Jednak IPO spotkało się z minimalnym zainteresowaniem ze strony kwalifikowanych nabywców instytucjonalnych (QIB), którzy złożyli oferty na zaledwie 1029 akcji w porównaniu z 2 82 83 260 akcjami zarezerwowanymi dla tej kategorii. Tymczasem kwota zarezerwowana dla pracowników została subskrybowana 0,48 razy.
W szarej strefie premia za akcje nienotowane na giełdzie Hyundai Motor India stale spada. Akcje spółki są notowane z premią w wysokości 25 rupii w stosunku do górnej granicy ceny IPO wynoszącej 1960 rupii, co odzwierciedla premię w szarej strefie (GMP) wynoszącą 1,28 na senat. Dzisiejsze GMP jest znacznie niższe niż 147 rupii odnotowane 9 października, kiedy Hyundai Motor ogłosił swój przedział cenowy, podają źródła śledzące działalność szarej strefy. GMP IPO generalnie odzwierciedlają nastroje i popyt inwestorów, przy czym wyższe GMP wskazują na większy popyt i potencjał zysków z notowań. To powiedziawszy, GMP jest nieoficjalnym i nieuregulowanym wskaźnikiem rynkowym, zależnym od takich czynników, jak warunki rynkowe, fundamenty firmy i nastroje inwestorów.
Warto zauważyć, że pierwsza oferta publiczna Hyundai Motor India to pierwsza od dwóch dekad sytuacja, w której producent samochodów wszedł na giełdę w Indiach od czasu notowania Maruti Suzuki w 2003 roku. Dzięki tej ofercie publicznej spółka z siedzibą w Seulu po raz pierwszy zadebiutuje na giełdzie poza Koreą Południową.
Z górnej granicy przedziału cenowego spółka zamierza pozyskać 27 870,16 crore rupii poprzez podział 14 21 94 700 akcji o wartości nominalnej 10 rupii każda. Hyundai Motor ustalił przedział cenowy IPO na 1865–1960 rupii, przy wielkości partii wynoszącej siedem akcji. Inwestorzy mogą składać oferty na minimum siedem akcji oraz ich wielokrotności.
Przeczytaj także: Otwarcie oferty publicznej Hyundai Motor India: GMP wykazuje niewielki wzrost; Czy powinieneś aplikować?
O Hyundai Motor India
Hyundai Motor India (HMIL) jest drugim co do wielkości producentem samochodów osobowych w Indiach Założona w 1996 roku firma HMIL jest spółką zależną będącą w całości własnością Hyundai Motor Company z Korei Południowej. Zakład produkcyjny firmy znajduje się w Sriperambudur w stanie Tamil Nadu, a jego roczna zdolność produkcyjna wynosi 7,5 lakh jednostek. Popularne modele to Grand i10, i20, Creta, Venue i Tucson. HMIL jest głównym graczem na światowym rynku motoryzacyjnym, eksportującym do ponad 88 krajów.
Pierwsza publikacja: 15 października 2024 | 13:11 JEST