Asda ogłosiła poważną zmianę na półkach supermarketów, ale nie wszystkim kupującym się to spodoba.
Sieć supermarketów testuje zastosowanie elektronicznych etykiet na krawędziach półek w jednym ze swoich sklepów wielobranżowych Express w centrum Manchester.
Etykiety będą zawierać te same informacje, które zwykle znajdują się na etykietach papierowych, w tym cenę produktu, wagę i cenę jednostkową, ale zamiast tego będą one wyświetlane na ekranie cyfrowym.
Oznacza to, że Asda może publikować aktualizacje cen produktów w zaledwie 15 sekund, umożliwiając pracownikom wprowadzanie zmian jednym kliknięciem.
Supermarket współpracuje z Vusion Group przy instalacji 3000 elektronicznych etykiet na półki w sklepie przy Oxford Road.
Okres próbny potrwa 12 tygodni i ma na celu uproszczenie działań personelu, aby mógł on spędzać więcej czasu na zaspokajaniu potrzeb klientów.
Sklep Manchester Oxford Road odnotowuje dużą liczbę odwiedzających, co według Asdy pomoże mu w „przetestowaniu warunków skrajnych” technologii.
Etykiety zostaną umieszczone na szerokiej gamie produktów, w tym na produktach mrożonych i świeżych, wypiekach dostępnych w sklepach, kosmetykach i alkoholach.
Jednak to posunięcie nie spodoba się wszystkim kupującym, ponieważ pojawiły się obawy, że cyfrowe etykiety mogą skutkować „nieprzewidywalnością” cen.
Ekspert ds. cen Matt Wills powiedział wcześniej BBC: „W przypadku braku jasności co do ceny referencyjnej konsumenci mogą w ogóle nie zdawać sobie sprawy, że dokonują transakcji. Może to również prowadzić do nieprzewidywalności cen, powodując dodatkowe komplikacje dla osób mających ograniczony budżet, jeśli okaże się, że produkty stale zmieniać cenę.”
Dodał, że istnieje ryzyko „dyskryminacji cenowej”, polegającej na podwyżce cen niektórych produktów ze względu na wyższy popyt na danym obszarze.
Etykiety mogą również utrudniać kupującym dostrzeżenie przecenionych produktów, ponieważ nie są tak widoczne jak jaskrawo kolorowe etykiety papierowe, które często są żółte, czerwone lub pomarańczowe, aby podkreślić przecenione produkty.
Chris Walker, dyrektor zarządzający Asda Express, powiedział: „Jesteśmy zachwyceni możliwością uruchomienia nowej wersji próbnej elektronicznych etykiet na krawędziach półek, ponieważ stale inwestujemy w ulepszanie naszych procesów w sklepach.
„Ta wersja próbna oparta na zasadzie „testuj i ucz się” nie tylko pomoże uprościć operacje współpracownikom w sklepie, ale także dostarczy nam cennych doświadczeń, które będą kształtować przyszłe wdrażanie technologii w sklepach. Z niecierpliwością czekamy na opinie klientów i współpracowników na temat wersji próbnej”.
Asda testowała już podobną technologię w swoim supermarkecie Stevenage w 2023 r. i twierdzi, że ma nadzieję nadal inwestować w przyszłe testy technologii w swoim osiedlu Express w ramach wysiłków na rzecz zapewnienia klientom lepszej obsługi w sklepie.
Express.co.uk skontaktował się z Asdą w celu uzyskania komentarza.