Australijskie linie lotnicze jednoczą się przeciwko powerbankom w samolotach i zakazują ich stosowania w obliczu zaskakującego wzrostu popularności tej popularnej technologii.

Dziewica Australia od 1 grudnia podczas lotów zabroni podróżnym używania akumulatorów do ładowania małych urządzeń elektronicznych, w tym telefonów i tabletów QantasQantasLink i Jetstar pójdzie w ich ślady 15 grudnia.

Dzieje się tak, gdy linie lotnicze na całym świecie reagują na ryzyko pożaru i eksplozji stwarzane przez przeładowane lub uszkodzone powerbanki, a Qantas wśród przewoźników już zakazał ich przewozu w bagażu rejestrowanym.

Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś Strzałka

Zgodnie z ogłoszonymi w czwartek zaktualizowanymi zasadami Virgin i Qantas ograniczą liczbę powerbanków, które klienci mogą nosić, do dwóch, a każdy z nich nie może przekraczać 160 watogodzin.

Co ważne, opakowań nie wolno używać i będą musiały być przechowywane w pobliżualbo w kieszeni siedzenia, albo pod krzesłem z przodu.

Virgin nie pozwoli na przechowywanie powerbanków, zapasowych akumulatorów ani nawet małych urządzeń przenośnych w schowkach nad głową, a Qantas ustąpi tylko wtedy, gdy inne opcje nie będą możliwe.

„Te aktualizacje są częścią naszego ciągłego zaangażowania w utrzymanie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i zgodności z międzynarodowymi standardami lotniczymi” – powiedział Chris Snook, dyrektor operacyjny Virgin Australia.

„Na całym świecie podróżni zabierają obecnie więcej urządzeń zasilanych baterią litową i choć przedmioty te są ogólnie bezpieczne, jeśli są odpowiednio zapakowane i obsługiwane, to posunięcie to zminimalizuje wszelkie potencjalne ryzyko związane z tymi urządzeniami”.

Qantas i Virgin wprowadzą nowe ograniczenia w korzystaniu z przenośnych powerbanków podczas lotów.Qantas i Virgin wprowadzą nowe ograniczenia w korzystaniu z przenośnych powerbanków podczas lotów.
Qantas i Virgin wprowadzą nowe ograniczenia w korzystaniu z przenośnych powerbanków podczas lotów. Kredyt: AAP

Virgin rozpocznie ogłaszanie ogłoszeń na pokładzie od piątku, aby przygotować się na grudniowe zmiany.

W przypadku linii Qantas informacje będą przekazywane klientom przed lotem, podczas odprawy i na terminalu od połowy grudnia.

Power banki to przenośne akumulatory przeznaczone do zasilania urządzeń w drodze.

Cieszą się one również dużą popularnością – ponad 40 procent pasażerów decyduje się na podróż z co najmniej jednym.

Pakiety są zwykle zasilane akumulatorami litowo-jonowymi lub litowo-polimerowymi i mogą być wysoce łatwopalne, eksplodować lub wydzielać toksyczny gaz, jeśli są nieprawidłowo produkowane, obsługiwane lub przechowywane.

„Ze względu na coraz częstsze korzystanie z powerbanków przez podróżnych i związane z tym ryzyko dla bezpieczeństwa związane z uszkodzonymi lub wadliwymi urządzeniami zasilanymi baterią litową, zmiany są następstwem kompleksowego wewnętrznego przeglądu bezpieczeństwa przeprowadzonego w ostatnich miesiącach i współpracy z innymi przedstawicielami branży, w tym Virgin Australia, Międzynarodowym Zrzeszeniem Przewoźników Powietrznych i przewoźnikami Oneworld” – powiedział Qantas.

„Trzymanie powerbanków i przenośnych urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki podczas lotu gwarantuje, że w rzadkich przypadkach problemu nasza załoga będzie mogła szybko zidentyfikować problem i zareagować”.

Rosnąca lista incydentów z power bankami w samolotach

Na początku tego roku samolot linii Air Busan strawił pożar wywołany przez akumulator litowy.Na początku tego roku samolot Air Busan strawił pożar wywołany przez akumulator litowy.
Na początku tego roku samolot linii Air Busan strawił pożar wywołany przez akumulator litowy. Kredyt: AAP

Blisko 180 pasażerów zostało zmuszonych do ewakuacji Samolot Air Busan w styczniu kiedy uważa się, że pożar wybuchł z powerbanku w schowku nad głową.

Zapełniony samolot Air China lecący do Seulu został zmuszony do awaryjnego lądowania w Szanghaju w październiku, kiedy eksplodowała bateria litowa w bagażu podręcznym pasażera.

Wcześniej w listopadzie mężczyzna doznał oparzeń palców i nóg na lotnisku w Melbourne, kiedy eksplodowały power banki.

Wydała australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów kilkanaście wycofań powerbanków od 2020 roku.

„Niektórzy konsumenci odnieśli poważne oparzenia, a niektórzy uszkodzili swoje mienie w wyniku przegrzania i zapalenia się banków mocy” – powiedziała na początku tego roku wiceprzewodnicząca ACCC, Catriona Lowe.

„Większość wypadków miała miejsce, gdy powerbank ładował telefon lub inne urządzenie, co zwiększa prawdopodobieństwo, że w przypadku awarii będą one blisko użytkownika, co zwiększa prawdopodobieństwo obrażeń”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj