NOWYMożesz teraz słuchać artykułów Fox News!

Lepiej już nie będzie.

The rząd zamknięty przez rekordowe 43 dni tej jesieni. A jeśli myślałeś, że widziałeś najgorsze w Kongresie, to naprawdę nie będzie lepiej, gdy większość rządu federalnego będzie mogła zamknąć działalność we wczesnych godzinach 31 stycznia.

Zgadza się. Ustawodawcy nie zajęli się jeszcze kwestiami, które spowodowały tegoroczne zdumiewające zamknięcie zakładów pracy. Część z nich ma charakter legislacyjny. Niektóre z nich są związane z polityką. A największe problemy mają charakter polityczny.

Szczerze mówiąc, kwestie polityczne mogą być największym wyzwaniem.

Zacznijmy od najbardziej oczywistych sposobów ugaszenia zimowego kryzysu w Waszyngtonie.

Zamknięcie sieci dobiegło końca, ale Bójka o budżet WASZYNGTONU dopiero się zaczyna

Budynek Kapitolu

Widok na Kapitol Stanów Zjednoczonych o zachodzie słońca, 30 stycznia 2025 r (Emma Woodhead/Fox News Digital)

W tymczasowym projekcie ustawy o ponownym otwarciu rządu znalazły się trzy ustawy mające na celu finansowanie głównych sekcji rządu federalnego do 30 września 2027 r. – do końca bieżącego roku podatkowego. Kongres przyjął trzy z 12 ustaw budżetowych, którymi co roku kieruje rząd. Są to: Władza Legislacyjna Kongresu, Budownictwo Wojskowe/VA zajmujące się programami budowy wojska oraz Departament Spraw Weteranów i Departament Rolnictwa. Chociaż są to trzy z 12 rocznych ustaw o wydatkach, nie jest to nawet blisko jednej czwartej wszystkich wydatków przeznaczanych corocznie przez Kongres. Ponad połowa wszystkich wydatków kontrolowanych przez Kongres trafia do Sam Pentagon. Zatem Izba i Senat muszą przyjąć wszystkie dziewięć z pozostałych dziewięciu ustaw rocznych, aby uniknąć powtórzenia się tej sytuacji o godzinie 12:00:01 w sobotę 31 stycznia.

To duże wyzwanie. Jednak czołowi właściciele z obu stron konfliktu i obu stron Kapitolu twierdzą, że nastąpił znaczny postęp w pracach nad tymi ustawami. Mimo to zsynchronizowanie wszystkiego w nieco ponad dwa miesiące – ponieważ Kongres w tym tygodniu ponownie zakończył sesję i ma się odbyć na Boże Narodzenie i Nowy Rok – wydaje się niektórym jako data zguby zgodna z przeznaczeniem. Należy pamiętać, że Kongres nie obradował na przełomie lipca i sierpnia, aby zająć się niektórymi z tych samych ustaw. Można się zastanawiać, dlaczego teraz wszystko będzie inaczej.

I nie doszliśmy nawet do drażliwych pytań, które czają się w samych poszczególnych rachunkach.

Shutdown rozpala debatę strategów: CZY TRUMP I GOP zapłacą cenę polityczną w 2026 roku?

Senator John Thune

Przywódca większości w Senacie John Thune (R-SD) przemawia na konferencji prasowej z innymi członkami przywództwa Partii Republikańskiej w Senacie po lunchu politycznym w Waszyngtonie, 28 października 2025 r. (Nathan Posner/Anadolu za pośrednictwem Getty Images)

Ustawa „Labor-H”, która finansuje Departament Pracy wraz ze służbą zdrowia i opieką społeczną, jest zawsze politycznym gąszczem. Wyobraź sobie, jak trudna będzie ta ustawa tym razem, gdy obie strony spierają się o politykę narzuconą przez Sekretarza Zdrowia i Opieki Społecznej Roberta F.Kennedy’ego Jr.na temat szczepionek i innych kontrowersyjnych stwierdzeń zdrowotnych. Nie mówiąc już o zasadniczej kwestii, która skłoniła Demokratów do sprzeciwu we wrześniu przeciwko finansowaniu rządu: przedłużeniu dotacji na opiekę zdrowotną w ramach programu Obamacare.

Przywódca większości w Senacie John ThuneRS.D., obiecuje obecnie głosowanie w sprawie przedłużenia tych ulg podatkowych w celu pokrycia gwałtownie rosnących składek na opiekę zdrowotną. Nikt jednak nie wie, jak ten pakiet będzie wyglądał. Niektórzy Republikanie, jak np. posłanka Marjorie Taylor Green ze stanu Georgia, korzystają obecnie z dotacji. Teraz w styczniu odchodzi na emeryturę. Inni Republikanie szukają sposobów zreformowania programu. Demokraci mogą się temu sprzeciwić. A jeszcze inni konserwatyści wykorzystują to jako okazję do ewentualnego storpedowania Obamacare – zmory ich istnienia od 2009 roku.

To mogłaby być największa ironia polityczna ze wszystkich. Wyobraź sobie świat, w którym Republikanie w latach 2009–2017 próbowali uchylić i zastąpić Obamacare – lecz potykali się na każdym kroku. Następnie w 2025 roku Demokraci odmówili głosowania za finansowaniem rządu w celu wsparcia Obamacare – i to ostatecznie doprowadziło do zerwania programu.

Wow.

Co więcej, prezydent Trump grozi zawetowaniem każdej ustawy przedłużającej Dotacje Obamacare.

Zatem możemy już znaleźć się w obliczu kolejnego zawieszenia działalności rządu, chyba że jesienią Demokraci odstąpią od swojej taktyki.

Wiele z tego, co omówiliśmy, dotyczy sporów legislacyjnych i politycznych, które prawodawcy muszą rozwiązać przed końcem stycznia. Jednak wyzwania polityczne przyćmiewają te problemy.

Wyobraźcie sobie kodę tego, co wydarzyło się tej jesieni. Większość Demokratów odmawia finansowania rządu. Jednak koalicja części Demokratów i większości Republikanów utrzymuje rząd na powierzchni, aby zapobiec kolejnemu zawieszeniu działalności.

Oskarżenia wewnątrz Partii Demokratycznej będą zdumiewające. Spodziewaj się epickich konfliktów wewnętrznych w związku z realizacją kolejnej strategii przez Demokratów. Pojawią się wezwania do obalenia przywódcy mniejszości w Senacie Chucka Schumera (DN.Y.) i przywódcy mniejszości w Izbie Reprezentantów Hakeema Jeffriesa (DN.Y.) – mimo że obaj opowiadali się za większością Demokratów, aby powstrzymać się od finansowania rządu, chyba że zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie pieniędzy na opiekę zdrowotną.

ZAWARCIE RZĄDU JEST NAJDŁUŻSZE W HISTORII USA, GDY DEMOKRACI WCIĄGAJĄ SIĘ W OBAMACARE

Schumera na Kapitolu

Przywódca większości senatorów Chuck Schumer, DN.Y., przemawia po lunchu politycznym na Kapitolu, 24 września 2024 r. w Waszyngtonie. (Zdjęcie Mariam Zuhaib/AP)

Demokraci mogą znaleźć się w obliczu wojny domowej na początku 2026 r. – właśnie wtedy, gdy dostrzegają możliwości pokonania Republikanów w sondażach w Półrocze 2026. Na papierze Demokraci mają bardzo duże szanse na zdobycie kontroli w Izbie. Senat to zasięg oparty na mapie, która mocno faworyzuje GOP. Demokraci uważają jednak, że mogliby znaleźć się w bliskiej odległości, gdyby objęli stanowiska odchodzącego na emeryturę senatora Gary’ego Petersa ze stanu Michigan, Jeanne Shaheen, DN.H. Senator Jon Ossoff ze stanu Georgia musiałby wygrać reelekcję w warunkach rywalizacji. Demokraci musieliby wówczas zmienić siedzibę odchodzącego na emeryturę senatora Thoma Tillisa, RNC, a także Ohio i być może wyciągnąć pancernika z kapelusza w Teksasie. Nie jest to niemożliwe. Ale bardzo wymagające.

Wewnętrzne sprzeczki mogą postawić Demokratów na bardzo wąskiej ścieżce do Senatu. To samo z Izbą. Demokraci muszą sprawiać wrażenie zjednoczonych przed wyborami parlamentarnymi w 2026 r. Ale kłótnie o zamknięcie rządu nr 1 lub zamknięcie rządu nr 2 nie przynoszą partii żadnej korzyści.

Republikanie nie zostaną zaszczepieni w trudnej polityce w 2026 r., która jest związana z zawieszeniem działalności.

Demokraci zamknęli działalność jesienią tego roku ze względu na opiekę zdrowotną. A jeśli Republikanie nie ulegną żądaniu Demokratów przedłużenia dopłat do opieki zdrowotnej, GOP może stanąć do góry nogami, jeśli chodzi o wyborców w tej kwestii. Jeśli tak, Demokraci mogli nie wygrać bitwy o zamknięcie rządu. Być może jednak zwyciężyą w wojnie: okres śródokresowy w 2026 r.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

Właśnie dlatego niewielu odetchnęło po tym, jak w zeszłym tygodniu Kongres głosował za ponownym otwarciem rządu. Każdy, kto dzwoni do Kapitolu, wie, że w ciągu najbliższych dziewięciu tygodni sytuacja prawdopodobnie nie ulegnie poprawie.

I choć ta jesień była zła, wszystko może się tylko pogorszyć.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj