Setki brytyjskich pracowników zajmujących się bezpieczeństwem online w TikTok podpisało już umowy o opuszczeniu firmy, jak powiedzieli sygnaliści powiedzieli Sky News, mimo że firma podkreślała parlamentarzystom, że cięcia to „nadal jedynie propozycje”.

Sky News rozumie, że ponad 400 pracowników zajmujących się bezpieczeństwem w Internecie zgodziło się odejść z firmy zajmującej się mediami społecznościowymi, a tylko pięciu pozostało po konsultacji.

„(Pracownicy) podpisali wzajemne porozumienie o rozwiązaniu umowy, prawnie wiążącą umowę” – powiedział John Chadfield, urzędnik krajowy Związku Pracowników Komunikacji.

„Oddawali laptopy, rozdawali przepustki, kazano im nie przychodzić do biura. To już nie jest propozycja, to przesądzone. To plan, który został wykonany”.

Moderatorzy zebrali się, aby zaprotestować przeciwko zwolnieniom
Obraz:
Moderatorzy zebrali się, aby zaprotestować przeciwko zwolnieniom

w sierpniu TikTok ogłosił serię masowych zwolnień swoim zespołom ds. zaufania i bezpieczeństwa.

„Wszyscy in Trust and Safety” wysłano e-mailem, powiedziała Lucy, moderatorka, która wypowiada się pod warunkiem zachowania anonimowości ze względów prawnych.

Po obowiązkowym 45-dniowym okresie konsultacji zespołom przesłano „umowy o wzajemnym rozwiązaniu umowy” do podpisania do 31 października.

Więcej z Science, Climate & Tech

Sky News widziało korespondencję od TikTok do pracowników, w której nakazano im podpisanie umowy do tego dnia.

„Musieliśmy podpisać umowę przed 31 stycznia, jeśli chcieliśmy lepszej umowy” – powiedziała Lucy, która dla niej pracowała TikTok przez lata.

„Jeśli podpisalibyśmy to później, zmniejszyłoby to korzyści, jakie otrzymujemy”.

Trzej byli moderatorzy TikTok rozmawiali ze Sky News przed kamerą
Obraz:
Trzej byli moderatorzy TikTok rozmawiali ze Sky News przed kamerą

Pomimo podpisania przez setki moderatorów umów o rozwiązaniu umowy do 31 października, Ali Law, dyrektor ds. polityki publicznej i spraw rządowych TikTok na Europę Północną, powiedział do parlamentarzystów w piśmie z 7 listopada: „Należy podkreślić, że cięcia pozostają jedynie propozycjami”.

„Nadal współpracujemy bezpośrednio z potencjalnie dotkniętymi członkami zespołu” – oznajmił w liście do Dame Chi Onwurah, przewodniczącej komisji ds. nauki, innowacji i technologii.

Po podpisaniu umów o rozwiązaniu umowy o pracę pracownicy twierdzą, że zostali poproszeni o oddanie laptopów i odebrano im dostęp do systemów służbowych. Do 30 grudnia zostali wysłani na urlop ogrodniczy.

„Naprawdę czuliśmy, że robimy coś dobrego” – powiedziała Saskia, moderatorka, która również wypowiadała się anonimowo.

„Czułeś, że masz cel, a teraz jesteś pierwszą osobą, której puszczono”.

Moderatorzy TikTok i pracownicy związkowi protestowali we wrześniu przed siedzibą firmy w Londynie
Obraz:
Moderatorzy TikTok i pracownicy związkowi protestowali we wrześniu przed siedzibą firmy w Londynie

Pracownik TikTok, którego nie dotyczą zwolnienia, potwierdził Sky News, że wszyscy pracownicy Zaufania i Bezpieczeństwa, których to dotyczy, „są teraz wylogowani z systemu”.

„Pracownicy i ogół społeczeństwa słusznie są zaniepokojeni zwolnieniami, które wpływają na bezpieczeństwo w Internecie” – powiedział sekretarz generalny TUC, Paul Nowak.

„Ale TikTok zdaje się zaciemniać rzeczywistość związaną z redukcją stanowisk pracy dla parlamentarzystów. TikTok musi wyjaśnić sprawę i wyjaśnić, ile kluczowych ról moderatorów treści zniknęło.

„Komisja specjalna musi zrobić wszystko, aby dotrzeć do sedna twierdzeń giganta mediów społecznościowych, szerszych kwestii moderowania sztucznej inteligencji i upewnić się, że inni pracownicy w Wielkiej Brytanii nie stracą pracy z powodu nietestowanych, niebezpiecznych i nieuregulowanych systemów sztucznej inteligencji”.

Moderatorzy i przedstawiciele związków zawodowych przed biurami TikTok
Obraz:
Moderatorzy i przedstawiciele związków zawodowych przed biurami TikTok

Co TikTok powiedział na temat zwolnień pracowników

W wywiadzie dla Sky News z 18 listopada: Law ponownie nazwał cięcia „propozycjami”.

Zapytany, czy cięcia faktycznie stanowią plan, który został już wykonany, Law odpowiedział, że „ograniczone kwoty” może bezpośrednio skomentować.

TikTok powiedział nam: „To całkowicie słuszne, że przestrzegamy brytyjskiego prawa pracy, także wtedy, gdy w przypadku niektórych pracowników nadal trwały konsultacje, a stanowiska nadal rozważano do usunięcia.

„Byliśmy otwarci i przejrzyści, jeśli chodzi o proponowane zmiany, w tym w szczegółowych pismach publicznych skierowanych do komisji, a sugerowanie czegoś innego jest nieszczere”.

Trzej sygnaliści, z którymi rozmawiała Sky News, wyrazili obawy, że cięcia będą narażać użytkowników TikTok.

Firma oświadczyła, że ​​zwiększy rolę sztucznej inteligencji, stosując umiar, przy jednoczesnym utrzymaniu niektórych pracowników zajmujących się bezpieczeństwem ludzi, ale jedna ze sygnalistek stwierdziła, że ​​nie sądzi, aby sztuczna inteligencja była „gotowa”.

„Ludzie mają nowe pomysły i nadchodzą nowe trendy. Sztuczna inteligencja nie jest w stanie tego pojąć” – powiedziała Anna, była moderatorka.

„Nawet teraz, biorąc pod uwagę rzeczy, na które powinien być gotowy, nie sądzę, że jest gotowy”.

Aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo, użyj przeglądarki Chrome

Czy TikTick poprawia bezpieczeństwo dzięki sztucznej inteligencji?

Lucy powiedziała również, że według niej cięcia narazą użytkowników na ryzyko.

„W tym języku jest wiele niuansów. Sztuczna inteligencja nie jest w stanie zrozumieć wszystkich niuansów” – powiedziała.

„Sztuczna inteligencja nie potrafi odróżnić ironicznego komentarza od prawdziwego zagrożenia, znęcania się lub wielu rzeczy związanych z bezpieczeństwem użytkowników, głównie dzieci i nastolatków”.

TikTok został poproszony przez parlamentarzystów o przedstawienie dowodów na to, że jego wskaźniki bezpieczeństwa – które obecnie są jednymi z najlepszych w branży – nie pogorszą się po tych obniżkach.

Komisja specjalna twierdzi, że nie przedstawiła takich dowodów, chociaż TikTok nalega, aby bezpieczeństwo uległo poprawie.

„(W swoim piśmie do parlamentarzystów) TikTok odwołuje się do dowodów wskazujących, że proponowane przez nich cięcia i zmiany kadrowe poprawią moderację treści i sprawdzanie faktów, ale w żadnym momencie nie przedstawiają nam żadnych wiarygodnych danych na ten temat” – powiedziała Dame Chi na początku tego miesiąca.

„To niepokojące, że nie zapewniają nam przejrzystości w zakresie tych informacji. Jak bez tego możemy mieć pewność, czy te zmiany zabezpieczą użytkowników?”

Dame Chi Onwurah przemawia w Izbie Gmin. Zdjęcie pliku: Reuters
Obraz:
Dame Chi Onwurah przemawia w Izbie Gmin. Zdjęcie pliku: Reuters

TikTok korzysta z sztucznej inteligencji z umiarem

W ekskluzywnym wywiadzie dla Sky News na początku tego miesiąca Law powiedział, że nowy model moderacji oznacza, że ​​TikTok będzie mógł „podejść do moderacji z większą szybkością i konsekwencją”.

Powiedział: „Ponieważ robisz to z perspektywy ludzkiego umiaru, wiążą się z tym kompromisy.

„Jeśli chcesz, aby coś było tak dokładne, jak to możliwe, musisz dać moderatorowi jak najwięcej czasu na podjęcie właściwej decyzji, a zatem rezygnujesz z szybkości i dokładności w sposób, który może okazać się szkodliwy dla ludzi w zakresie możliwości zobaczenia tej treści.

„Nie jest to możliwe w przypadku wdrożenia sztucznej inteligencji”.

Oprócz umiarkowanego zwiększania roli sztucznej inteligencji TikTok podobno przenosi miejsca pracy do agencji w innych krajach.

Sky News rozmawiało z wieloma pracownikami, którzy potwierdzili, że widzieli ogłoszenia o pracy w innych krajach za pośrednictwem zewnętrznych agencji, a także niezależnie widziało ogłoszenia o pracę moderatorów w takich miejscach jak Lizbona.

John Chadfield, urzędnik krajowy ds. technologii w Związku Pracowników Komunikacji
Obraz:
John Chadfield, urzędnik krajowy ds. technologii w Związku Pracowników Komunikacji

„Sztuczna inteligencja to fantastyczny liść figowy. To liść figowy chciwości” – powiedział Chadfield. „W przypadku TikToka podstawową wolą jest nie być pracodawcą zatrudniającym znaczną liczbę pracowników.

„Wraz z rozwojem platformy i jej liczbą setek milionów użytkowników zdali sobie sprawę, że koszty ogólne utrzymania profesjonalnego działu zaufania i bezpieczeństwa oznaczają setki tysięcy pracowników zatrudnionych przez TikTok.

„Ale oni tego nie chcą. Wiesz, postrzegają siebie jako osoby: «Chcemy specjalistów na stanowiska zatrudnionych bezpośrednio przez TikTok, a resztę przeniesiemy na zewnątrz i zlecimy na zewnątrz»”.

Law powiedział Sky News, że TikTok zawsze koncentruje się „na wynikach”.

Powiedział: „Koncentrujemy się na tym, aby platforma była tak bezpieczna, jak to tylko możliwe.

„Aby to osiągnąć, wdrożymy najbardziej zaawansowaną technologię, współpracując na bieżąco z wieloma tysiącami specjalistów ds. zaufania i bezpieczeństwa, których będziemy stale zatrudniać w TikTok na całym świecie”.

Zapytany konkretnie o obawy zgłaszane przez sygnalistów, TikTok powiedział: „Jak szczegółowo wyjaśniliśmy, ta reorganizacja naszego globalnego modelu operacyjnego w zakresie zaufania i bezpieczeństwa zapewni maksymalizację skuteczności i szybkości naszych procesów moderacji.

„Będziemy nadal korzystać z połączenia technologii i zespołów ludzkich, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym użytkownikom, a obecnie ponad 85% treści usuniętych z powodu naruszenia naszych zasad jest identyfikowanych i usuwanych przez zautomatyzowane technologie”.

*Wszystkie imiona moderatorów zostały zmienione ze względów prawnych.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj