Grupa prowadząca kampanię na rzecz czterodniowego tygodnia pracy nalegała, aby sekretarz ds. edukacji zapewnił szkołom większą swobodę w zakresie pilotażu krótszych tygodni pracy dla nauczycieli.

Fundacja 4 Day Week twierdzi, że celem jest poprawa samopoczucia oraz zwiększenie rekrutacji i zatrzymania pracowników.

W liście do posłanki Bridget Phillipson grupa podkreśla badania pokazujące, że krótsze tygodnie pracy mogą zmniejszyć wypalenie zawodowe, poprawić produktywność i zapewnić lepszą równowagę między życiem zawodowym a prywatnym.

Takie świadczenia są szczególnie istotne w sektorze borykającym się z bezprecedensową presją na personel.

Kierownik kampanii fundacji, James Reeves, powiedział: „Nauczyciele wypalają się w niespotykanym dotąd tempie.

„W czterodniowym tygodniu nie chodzi o robienie mniej – chodzi o mądrzejszą pracę, ochronę dobrego samopoczucia personelu i ostatecznie poprawę wyników uczniów”.

Na swojej stronie internetowej organizacja podała, że ​​„prowadzi w Wielkiej Brytanii kampanię na rzecz czterodniowego i 32-godzinnego tygodnia pracy bez utraty wynagrodzeń dla pracowników”.

List nadchodzi po tym, jak szkocka sekretarz edukacji Jenny Gilruth ogłosiła w zeszłym tygodniu nowe propozycje umożliwiające nauczycielom pracę w „elastycznym” czterodniowym tygodniu nauczania.

Dzieje się tak w kontekście sektora edukacji borykającego się z dużym obciążeniem pracą nauczycieli, utrzymującą się absencją uczniów i pogłębiającymi się różnicami w osiągnięciach.

Zdaniem Departamentu Edukacji sytuacja jest tym bardziej niepokojąca, że ​​w zeszłym roku prawie tyle samo nauczycieli odeszło z zawodu w Anglii, ile do niego przystąpiło.

Pojawiły się obawy dotyczące utrzymania nauczycieli w zawodzie. Zdjęcie pliku: PA
Obraz:
Pojawiły się obawy dotyczące utrzymania nauczycieli w zawodzie. Zdjęcie pliku: PA

Co o tym pomyśle myślą rodzice?

Emma z Greenwich w południowo-wschodnim Londynie, która jest rodzicem 15-latka, powiedziała Sky News: „Jako rodzice dziecka, które jest obecnie na pierwszym roku studiów GCSE, mielibyśmy poważne obawy, gdyby nauczyciele mieli przejść na czterodniowy tydzień pracy.

„Naszym głównym zmartwieniem jest to, czy program nauczania może być realizowany z wystarczającą szczegółowością i spójnością, aby zapewnić uczniom, że nie pominą istotnych treści potrzebnych do egzaminów.

„Już teraz doświadczamy braku ciągłości w zakresie przedmiotów podstawowych ze względu na częste korzystanie z nauczycieli zastępczych.

„Ta niespójność rodzi dalsze pytania dotyczące potencjalnego wpływu skrócenia dni nauczania na naukę uczniów i ogólne wyniki w nauce”.

Jednak Clare z Suffolk, która jest matką 14-letniego syna, powiedziała Sky News, że nie martwi się żadną niespójnością, która może wyniknąć w związku z czterodniowym tygodniem pracy nauczycieli.

Powiedziała: „Mam wystarczającą wiarę, że większość nauczycieli wybiera ten zawód, ponieważ są to zdolni profesjonaliści z pasją do swojego przedmiotu.

„Ponadto cenne może być zarządzanie kilkoma stylami uczenia się między nauczycielami – po prostu wolę mieć nauczycieli, którzy nie są wypaleni”.

Przeczytaj więcej:
Wstrząsy w szkołach w Anglii mające na celu skrócenie czasu egzaminów GCSE

Propozycje dla Szkocji przejścia na czterodniowe tygodnie nauczania

Próby już trwają

Niektóre szkoły w Wielkiej Brytanii rozpoczęły już eksperymenty z krótszymi tygodniami nauki, w tym czterodniowymi, 4,5-dniowymi tygodniami i dziewięciodniowymi tygodniami.

Matthew, rodzic trzech chłopców w wieku siedmiu, czterech i jednego roku, z północnego Londynu, powiedział Sky News: „Wielu nauczycieli pracuje już w niepełnym wymiarze godzin i jest to dobry sposób na zatrzymanie ludzi w zawodzie.

„Dzieci są już do tego przyzwyczajone”.

Niedawna reakcja rządu na przegląd programu nauczania i oceniania sugerowała, że ​​szkoły nie będą mogły odejść od standardowego pięciodniowego tygodnia szkolnego.

Rzecznik Departamentu Edukacji powiedział: „Ten rząd przywraca nauczycielom status wysoce cenionego zawodu, jakim powinien być. W ubiegłym roku odsetek nauczycieli odchodzących z zawodu był jeden z najniższych od 2010 r., dlatego nadal angażujemy się w stawianie czoła wyzwaniom związanym z rekrutacją i utrzymaniem pracowników.

„Wspieramy szkoły w oferowaniu swoim pracownikom elastycznej pracy, zapewniając jednocześnie każdemu dziecku doskonałą naukę przez cały tydzień szkolny. Dlatego finansujemy program mający na celu wprowadzenie elastycznej pracy w szkołach i poszerzenie tych możliwości.

„W porównaniu z zeszłym rokiem w szkołach średnich i specjalnych w Anglii widzimy już tysiące nauczycieli więcej i będziemy nadal współpracować z nauczycielami jako partnerzy w dążeniu do lepszych wyników, szukając nowych sposobów na zatrzymanie w klasach większej liczby utalentowanych nauczycieli, aby każde dziecko mogło osiągać sukcesy i rozwijać się”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj