FRANCJA-Wielka Brytania-UE-MIGRANCI

Migrant reaguje po wejściu na pokład nadmuchiwanego pontonu przemytnika, próbując przeprawić się przez kanał La Manche (Zdjęcie: AFP za pośrednictwem Getty Images)

Bezczelny handlarz ludźmi rozpoczęła reklamę „specjalnych ofert świątecznych” dla migrantów chcących przeprawić się przez kanał La Manche z Francji do Wielkiej Brytanii.

Korzystając z otwartej grupy na Telegramie, przemytnik znany jako Salar powołuje się na niebezpieczne przejścia jako „grę”, mającą na celu zwabienie potencjalnych klientów obietnicami sprzyjającej pogody i obniżonych cen w okresie świątecznym.

Powiedział tajnemu reporterowi udającemu imigranta: „Aby pojechać do Anglii, przygotowuję na Boże Narodzenie 15-osobowe „gry”.

„Od 25 do 29 stycznia będą dostępne oferty specjalne, ponieważ pogoda również będzie dobra – jeśli Bóg pozwoli, będziesz w Anglii przed nowym rokiem”.

Salar zaczął promować takie przeprawy 17 grudnia, publikując zrzuty ekranu z prognozami wiatru wraz z komunikatami w stylu: „Gra w łódkę. Daty 25, 26, 27; w ogóle nie ma fal. Życzę wszystkiego najlepszego.”

FRANCJA-Wielka Brytania-UE-MIGRANCI

Migranci tłoczą się na nadmuchiwanym pontonie przemytnika, próbując przepłynąć kanał La Manche po wypłynięciu (Zdjęcie: AFP za pośrednictwem Getty Images)

Platformy mediów społecznościowych, takie jak Telegram i TikTok umożliwiły osobom takim jak Salar nawiązanie kontaktu z migrantami mającymi nadzieję na ucieczkę przed wojną i trudnościami.

Jego grupa, na której znajduje się zdjęcie profilowe przedstawiające ponton przewożący pięć osób, liczy ponad 540 członków, głównie migrantów z Afganistanu i Iranu. Tysiące wiadomości w tej grupie pochodzi z początku 2023 r. i sugeruje, że prowadzi on działalność o ugruntowanej pozycji.

Platformy te zamieniły się w tętniące życiem targowiska nielegalnych przepraw. Według danych rządowych od początku 2024 r. 38 784 osoby przybyły do ​​Wielkiej Brytanii nielegalnymi środkami, z czego 81% małymi łodziami.

Pomimo wysiłków rządów mających na celu rozprawienie się z przemytem, ​​takie kanały często pojawiają się ponownie po zamknięciu przez władze.

Liczba przyjazdów migrantów do tej pory w 2024 r. przekracza liczbę z poprzedniego roku

Migranci są sprowadzani na brzeg w Dover (Zdjęcie: Getty)

Salar aktywnie promuje swoje usługi w grupie, szybko odpowiadając na zapytania i służąc radą. Chwali się swoją skutecznością, czasami udostępniając filmy wideo przedstawiające migrantów przybywających do Wielkiej Brytanii lub chwaląc swoją operację w połowie podróży.

W jednym filmie nagranym z łodzi w pobliżu wód brytyjskich słychać mężczyznę mówiącego: „Gra Salara. Wszyscy jesteśmy grą Salara” – w jednym filmie nagranym z łodzi w pobliżu wód brytyjskich słychać głos mężczyzny.

The Telegraf donosi, że Salar dostosowuje swoje usługi do różnych budżetów, oferując mniej zatłoczone łodzie lepiej płacącym migrantom, co zwiększa szanse na bezpieczniejszą przeprawę. Dzieci mogą podróżować za połowę ceny, natomiast dzieci, które nie są w stanie uiścić pełnej opłaty w wysokości 2500 euro (2074 funtów), mogą stawić czoła bardziej ryzykownym podróżom na przepełnionych łodziach. Niektóre statki przeznaczone dla 20 pasażerów przewożone są od 60 do 70 osób, co zwiększa ryzyko.

Salar reklamuje nawet tak zwaną „gwarancję Salara”, twierdząc, że jeśli łódź wykazuje oznaki tonięcia, jego sieć powiadomi władze francuskie, aby zapewnić ratunek pasażerom.

Sułtan Brunei Hassanal Bolkiah odwiedza premiera Wielkiej Brytanii Keira Starmera

Premier Sir Keir Starmer zapowiedział „rozbicie gangów” (Zdjęcie: Getty)

W rzeczywistości żadna taka gwarancja nie chroni przed nieprzewidywalnością pogody, awariami silnika lub złym stanem łodzi. Według ONZ ten rok był już najbardziej śmiertelny w historii przepraw przez kanał La Manche – według ONZ zginęło 52 migrantów.

Rządy intensyfikują wysiłki mające na celu zwalczanie tych sieci przemytniczych. Na początku tego miesiąca Wielka Brytania i Niemcy ogłosiły partnerstwo skupiające się na demontażu łańcuchów dostaw małych łodzi i usuwaniu treści związanych z przemytem z mediów społecznościowych. Uważa się, że wiele z tych łodzi zostało wyprodukowanych w Turcji lub Chinach i przechowywanych w Niemczech przed użyciem na przeprawie przez kanał La Manche.

Pomimo tych środków Salar nadal prosperuje, oferując pomoc logistyczną migrantom podróżującym przez Europę, aby dotrzeć do Calais, nawet jeśli ostatecznie nie dotrą do niego.

W przeszłości przechwalał się: „Mogę pomóc ci przyjechać do Calais z Niemiec i nie mam nic przeciwko, jeśli nie podróżujesz z nami (przez kanał La Manche).

Co najmniej 12 migrantów zginęło w wyniku zatonięcia łodzi na kanale La Manche

„Jestem pewien, że ktoś nas wam przedstawił i wiesz, że nasza praca jest gwarantowana”.

Salar publikuje kursy wymiany walut, aby pomóc migrantom w obliczeniu kosztów i podkreśla pilną potrzebę rezerwacji miejsca.

Dodał: „Ponieważ pogoda i wszystkie warunki są dobre, sugeruję, abyście podjęli decyzję szybko, ponieważ teraz dzwoni do nas wiele osób, a później nie znajdziecie miejsca – wszyscy chcą przeprawić się na Święta Bożego Narodzenia”.

Jego zuchwały marketing i zdolność adaptacji uwypuklają wyzwania, przed jakimi stoją władze, walcząc z gangami przestępczymi, których zniszczenie doprowadziło do zniszczenia Premier Sir Keira Starmera upiera się, że jest do tego zobowiązany.

Express.co.uk skontaktował się z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych w celu uzyskania komentarza.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj