Ekskluzywna sieć piekarni Gaila planuje otworzyć 40 nowych sklepów w Anglii w ciągu przyszłego roku, co będzie znaczącym impulsem dla Wielkiej Brytanii główna ulica ponieważ po roku rosnącej sprzedaży kieruje reklamy do większej liczby lokalizacji poza Londynem.
Gail’s Bakery, założona przy Hampstead High Street w 2005 roku przez przedsiębiorców Gail Mejia i Toma Molnara, jest doskonałym przykładem londyńskiego sukcesu biznesowego. Szybko rozwijająca się sieć stwierdziło, że w nadchodzących latach chce kontynuować ekspansję na obszarach całego kraju. W ubiegłym roku finansowym otworzyła 36 kawiarni, w tym pierwsze lokalizacje w południowo-zachodniej Anglii, a kolejnych 40 ma zostać otwartych do końca lutego 2026 roku.
Całkowita sprzedaż do końca lutego 2025 r. wyniosła 278 mln funtów, co oznacza wzrost o około 20% w porównaniu z rokiem poprzednim, jak wynika z niedawno złożonych sprawozdań finansowych.
Okazało się jednak, że straty przed opodatkowaniem wzrosły do 7,8 mln funtów z 7,4 mln funtów rok wcześniej, ponieważ zainwestowała w nowe sklepy, co spowodowało wzrost wydatków biznesowych i kosztów personelu.
Pod koniec lutego firma Gail’s zatrudniała ponad 4000 pracowników – o około 500 więcej niż w roku poprzednim po akcji rekrutacyjnej.
Posiada również hurtownię, która sprzedaje wypieki do innych sklepów i supermarketów, takich jak Waitrose i Ocado.
Dyrektorzy firmy stwierdzili, że rynek hurtowy jest „bardzo konkurencyjny”, ale przyciąga nowych i obecnych klientów wysoką „jakością po rozsądnych cenach”.
Cena bochenka na zakwasie Gail’s zaczyna się od około 4,80 funta.
Stwierdzono, że dział handlu detalicznego – czyli piekarnie – jest „szybciej rozwijającą się i bardziej dochodową częścią” grupy.
„Ale rynek pozostaje również bardzo konkurencyjny i zdajemy sobie sprawę, że aby móc się rozwijać, musimy w dalszym ciągu dostarczać innowacyjną, światowej klasy żywność w atrakcyjnych okolicznych piekarniach” – dodali szefowie.


















