Federalni śledczy ujawnili niepokojące zdjęcia odrywającego się silnika skazany na zagładę samolot transportowy UPS Do zdarzenia doszło dwa tygodnie temu w Kentucky, w wyniku czego zginęło 14 osób. Na zdjęciach widać ślady pęknięć w mocowaniu silnika lewego skrzydła.

Seria sześciu fotografii przedstawia tylną część silnika, która zaczyna się odłączać, zanim wzniesie się ponad skrzydło w wybuchu płomieni. Zdjęcie przedstawia pochłonięte przez ogień skrzydło, podczas gdy płonący silnik wznosi się nad głowami. Końcowe zdjęcie przedstawia samolot rozpoczynający start. Niemniej jednak, Samolot MD-11 wzniósł się jedynie na wysokość 30 stóp Według Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu) wysokość wynosi 9,1 m nad ziemią.

Ten szczegół został pobrany z rejestratora parametrów lotu i przedstawiony w ich wstępnym, ale wstępnym raporcie dotyczącym katastrofy, która miała miejsce 4 listopada w Louisville w stanie Kentucky.

W katastrofie zginęło trzech pilotów na pokładzie samolotu i kolejnych 11 osób na ziemi w pobliżu międzynarodowego lotniska Muhammada Alego.

NTSB stwierdziła, że ​​nie zaplanowano jeszcze dokładnego przeglądu kluczowych elementów mocowania silnika, które wykazały pęknięcia. Nadal wymagało to prawie 7 000 dodatkowych startów i lądowań.

Ostatnie badanie odbyło się w październiku 2021 r.

„Wygląda na to, że UPS przeprowadził tę konserwację w wymaganym terminie, ale jestem pewien, że FAA rozważy teraz, czy ten termin jest odpowiedni” – powiedział po opublikowaniu raportu były federalny badacz wypadków Jeff Guzzetti. Pochodzenie pęknięć na 34-letnim samolocie pozostaje niejasne, podobnie jak to, czy można je przeoczyć podczas poprzedniej kontroli.

John Cox, inny ekspert w dziedzinie lotnictwa, scharakteryzował pęknięcia zmęczeniowe jako „normalne zużycie samolotu”.

Wyjaśnił, że na elementach metalowych, takich jak poduszka silnika, która wibruje za każdym razem, gdy samolot wznosi się w locie, z biegiem czasu nieuchronnie pojawią się pęknięcia. Cox podkreślił, że kluczową kwestią jest częstotliwość przeglądów i niezbędna konserwacja.

Raport NTSB ujawnił pierwsze nowe szczegóły od czasu, gdy członek zarządu Todd Inman poinformował dziennikarzy 7 listopada. Ujawnił, że rejestrator rozmów w kokpicie wykrył alarm włączający się około 37 sekund po tym, jak załoga UPS zażądała ciągu startowego.

Sean Garber, który zapoznał się z raportem i którego składowisko samochodów w pobliżu lotniska ucierpiało bezpośrednio, opisał incydent jako tragedię spowodowaną przez człowieka, wynikającą z błędu ludzkiego.

Wszystkie MD-11 obsługiwane przez UPS, FedEx i Western Global – wraz z kilkoma pokrewnymi DC-10 – zostały uziemione po katastrofie do czasu ich przeglądu i naprawy. Federalna Administracja Lotnicza nie określiła jednak jeszcze, co będzie wymagane.

Cox zasugerował, że ci przewoźnicy lotniczy „będą musieli podjąć pewne trudne decyzje”, biorąc pod uwagę istniejące plany wycofania tych samolotów z eksploatacji w nadchodzących latach.

„Jeśli konieczne będzie wymontowanie silników w celu kontroli wizualnej lub wymiany, będzie to wiązać się ze znacznymi kosztami” – ostrzegł.

Według firm samoloty MD-11 stanowią około 9% floty UPS i 4% floty FedEx.

Na początku tygodnia Bill Moore, prezes UPS Airlines, oddziału UPS, oświadczył, że firma współpracuje ze śledczymi, aby ustalić pierwotną przyczynę katastrofy.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj