Rząd ogłosił, że „rewolucja autobusowa” uratuje ważne trasy i postawi pasażerów na pierwszym miejscu, przedstawiając nowe środki, które obejmują plany dalszego wspierania franczyzy.

Ustawa, która zostanie przedłożona parlamentowi w poniedziałek, przyzna wszystkim lokalnym władzom transportowym nowe uprawnienia do prowadzenia własnych usług autobusowych.

Obecnie jedynie burmistrzowie miast mogą w ten sposób kontrolować usługi.

Projekt zostanie przedstawiony w formie instrumentu ustawowego, co oznacza, że ​​nie musi zostać uchwalony przez parlament.

Rząd rozpoczął również konsultacje w sprawie uproszczonych wytycznych, mając nadzieję na przyspieszenie procesów i obniżenie kosztów dla lokalnych liderów chcących przejąć kontrolę nad usługami publicznymi.

Model ten, znany jako franczyza autobusowa, polega na tym, że władze lokalne przyznają prywatnym przedsiębiorstwom prawo do prowadzenia działalności na określonym obszarze, zachowując jednocześnie kontrolę nad kluczowymi aspektami.

Może to obejmować trasy, rozkłady jazdy i ceny biletów.

Według Ministerstwa Transportu, łączna liczba kilometrów pokonywanych rocznie przez autobusy w Anglii spadła od 2010 roku o prawie 300 milionów mil.

Departament planuje przedstawić projekt ustawy o autobusach w dalszej części sesji parlamentu, aby jeszcze bardziej wesprzeć franczyzę.

Obserwuj Sky News na WhatsApp
Obserwuj Sky News na WhatsApp

Bądź na bieżąco ze wszystkimi najnowszymi wiadomościami z Wielkiej Brytanii i całego świata, obserwując Sky News

Kliknij tutaj

Sekretarz transportu Louise Haigh określiła te środki jako „pierwszy przystanek na naszej drodze do zapewnienia lepszych autobusów w całym kraju”.

„Po dziesięcioleciach nieudanej deregulacji lokalni liderzy będą w końcu mieli możliwość świadczenia usług odpowiadających potrzebom pasażerów” – dodała.

„Podejmujemy kroki mające na celu wsparcie lokalnych liderów w świadczeniu lepszych usług autobusowych, szybszych i tańszych niż kiedykolwiek wcześniej.

„Dzięki lokalnym społecznościom, które znów będą miały władzę, nasza autobusowa rewolucja uratuje ważne trasy w całym kraju i postawi pasażerów na pierwszym miejscu”.

Czytaj więcej:
Starmer pod presją w związku z płatnościami za paliwo zimowe
Idris Elba dołącza do premiera w celu uruchomienia koalicji przeciwko przestępczości nożowej

Helen Whately, minister transportu w gabinecie cieni, powiedziała, że ​​plany Partii Pracy nie mają funduszy.

„Muszą wyjaśnić, czy władze lokalne podniosą podatek lokalny lub dokonają cięć w tak ważnych usługach, jak opieka społeczna, aby sfinansować ten projekt” – powiedziała.

„Co więcej, nie będzie to miało żadnego znaczenia dla pasażerów. Nie zwiększy to liczby usług, a oni woleliby, aby limit taryfy wynoszący 2 funty został przedłużony w budżecie”.

Source link