W dzisiejszych czasach nie ma pewniejszego sposobu na rozpoczęcie kłótni niż rozmowa o polityce z kimś, kto się z tobą nie zgadza. I z dzień wyborów im bliżej, tym trudniej unikać rozmów o polityce.

Możesz przebrnąć przez następne dwa miesiące i mieć nadzieję na najlepsze. Albo możesz wziąć Tania Izraelskorzystaj z rady i skorzystaj z okazji, aby pomóc w budowaniu mostu Podział polityczny Ameryki.

Izraelprofesor na Wydziale Poradnictwa, Psychologii Klinicznej i Szkolnej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara, prowadzi trudne rozmowy od lat 90. XX wieku, kiedy to łączyła ludzi stojących po przeciwnych stronach barykady. debata na temat aborcji.

„To było dla mnie doświadczenie transformacyjne” – wspominał Israel. „Nie zmieniło to niczego w moich odczuciach dotyczących praw reprodukcyjnych, ale zmieniło tak wiele w moich odczuciach dotyczących osób, które się ze mną nie zgadzały”.

Tania Israel, profesor psychologii doradczej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara

Tania Israel, profesor psychologii doradczej na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara, uważa, że ​​Amerykanie powinni wykorzystać szansę, jaką dają wybory w 2024 r., aby pomóc w przezwyciężeniu podziałów politycznych w kraju.

(Laurie Bailey)

Po wyborach prezydenckich w 2016 r. zintensyfikowała swoje wysiłki na rzecz nawiązania kontaktu z ludźmi spoza swojej bańki i napisał książkę aby pokierować innymi, którzy chcą zrobić to samo. Stawianie czoła pęknięciu: Jak radzić sobie z wyzwaniami życia w podzielonym kraju”, inspiruje czytelników do słuchania swoich rodaków, zamiast dyskutowania z nimi.

Israel rozmawiał z The Times o tym, jak indywidualne rozmowy mogą pomóc krajowi się uleczyć. Rozmowa została lekko zredagowana pod kątem długości i przejrzystości.

Dlaczego wydaje się, że jest więcej konfliktów politycznych niż kiedyś?

Ludzie zmagają się nie tylko z kłótniami z wujkiem, ale także z kłótniami z telefonem, wiadomościami i w swoich własnych głowach. Wszystko to sprawia, że ​​jesteśmy bardzo emocjonalnie pobudzeni, co jest jednym z powodów, dla których konflikt polityczny związany ze stresem rośnie i ciągle rośnie.

To nie jest zdrowe dla nas, nie jest to również zdrowe dla naszych relacji i to jest niezdrowe dla naszej demokracji.

Czy warto próbować zasypać przepaść, czy lepiej dla zdrowia psychicznego trzymać się od niej z daleka?

Myślę, że najlepiej będzie, jeśli ludzie zbudują w sobie umiejętność robienia obu tych rzeczy — będą potrafili prowadzić te rozmowy, ale także będą wiedzieli, kiedy lepiej ich nie prowadzić.

Co motywuje ludzi do nawiązywania kontaktu z kimś po drugiej stronie?

Niektórzy ludzie mówią: „Chcę utrzymywać relację z kimś w moim życiu i jesteśmy… mam problem z zrobieniem tego z powodu konfliktu politycznego.”

Niektórzy ludzie mówią, że chcą przekonać lub namówić kogoś innego.

Niektórzy twierdzą, że chcą znaleźć wspólny język lub załagodzić podziały.

A potem niektórzy mówią: „Po prostu nie mogę pojąć, jak ludzie mogą myśleć, działać i głosować w taki sposób” i szukają jakiegoś zrozumienia.

Czy jesteśmy tak przyzwyczajeni do korzystania z telefonów, że trudno nam się z nimi kontaktować w realnym życiu?

Znacznie łatwiej jest tworzyć stereotypy na temat ludzi, gdy wchodzimy z nimi w interakcję tylko jako konta w mediach społecznościowychZniekształca nasze postrzeganie tego, kim są inni ludzie.

Czy stereotypy są jedynym problemem?

Jako ludzie mamy takie błędy poznawcze gdzie postrzegamy siebie jako bardzo racjonalnych, opierających swoje idee na solidnych informacjach. Ale postrzegamy ludzi po drugiej stronie jako nieracjonalnych, nielogicznych i będących wyprany mózg przez dezinformacjęObie strony widzą to w ten sposób.

Moim ulubionym błędem poznawczym jest asymetria atrybucji motywów. Polega ona na tym, że postrzegamy siebie jako osoby kierujące się pobudkami ochronnymi i troskliwymi, podczas gdy druga strona kieruje się pobudkami egoistycznymi i wrogimi.

Jak możemy korygować nasze błędy poznawcze?

Prawdopodobnie najważniejszą rzeczą jest ich rozpoznanie.

Potrafimy rozpoznać uprzedzenia drugiej strony. Jeśli po prostu uznamy, że jesteśmy podatni na wszystkie te same rzeczy, może to pomóc nam mieć ciekawość, aby je skorygować.

Jeśli znajdziesz się w środku spolaryzowanej dyskusji, jak możesz odwrócić sytuację?

Najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić, jeśli chcemy znaleźć wspólny język, przekonać kogoś lub zdobyć wiedzę, jest próba lepszego zrozumienia tej osoby.

Robimy to w ten sposób, że słuchamy. Zachęcamy ludzi do rozwijania tematu. Zarządzamy własnymi emocjami. A kiedy dzielimy się nimi z innymi, dzielić się historiami zamiast statystyk i sloganów.

Ludzie nie myślą, że powinni to robić. Myślą, że powinni prowadzić debatę, w której przedstawiają wszystkie informacje, statystyki i uzasadnienie.

Dlaczego historie są lepsze od statystyk?

Kiedy posługujemy się statystykami i argumentami, czerpiemy je ze sprawdzonych źródeł, które bardzo często nie pokrywają się z informacjami osoby, z którą rozmawiamy.

Błąd potwierdzenia sprawia, że ​​akceptujemy informacje, które potwierdzają to, co już uważamy za prawdę, i ignorujemy lub odrzucamy informacje, które są sprzeczne z naszymi przekonaniami. Więc kiedy mówimy ludziom rzeczy, które są sprzeczne z tym, w co wierzą, jest bardziej prawdopodobne, że odrzucą to, co mówimy — i szczerze mówiąc, odrzucą nas jako wiarygodne źródło.

Kiedy umieszczamy informacje w historiach, ludzie lepiej je zapamiętują i bardziej je akceptują. To również sposób, w jaki ludzie odnoszą się do siebie. To nie tylko bardziej skuteczne, ale i ciekawsza rozmowa.

Naukowcy powiedzą, że anegdota to nie dane. Ale ty mówisz, że anegdota jest lepsza niż dane.

Jasne. Możemy mieć wszystkie informacje, ale kiedy mamy w to zaangażowaną inną osobę, okazuje się, że samo powiedzenie jej wszystkich informacji nie pomaga.

Jeśli wierzymy w naukę, musimy również wierzyć w nauka to znaczy, że nie jest to dobry sposób na zmianę czyjegoś zachowania.

Dlaczego ktoś, kto nie ufa twoim faktom, miałby zaufać twojej historii?

Historie wydają się bardziej prawdziwe. A z historiami nie można dyskutować, wiesz? „Oto moja historia mojego życia”. Nie można dyskutować z moją historią mojego życia. Ponadto, jeśli w historii są jakieś emocje, ludzie się z nimi utożsamiają.

Często wygłaszamy swoje pomysły, aby powiedzieć: „Oto moje pomysły. Oto dlaczego powinieneś w to wierzyć”. Albo: „Oto moje pomysły. Oto dlaczego to uzasadnia to, co myślę lub robię”. Bardzo rzadko wygłaszamy swoje pomysły, aby powiedzieć: „Oto moje pomysły. Oto granice mojego zrozumienia tego. Czego mi brakuje?”

To jest całkowicie rozbrajające podejście, ponieważ wprowadza do niego intelektualną pokorę. Możemy mieć bardzo silne przekonania, ale nadal mieć ciekawość i szacunek dla poglądów, które mogą być inne od naszych. To pomoże poszerzyć nasze zrozumienie.

Wygląda na to, że trzeba mieć odpowiednie nastawienie, żeby chcieć rozmawiać z kimś, z kim zwykle się nie zgadzasz, prawda?

Musimy wypracować zdolność do tego. Są nawyki, które musimy wykształcić i nawyki, które musimy zreformować. Wszystkie te szkolenia pomogą nam stawić czoła podział politycznyoraz inne wyzwania w naszym życiu.

Na czym polega to szkolenie?

Pierwszym krokiem jest ograniczenie polaryzujących danych wejściowych. Możemy mądrzej konsumować wiadomości, bardziej świadomie korzystać z mediów społecznościowych i korygować nasze uprzedzenia poznawcze. To pomoże nam być w przestrzeń równowagi.

Następnym krokiem jest budowanie naszej indywidualnej zdolności poprzez odporność emocjonalną. To jest bycie w stanie stawić czoła osobie lub znak na trawniku i nie roztopić się całkowicie.

Pokora intelektualna pomaga nam poszerzać nasze umysły i masz absolutną rację, że musisz chcieć to zrobić. Chodzi o ciekawość, aby rozpoznać, że możesz nie znać całej historii i że jest coś więcej, czego możesz się nauczyć.

A potem jest współczucie. Musisz wykonać wszystkie te kroki, zanim będziesz mógł zacząć budować empatię i współczucie.

Gdy już to wszystko zrobisz, będziesz gotowy do zacieśniania więzi.

Jak?

Jeśli chcesz zaangażować się ponad podziałami, musisz to robić skutecznie — słuchając innych, opowiadając historie, robiąc wszystko.

To także angażowanie się w sprawy naszych społeczności i kraju. Zaangażowanie obywatelskie jest naprawdę ważną aktywnością. Zrób coś znaczącego, aby wesprzeć sprawy, które są dla Ciebie ważne. Zgłaszanie się na ochotnika nie tylko przynosi korzyści nam jako społeczeństwu, ale także wpływa korzystnie na nasze zdrowie psychiczne.

Publikowanie czegoś w mediach społecznościowych nie jest zbyt skuteczną formą orędownictwa. Odwrócenie się od naszych ekranów i nawiązanie kontaktu z innymi trójwymiarowymi istotami ludzkimi jest prawdopodobnie najlepszą rzeczą, jaką możemy zrobić w przypadku każdego z tych problemów.

Jest jeszcze coś, o czym większość ludzi nigdy nie słyszała, a mianowicie ruch pomostowy.

Co to jest?

Tam są ponad 500 organizacji które pracują nad przezwyciężaniem podziałów i wzmacnianiem naszej demokracji. Jeśli ludzie dołączą do tego ruchu, to wspaniale. Ale sama świadomość, że to się dzieje, może sprawić, że ludzie będą bardziej optymistycznie nastawieni do swoich rodaków Amerykanów i do przyszłości naszego kraju.

Source link