Dostawcy usług internetowych, tacy jak Czarter, Verizon I Comcast po cichu ograniczyli swoje wysiłki na rzecz ożywienia Program niedrogiej łącznościwygasłego federalnego programu dotacji internetowych, który pomagał gospodarstwom domowym o niskich dochodach płacić za szerokopasmowy dostęp do Internetu.
$14,2 miliarda program zapewniał zniżkę do 30 USD miesięcznie dla niektórych kwalifikujących się gospodarstw domowych i do 75 USD miesięcznie dla gospodarstw domowych na kwalifikujących się terenach plemiennych. Ale oficjalnie Zakończono w czerwcu, po tym jak Kongres podjął decyzję o nieprzedłużeniu finansowania.
ACP służyło około 23 miliony gospodarstwa domowe, z których dwie trzecie przed zapisaniem się do programu miały niestabilny lub zerowy dostęp do Internetu, zgodnie z Ankieta grudniowa z Federal Communications Commission. W lutym ACP przestało przyjmować nowe wnioski, ponieważ finansowanie programu malało.
W następstwie wygaśnięcia ACP firmy szerokopasmowe zgłosiły utratę niektórych klientów. Jednak ogólnie rzecz biorąc, przetrwały burzę lepiej, niż oczekiwano.
„Ogólnie rzecz biorąc, wpływ na firmy jest jak dotąd mniejszy niż się obawiano” — powiedział analityk Craig Moffett z MoffettNathanson. „Ale to nie odbiera rodzinom, dla których to było ważne i które teraz mogą stracić dostęp do szerokopasmowego Internetu”.
Od czasu upadku ACP część Demokratów i Republikanów ustawodawcy pracowali nad przywróceniem programu.
I chociaż firmy oferujące szerokopasmowy dostęp do Internetu lobbowały na rzecz odnowienia programu ACP przed jego wygaśnięciem, od tego czasu niewiele zrobiły, aby go reaktywować, ponieważ nie ma pewności co do źródeł finansowania, a wybory w listopadzie wywołały chłód na Kapitolu.
„Wiem, jaka jest różnica między momentem, kiedy przemysł naprawdę chce, żeby coś się wydarzyło, a momentem, kiedy mówi: »No cóż, popieramy to, jasne«, ale nie inwestuje w reklamę, nie inwestuje w lobbystów, nie inwestuje w badania, które wspierają sprawę” – powiedział Blair Levin, analityk New Street Research, w wywiadzie dla CNBC.
Comcast jest właścicielem NBCUniversal, spółki dominującej CNBC.
Wysiłki na rzecz odrodzenia Kapitolu
Zarówno Demokraci, jak i Republikanie w Senacie i Izbie Reprezentantów przedłożyli projekty ustaw, które miałyby przeznaczyć od 6 do 7 miliardów dolarów na ożywienie ACP, przynajmniej tymczasowe.
„Mam nadzieję, że uda nam się coś zrobić dość szybko, zwłaszcza że dzieci szykują się do powrotu do szkoły” – powiedział w sierpniu poseł Mike Carey, R-Ohio. Wspólnie zaproponował Projekt ustawy Izby z kongresmenką Nikki Budzinski, Demokratką z Illinois.
ACP pierwotnie było finansowane jako Korzyść z awaryjnego dostępu do szerokopasmowego Internetu program, dotacja na dostęp do Internetu w czasach pandemii, która szybko zyskała poparcie, gdy niezawodny dostęp do Internetu stał się koniecznością w świecie zdominowanym przez naukę i pracę online.
Według dostawcy danych szerokopasmowych, w latach 2020 i 2021 gwałtownie wzrosło wykorzystanie Internetu. Nawet teraz poziom wykorzystania jest znacznie wyższy niż przed pandemią Otwórz skarbiec.
Jednak w miarę jak pamięć społeczna o COVID-19 oddala się, przekonanie ustawodawców do wydania miliardów na przedłużenie tych subsydiów staje się coraz trudniejsze.
Jednym z głównych powodów jest rok wyborczy chronometraż.
Na przykład senator Partii Republikańskiej J.D. Vance z Ohio był jednym z główni zwolennicy ACP. Ale po tym, jak został wybrany na kandydata Partii Republikańskiej na prezydenta Donald TrumpKandydat na wiceprezydenta, Vance, uciszył jego poparcie.
W Kongresie zarówno republikańska większość w Izbie Reprezentantów, jak i demokratyczna kontrola nad Senatem mogą się zmienić w listopadzie. Oznacza to, że przywódcy Demokratów mogą zdecydować się na postawienie innych priorytetów przed ACP, podczas gdy nadal kontrolują Senat.
„To będą naprawdę wyrównane wybory, więc być może będą chcieli wykorzystać czas obrad na nominacje sędziowskie” – powiedziała Gigi Sohn, obrończyni praw konsumentów w zakresie szerokopasmowego dostępu do Internetu i prawniczka, która wcześniej pełniła funkcję komisarza FCC w administracji Bidena, w wywiadzie dla CNBC.
Mimo wszystko Sohn uważa, że dwupartyjne poparcie dla ACP powinno sprawić, że ponowna autoryzacja ustawy będzie dla Demokratów politycznym pewniakiem.
„To jest jedna z rzeczy, która mnie absolutnie zadziwia, ponieważ uważam, że to jest właśnie ten rodzaj rzeczy, które zdecydowanie warto zrobić w roku wyborczym”.
W miarę jak zbliża się termin finansowania rządu, 30 września, przywódcy Kongresu są gotowi na przeforsowanie tymczasowego projektu ustawy o finansowaniu, aby uniknąć zamknięcia, co jeszcze bardziej obniżyłoby priorytety ACP. Po wrześniu Kongres prawdopodobnie będzie miał przerwę aż do wyborów.
„Ta rzecz jest martwa”
Podczas gdy część ustawodawców z Kapitolu wierzy w malejące prawdopodobieństwo powrotu ACP, sektor prywatny powściąga swoje nadzieje.
„(Dostawcy usług internetowych) opracowują swoje plany, mówią Wall Street, że ta rzecz jest martwa i po prostu nie wkładają w to żadnego wysiłku” – powiedział Sohn.
Podczas gdy dostawcy szerokopasmowego internetu generalnie popierali ACP, wielu w branży uważało, że dotacja dotyczyła zbyt szerokiego grona gospodarstw domowych w USA. W niektórych przypadkach klienci wykorzystywali tę korzyść na inne produkty, takie jak telewizja mobilna lub płatna.
Na przykład, według danych ACP, jedno na cztery gospodarstwa domowe w Nowym Jorku Arkusz informacyjny Białego Domu wydano w lutym.
Niektórzy ludzie zbliżeni do firm twierdzą, że lepszym rozwiązaniem po wyborach mogłoby być rozpoczęcie wszystkiego od podstaw, za pomocą nowego programu dotacji, a także budowanie kompetencji cyfrowych wśród konsumentów o niskich dochodach.
Rozczarowani tymczasowym modelem przedstawiciele branży chętniej będą lobbować na rzecz trwałych rozwiązań, takich jak wzmocnienie Fundusz Powszechnej Usługiwedług Sohna. Ale to wiąże się z własnym zestawem przeszkody politycznezwłaszcza po tym, jak sąd federalny uznał USF za niezgodną z konstytucją.
Ustawodawcy zapewniają, że nie zaprzestaną starań o przywrócenie ACP, niezależnie od tego, czy skorzystają z zasobów sektora prywatnego.
„Skupiamy się na problemie krótkoterminowym” – powiedział Carey. „Następnie możemy wypracować konsensus, aby przyjrzeć się czemuś w ramach długoterminowego planu”.
Malejące wsparcie ze strony partnerów branżowych rzuca jednak cień na przyszłość ACP, ponieważ ostatecznie to firmy dostarczają usługę internetową i mogą pomóc w edukowaniu klientów na temat programu.
„Branża jest jednym z głosów w tej sprawie, ponieważ jest strukturą świadczącą tę usługę” – powiedział Budzinski w wywiadzie dla CNBC. „Ważne jest, aby zasiedli przy stole”.
Rozczarowanie branży
Wygaśnięcie programu ACP rzuciło również cień na niektóre przedsiębiorstwa, a konkretnie na te, które zainwestowały znaczne środki w pozyskiwanie nowych i stałych klientów do programu.
Dyrektor generalny Charter Communications, Chris Winfrey, powiedział w lipcu, że wygaśnięcie programu ACP wpłynęło zarówno na straty, jak i na łącza szerokopasmowe o niskich dochodach po tym, jak firma „włożyła wiele wysiłku w program ACP”.
Charter był jednym z największych zwolenników ACP w branży: otrzymał w ramach programu około 910 milionów dolarów w latach 2022–2023, zgodnie z Dane FCC. Comcast i Verizon otrzymały po ponad 200 milionów dolarów z programu.
Gdy Kongres podjął decyzję o nieprzedłużaniu finansowania ACP, firmy te zmuszone były zaabsorbować szok w momencie, gdy firmy kablowe odnotowały już wzrost liczby klientów korzystających z szerokopasmowego Internetu stać ze względu na wzmożoną konkurencję i spowolnienie sprzedaży domów.
Przedstawiciele Charter i Comcast odmówili komentarza. Verizon nie odpowiedział natychmiast na prośby o komentarz.
W drugim kwartale Charter zgłoszono utrata 149 000 klientów Internetu, podczas gdy Comcast zgłoszono spadek o 120 000 klientów szerokopasmowego internetu. Podczas gdy część z tego można przypisać ACP, firmy spodziewają się, że największe skutki będą odczuwalne w trzecim kwartale.
Od czasu zakończenia programu ACP firmy starały się pomagać klientom w przejściu na plany internetowe dla osób o niskich dochodach lub inne plany, w niektórych przypadkach powracając do planów, które mieli przed wprowadzeniem dotacji.
Comcast powiedział w lipcu poinformowała, że pomaga klientom w migracji na inne plany szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Charter próbował utrzymać bazę klientów o niskich dochodach, wprowadzając nowe oferty oszczędnościowe, takie jak oferowanie klientom ACP bezpłatnego, nieograniczonego łącza komórkowego przez rok. Inni, jak Verizon, postanowili po prostu odnotować finansowy cios utraty klientów, zgłaszając stratę 410 000 abonentów sieci bezprzewodowych na kartę w swoim zyski za drugi kwartał.
Początkowy ból w dolnej linii po upadku ACP wydaje się być jak dotąd łagodniejszy, niż początkowo oczekiwali niektórzy liderzy firmy i analitycy. Ale proces ten jest daleki od zakończenia.
„Do tej pory widzieliśmy tylko pierwszy rozdział, w którym widzieliśmy tylko wpływ na dodatki brutto. Ale nie widzieliśmy jeszcze wpływu na złe długi i niezapłacone odłączenia” – powiedział Moffett z MoffettNathanson w wywiadzie dla CNBC. „To nastąpi w trzecim kwartale”.