Amerykańska liga baseballu Major League Baseball (MLB) podpisała mnóstwo umów z gigantami transmisji i transmisji strumieniowych na wyświetlanie wybranych meczów przez następne trzy sezony.

Netflix, największa na świecie usługa przesyłania strumieniowego, będzie transmitować specjalne wydarzenia baseballowe, które każdego roku przyciągają miliony widzów. Należą do nich ekskluzywny wieczór otwarcia ligi i derby Home Run, podczas których gracze rywalizują o zdobycie jak największej liczby home runów.

Spółki medialne ESPN i NBCUniversal nabyły także prawa do innych programów związanych z MLB.

Trzyletnie umowy pomogą lidze rozszerzyć jej zasięg, powiedział komisarz ds. baseballu Robert D. Manfred Jr.

Począwszy od sezonu 2026, nowa umowa zapewni ESPN prawa do MLB.TV, usługi na żądanie, która umożliwia widzom oglądanie drużyn spoza ich regionu lokalnego, powiedział w środę MLB.

Nie podała szczegółów na temat przewidywanych opłat abonamentowych dla MLB.TV ani wartości trzech umów.

Tymczasem należąca do Comcast spółka NBCUniversal przejmie niedzielne mecze, przywracając regularne gry do swojej sieci po raz pierwszy od ćwierć wieku.

W ramach umowy Netflix będzie także emitował program World Baseball Classic w Japonii.

Umowy obejmą zasięg MLB na różnych platformach.

Fox Sports będzie w dalszym ciągu transmitować World Series i inne mecze, a Apple TV będzie transmitować kolejne mecze Friday Night Baseball.

Do transakcji doszło w wyniku rezygnacji ESPN z ostatnich trzech sezonów kontraktu w tym roku, co dałoby kanałowi prawa do wielu programów MLB.

Kontrakt kosztowałby ESPN ponad 1,5 miliarda dolarów (1,15 miliarda funtów) w ciągu następnych trzech sezonów.

Rezygnacja ESPN doprowadziła do przedłużających się negocjacji z ligą i wieloma platformami, na których można było wyświetlać jej mecze.

Source link