Według doniesień Accenture zaczęło nazywać swoich 800 000 pracowników „odkrywcami na nowo”, ponieważ firma konsultingowa stara się pozycjonować jako lider w dziedzinie sztucznej inteligencji.
Dyrektor naczelna firmy konsultingowej, Julie Sweet, zaczęła już odnosić się do pracowników nową wytwórnią, a obecnie firma nalega, aby termin ten był szerzej stosowany, podaje „Financial Times”, cytując pracowników firmy.
Etykieta „reinventor” powstała w wyniku czerwcowej reorganizacji Accenture, w ramach której połączono działy strategii, doradztwa, kreatywności, technologii i operacji w jedną jednostkę o nazwie „Reinvention Services”.
Nowy tag dla konsultantów jest najnowszym z długiej listy niezwykłego żargonu, jaki duże firmy narzuciły swoim pracownikom; niektórych pracowników technologicznych nazywa się „ninja”, „hakerami wzrostu” i „ewangelistami”.
Ciekawe stanowiska są również popularne w mediach i branży rozrywkowej, m.in. w Walt Disney, gdzie ekspertów technicznych projektujących i budujących parki tematyczne nazywa się „wyobrażaczami”.
Nacisk na „odkrycie na nowo” ze strony Accenture następuje w momencie, gdy firma skupia się na możliwościach sztucznej inteligencji. We wrześniu Sweet powiedziała inwestorom, że firma doradcza „odejdzie” z pracy pracownikom, którzy nie opanowali korzystania ze sztucznej inteligencji w pracy.
The Grupa z Nowego Jorku stwierdziło, że szkoli personel w zakresie podstaw generatywnej sztucznej inteligencji, ale drzwi zostaną wskazane pracownikom, dla których „przekwalifikowanie się, w oparciu o nasze doświadczenie, nie jest realną ścieżką zdobycia potrzebnych nam umiejętności”.
Według doniesień firma konsultingowa stworzyła także wersję swojej wewnętrznej strony internetowej dotyczącej zasobów ludzkich, na której pracownicy nazywani są „odkrywcami nowych technologii”, a nie „pracownikami”, podała FT, powołując się na osobę zaznajomioną z tą sprawą.
Accenture, wydzielone z nieistniejącego już księgowego Arthura Andersena, w 1989 roku, współpracuje z tysiącami firm na całym świecie, oferując doradztwo w zakresie IT i strategii biznesowej oraz outsourcing.
po promocji w newsletterze
Firma skorzystała na ogromnym popycie na doradztwo technologiczne w następstwie pandemii, ale jej akcje notowane w Nowym Jorku ucierpiały w tym roku po tym, jak Donald Trump nakazał agencjom rządowym USA zweryfikowanie swoich wydatków z dużymi firmami konsultingowymi.
Firma doradcza odnotowała 7% roczny wzrost przychodów do 69,7 miliardów dolarów (52,7 miliarda funtów) za rok finansowy zakończony w sierpniu, ale ostrzegła inwestorów, że cięcia wydatków federalnych w USA prawdopodobnie spowolnią jej wzrost w przyszłym roku. W tym roku stracił ponad jedną czwartą swojej wartości rynkowej, która wynosi 155 miliardów dolarów.
Zwrócono się do Accenture o komentarz.


















