w tej historii
Toyota dość wahała się, czy przejść na napęd elektryczny. Producenci samochodów wielokrotnie odkładają cele w zakresie pojazdów elektrycznych, opóźnić produkcję I Dalszy nacisk na hybrydęTeraz producent Corolli ujawnił, że przyczyną tego opóźnienia jest częściowo redukcja zatrudnienia spowodowana przejściem na energię elektryczną pełnej mocy.
Prezes firmy, Akio Toyoda, jako kolejny przedstawiciel branży motoryzacyjnej ostrzega, że przejście na zasilanie akumulatorowe doprowadzi do utraty miejsc pracy w całej branży. Poinformował Reuters. Jak podaje Reuters, redukcja zatrudnienia może wynikać z utraty wykwalifikowanych stanowisk „związanych z silnikami” w związku z zastępowaniem silników zasilanych gazem silnikami elektrycznymi.
„W przemyśle samochodowym w Japonii pracuje 5,5 miliona osób. Niektórzy z nich zajmują się silnikami od długiego czasu” – powiedział reporterom Akio Toyoda.
„Jeśli samochody elektryczne staną się jedyną opcją, włączając dostawców, ci ludzie stracą pracę” – powiedział, dodając, że woli samochody napędzane gazem.
Toyota, największy na świecie producent samochodów pod względem sprzedaży, jest bardziej ostrożny niż inni producenci w swoim podejściu do pojazdów elektrycznych. Wspiera to firmę, ponieważ obecnie czerpie korzyści ze spowolnienia globalnej sprzedaży pojazdów elektrycznych i popytu na rozszerzającą się gamę pojazdów hybrydowych, w tym na największym rynku, czyli w USA.
Zamiast całkowicie skupiać się na zasilaniu akumulatorowym, Toyota przyjęła tak zwaną strategię „wielościeżkową”, mającą na celu redukcję emisji w całej gamie swoich pojazdów. Obejmuje to Obejmuje rozwój produktów hybrydowychdoda do swojej oferty pojazdy napędzane wodorem i wprowadzi na rynek nowe modele zasilane akumulatorowo.
Firma twierdziła, że to połączenie będzie miało zastosowanie nie tylko w ofercie Toyoty, ale także na szerszym rynku motoryzacyjnym. Na początku tego roku pan Toyoda wyjaśnił, że pojazdy elektryczne stanowią jedynie około 30% pojazdów na drogach i jego zdaniem pojazdy napędzane energią wodorową oraz pojazdy elektryczne będą coraz powszechniejsze. Reszta to hybrydowe pojazdy benzynowe.. Nie określił jednak terminu realizacji tej wizji.
Jednak w porównaniu z innymi światowymi gigantami samochodowymi producent samochodów powoli wprowadzał do swojej oferty pojazdy w pełni elektryczne i zrobił to dopiero w tym tygodniu. Ogłoszono, że planowana produkcja pojazdów elektrycznych zostanie przełożona. tutaj w Ameryce
Wersja tego artykułu pierwotnie ukazała się w „Porannej zmianie” Jalopnika.