Jeden z najbardziej ruchliwych odcinków dróg w Tajwan ma zostać poddany przebudowie o wartości 3,3 miliarda funtów (4,3 miliarda dolarów), aby przyspieszyć podróż do i ze stolicy Tajpej.

Aby zwiększyć przepustowość i zmniejszyć duże natężenie ruchu, na 40-kilometrowym odcinku autostrady krajowej nr 1 z Yangmei do Toufen, położonej w północno-zachodniej części Tajwanu, na południe od stolicy, dodane zostaną dodatkowe pasy.

Prace Ministerstwa Transportu i Komunikacji, które nadzoruje ten duży projekt, mają potrwać dziewięć lat i powinny zakończyć się do 2033 r.

Po raz pierwszy projekt uzyskał zielone światło w maju 2020 r., kiedy tajwańska Narodowa Rada Rozwoju zatwierdziła studium wykonalności, a następnie przeszedł ocenę oddziaływania na środowisko w grudniu 2023 r.

Wydaje się, że jest to część szeregu planów rozwoju infrastruktury drogowej Tajwanu.

Narodowa Rada Rozwoju zatwierdziła również w grudniu 2023 r. plan połączenia Yangmei z Toufen wiaduktem autostrady, aby przekierować 30 procent ruchu z często zatłoczonego odcinka autostrady krajowej nr 1.

Autostrada krajowa nr 1 ma długość 330,6 km i łączy Keelung, położone na północ od stolicy Tajpej, z Kaohsiung na południu kraju. Jak sama nazwa wskazuje, była to pierwsza autostrada zbudowana w kraju.

Jak ogłoszono w lutym tego roku, tajwańskie Ministerstwo Transportu przeznaczyło w ciągu trzech lat 143,9 mln funtów (188,3 mln dolarów) na poprawę ścieżek rowerowych na wyspie.

Minister transportu Wang Kwo-tsai wyraził przekonanie, że podniesie to pozycję Tajwanu jako wiodącego kraju w dziedzinie turystyki rowerowej.

Na Tajwanie istnieje już główna międzynarodowa trasa rowerowa, której budowa kosztuje około 27,8 miliona funtów (36,4 miliona dolarów), a jej ukończenie zajmuje średnio 9–12 dni.

Source link