w tej historii

Stella (STLA-0,90%Firma, będąca właścicielem marek takich jak Jeep i Chrysler, odnotowała w czwartek gwałtowny spadek przychodów w związku z działaniami mającymi na celu zmniejszenie zapasów i zwiększenie powolnej sprzedaży.

Producent samochodu powiedział: Przychody netto spadły o 27% Sprzedaż w okresie lipiec-wrzesień wyniosła 33 miliardy euro (35,8 miliarda dolarów), głównie z powodu powolnej sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej, czyli na największych rynkach. Dostawy w trzecim kwartale spadły o 20% rok do roku, ponieważ Stellantis starał się zmniejszyć luki w zapasach i produkcji niektórych modeli w Stanach Zjednoczonych.

Jednak firma podała, że ​​planuje w tym roku wypuścić na rynek około 20 nowych modeli na całym świecie, w tym Alfa Romeo Junior i Citroen Basalt. W Stanach Zjednoczonych jeep wagoneer s i Ram 1500 REV są planowane.

W ciągu ostatnich czterech miesięcy zapasy dealerów w USA zmniejszyły się o 80 000 sztuk, a do końca listopada firma planuje zmniejszyć je o kolejne 20 000 sztuk. Stellantis również celuje oferować bardziej hojne zachęty Dealerzy skarżyli się, że wysokie ceny szkodzą sprzedaży i zaprzestali sprzedaży pojazdów wyprodukowanych na rok modelowy 2024.

Przychody w Ameryce Północnej spadły w ostatnim kwartale o 42%. Rynki kapitałowe RBC (RY+0,07%Analityk Tom Narayan powiedział w czwartek, że sprzedaż na samochód w regionie spadła do 41 555 euro (45 118 dolarów) z 44 227 euro (48 067 dolarów) w poprzednim kwartale. Analityk stwierdził, że sugeruje to „gwałtowny spadek cen”.

Sprzedaż w USA Dostawy spadły o 20% w ostatnim kwartale do 205 294 dostaww drugim kwartale również odnotowano 21% spadek rok do roku. Ostatni raz kwartalny wzrost sprzedaży Stellantis miał miejsce w drugim kwartale 2023 roku.

„Nasze wyniki za trzeci kwartał 2024 r. są poniżej naszego potencjału, zwłaszcza że w dalszym ciągu obserwujemy znaczne redukcje zapasów w USA, utrzymujemy się na dobrej drodze do osiągnięcia celów na koniec roku i stabilizujemy udział w rynku amerykańskim, jesteśmy zadowoleni z osiągniętego postępu w rozwiązywaniu naszych problemów operacyjnych” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor finansowy Doug Osterman.

Wyniki biznesowe Stellantis w Ameryce Północnej pogorszyły się w ostatnich miesiącach, a firma ucierpiała z powodu wycofania produktów na dużą skalę i gwałtownego spadku. zyskproblemy z jakością i odejścia dyrektorów.

Osterman obejmuje stanowisko dyrektora finansowego Stellantis zaledwie kilka tygodni po ogłoszeniu przez firmę kolejnego ruchu. Duże zmiany w zarządzie To efekt rezygnacji byłego dyrektora finansowego. Europejski producent samochodów szuka również nowego dyrektora generalnego, ponieważ Carlos Tavares ma przejść na emeryturę po wygaśnięciu kontraktu w 2026 roku.

W ostatnich tygodniach kierownictwo Tavaresa było krytykowane przez United Auto Workers (UAW), które reprezentuje 43 000 pracowników Stellantis, oraz amerykańskie Stowarzyszenie Krajowych Dealerów Stellantis, które ostrzegało:nadeszła katastrofaW Stellantisie. Spadkobierca rodziny Chryslerów ogłosiły zamiar odkupienia marki. Stellantis skrytykował Tavaresa i innych dyrektorów.

Nowi producenci samochodów Obniżona prognoza całoroczna Skorygowany zysk operacyjny za rok finansowy 2024 wyniesie od 5,5% do 7% w porównaniu do poprzedniego rokudwie cyfry” i skorygowano w dół perspektywy wolnych przepływów pieniężnych w przemyśle.

Source link