Andrei Kimiego Antonelliego zajął drugie miejsce w karierze w Grand Prix Brazylii Formuły 1 w 2025 r., chociaż zostało to nieco przyćmione przez jego rolę w splątaniu z Oskar Piastri w którym Australijczyk został kontrowersyjnie ukarany 10-sekundową karą.

Choć w tym roku brak doświadczenia Antonelliego dał o sobie znać w niektórych momentach, przez cały czas zachowywał się spektakularnie i agresywnie, a jego potencjał został w pewnym stopniu zamaskowany problemami z samochodem po wyścigach. Mercedesa przyjął geometrię tylnego zawieszenia, którą później zdecydowano się porzucić.

Reklama

Szacunek, jaki Antonelli zdobył wśród swoich rówieśników, był wyraźny, gdy był nie mniej wybitny niż czterokrotny mistrz świata Maxa Verstappena nawet pogratulował mu zdobycia podium Interlagos. Zapytany później, jaką radę dałby kierowcy na miejscu Antonelliego, Verstappen nie miał wątpliwości.

„Kontynuuj wiarę w siebie” – powiedział. „W debiutanckim sezonie czasami przechodzisz przez emocjonalny rollercoaster. Niektóre weekendy przebiegają lepiej niż inne. Czasami pokładasz duże nadzieje, a czasem to nie wychodzi.

„Popełniasz błędy. Masz dobre weekendy. Ale ostatecznie to wszystko jest częścią krzywej uczenia się. Musisz także popełniać błędy, aby stać się lepszym kierowcą, nawet w Formule 1”.

Reklama

Dramat towarzyszył sezonowi Antonellego jak grecki chór, zaczynając od weekendu otwarcia, podczas którego odpadł z Q1 w Australii, ale w trudnych i zmieniających się warunkach wspiął się na czwarte miejsce. Zdobył swoje pierwsze pole position w wyścigu sprinterskim w Miami, ale środkową część sezonu zepsuł brak czucia tyłu pojazdu po przejściu Mercedesa na nową geometrię zawieszenia.

Max Verstappen, Red Bull Racing, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes

Max Verstappen, Red Bull Racing, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes

Max Verstappen, Red Bull Racing, Andrea Kimi Antonelli, Mercedes

Kanada, gdzie kolega z drużyny Jerzego Russella wygrał, a Antonelli zajął trzecie miejsce, był to wynik odbiegający od normy, który w dużej mierze wynikał z charakterystyki tego toru: większość hamowania odbywa się na linii prostej, a zakręty są stosunkowo wolne. Opóźniło to jednak decyzję zespołu o powrocie do poprzedniej geometrii tylnego zawieszenia, co przyspieszyło najgorszy weekend Antonelliego w roku w Belgii.

Reklama

Tam zalał się łzami po wyeliminowaniu z pierwszej części kwalifikacji zarówno do sprintu, jak i do Grand Prix. W Spa tak było Lewisa Hamiltona który podszedł i objął ramieniem Antonelliego.

Główne wyniki Antonelliego poprawiły się od czasu, gdy Węgry ale byli tacy, którzy uważali, że był przynajmniej częściowo odpowiedzialny za awanturę na pierwszym zakręcie w Sao Paulo co doprowadziło do Charlesa Leclerca zostaje wyeliminowany z wyścigu. Po ponownym uruchomieniu po wczesnym uruchomieniu samochodu bezpieczeństwa Antonelli powoli przyspieszał i musiał zmagać się z Piastrim próbującym podać od wewnętrznej strony, podczas gdy Leclerc wychodził na linię zewnętrzną.

W różnych mediach twierdzono, że Antonelli włączył „niewłaściwy” bieg przy ponownym uruchomieniu – był trzeci, podczas gdy Piastri i Leclerc byli na drugim miejscu – ale dane wskazują na bardziej złożony obraz. Wszyscy trzej kierowcy nałożyli na siebie pedał gazu, aby utrzymać temperaturę opon i hamulców, a Piastri po prostu był w stanie szybciej wcisnąć pedał gazu do pełna, podczas gdy Antonelli musiał dwukrotnie wcisnąć pedał gazu na głównej prostej, aby stłumić buksowanie kół.

Reklama

Raczej bardziej subiektywna jest sekwencja wydarzeń w sekundach poprzedzających moment, w którym Piastri zablokował hamulce i wepchnął Antonelliego w Leclerca: sędziowie uznali, że Piastri był całkowicie winny i stąd kara, natomiast Leclerc wnikliwie zauważył, że Antonelli skręcił w zakręt, jakby McLarena już tam nie było.

„Myślę, że jak dotąd ten rok był dla Kimiego dużą szkołą nauki” – powiedział Verstappen. „Ale jednocześnie jest bardzo szybki. Zawsze to widziałem w każdej kategorii, w której się ścigał. A dla niego taki weekend, jak tutaj, był po prostu super mocny.

„Oczywiście w pełni zasłużył, aby znaleźć się dzisiaj na tym podium, a to także dodaje pewności siebie. Zespół oczywiście bardzo mu pomaga, aby naprawdę wykorzystać cały jego potencjał. Jest więc w bardzo dobrym miejscu”.

Przeczytaj także:

Czy Oscar Piastri zasłużył na karę za starcie o GP Brazylii? Nasi autorzy mają swoje zdanie

Aby przeczytać więcej artykułów na Motorsport.com odwiedź naszą stronę internetową.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj