Wiceprezes Hendrick Motorsports, Jeff Gordon, powiedział, że samochód Alexa Bowmana, który nie przeszedł kontroli powyścigowej po niedzielnym wyścigu na torze Charlotte Roval, był „na nasz koszt”.

„Jestem tym dość zawstydzony i bardzo rozczarowujący po tym, co wyglądało na historyczny dzień i jeden z najbardziej ekscytujących dni, jakie mieliśmy na torze wyścigowym, będąc wyścigiem u siebie i w ogóle, a także świętując na Victory Lane, a potem we wszystkich czterech (awans do następna runda) i wszystko zostało wymazane” – powiedział Gordon we wtorek rano w radiu SiriusXM NASCAR.

Święto Hendrick Motorsports Niedzielne zwycięstwo Kyle’a Larsona i że wszystkie cztery samochody awansowały do ​​rundy 8.

Wszystko się zmieniło, kiedy NASCAR zdyskwalifikował samochód Bowmana za niespełnienie minimalnej masy po wyścigu. Bowman przekroczył linię mety na 18. miejscu, co dało mu dziewięć punktów przewagi nad linią cięcia. Dyskwalifikacja spowodowała, że ​​zajął ostatnie miejsce w stawce obejmującej 38 samochodów. Utrata punktów wyeliminowała go z play-offów i pozwoliła Joeyowi Logano awansować do kolejnej rundy.

Hendrick Motorsports zdecydował się nie odwoływać się od kary.

„Przyjrzeliśmy się wszystkim faktom i nie uznaliśmy, że jest coś, co uznalibyśmy za atrakcyjne, więc przejdziemy dalej” – powiedział Gordon.

AUTO: 13 października NASCAR Cup Series Bank of America ROVAL 400AUTO: 13 października NASCAR Cup Series Bank of America ROVAL 400

AUTO: 13 października NASCAR Cup Series Bank of America ROVAL 400

Hendrick Motorsports nie będzie odwoływał się od decyzji o dyskwalifikacji wobec Alexa Bowmana po „nieuniknionym” wykroczeniu

Dyskwalifikacja wyeliminowała Alexa Bowmana z play-offów, pozwalając Joeyowi Logano zająć ostatnie miejsce w transferze.

Gordon powiedział „The Morning Drive”, że zespoły często zbliżają się do minimalnej wagi wymaganej do wyścigu.

„Wiemy, że nasze zespoły, aby w każdy weekend zapewnić naszym kierowcom samochody wyścigowe o najlepszych osiągach, muszą trzymać się tych minimalnych wymagań, jak to tylko możliwe” – powiedział w radiu SiriusXM NASCAR. „W tym przypadku samochodu 48 po prostu podcięli go zbyt blisko i przegapili. To zależy od nas.”

Kara zakończyła dobrą passę Bowmana w fazie play-off. Najwięcej punktów zdobył w pierwszej rundzie. W pierwszych sześciu wyścigach fazy play-off trzykrotnie znajdował się w pierwszej dziesiątce.

„Jest wiele czynników, które sprawiają, że jest to trudne do przełknięcia” – powiedział Gordon. „Ale jednym z kluczy jest występ zespołu 48 i to, czego dokonał Alex. Zespół wywierał na nich dużą presję. Budowali ten zespół, zdobywali coraz większą głębię i czuli się bardziej komfortowo ze sobą. Alex w tym roku zdrowy.

„Wygrywają w Chicago, dostają się do play-offów, a przez cały okres play-offów prezentują wysoki poziom. Nie lubisz odbierać tego impetu i możliwości, a wiem, że oni też są rozczarowani. … Ci goście mogą zdobyć wiele punktów i wspiąć się wysoko (w rankingach), utrzymać dynamikę, wygrywać wyścigi, przenieść to na następny sezon i, miejmy nadzieję, dobrze rozpocząć sezon”.

Gordona zapytano, co robi organizacja, aby uniknąć powtórzenia się tej sytuacji w przypadku pozostałych drużyn, które pozostały w fazie play-off.

„To właśnie teraz robimy” – powiedział. „Odbyło się wiele spotkań z (prezesem i dyrektorem generalnym) Jeffem Andrewsem, (wiceprezesem ds. konkurencji) Chadem Knausem, szefami załóg i szefami samochodów. Zamierzamy ocenić i prawdopodobnie dostosować nasze procedury, nasze procesy.

„Wiemy, że zespoły przekraczają tolerancje. …Wiem, że nie jesteśmy sami. Wszystkie zespoły tak robią, aby w każdy weekend pozostać tak konkurencyjnymi, jak to tylko możliwe. Trzeba przyjrzeć się tym wszystkim procesom i procedurom, aby zobaczyć, jak blisko tego jesteśmy. … Najważniejszą rzeczą jest upewnienie się, że wszystkie cztery nasze samochody jadące do przodu będą w stanie spełnić te tolerancje”.

Source link