Nowy bezpośredni pociąg dużych prędkości między dwoma oszałamiającymi europejski miast uruchomiono w zeszłym tygodniu.

Nowy pociąg ICE, długo oczekiwana usługa dzienna pomiędzy Paryż i Berlinie, przychodzi jako NiemcyKrajowe przedsiębiorstwo kolejowe Deutsche Bahn obiecuje poprawić ogólną punktualność swoich usług.

Nowa usługa, której ceny zaczynają się od 59 euro (około 49 funtów), zatrzymuje się we Frankfurcie, Karlsruhe i francuskim Strasburgu, a pociąg jadący na zachód ma przyjechać o godz. Paryż tuż przed 20:00.

Pociąg jadący na wschód przyjeżdża do niemiecki stolicy tuż po godzinie 18:00.

Między obydwoma miastami kursuje już wolniejszy bezpośredni pociąg nocny niż kursuje trzy razy w tygodniu, uruchomiony w zeszłym roku przez austriackiego operatora ÖBB. Deutsche Bahn zaprzestał obsługi pociągów sypialnych na tej trasie dziesięć lat temu w związku z ograniczeniami przez niektórych przewozów nocnych europejski koleje.

Ceny biletów w jedną stronę drugiej klasy zaczną się od 59 EUR (około 49 GBP) z miejscami w pierwszej klasie od 69 EUR, choć ceny będą się zmieniać w zależności od popytu, Strażnik raporty.

Nowa usługa pojawia się po corocznych zmianach w połowie grudnia europejski rozkładów jazdy pociągów, co zaowocowało także uruchomieniem nowego, bezpośredniego, szybkiego połączenia Monachium–Amsterdam, którego czas podróży wynosi siedem godzin.

Berlin-Paryż serwis, z którym współpracujemy FrancjaSNCF będzie mile widzianym dodatkiem do sieci, zapewniającym większą wygodę bez konieczności zmiany stacji po drodze.

Ale z czasem podróży pomiędzy Europaw dwóch największych miastach połączenie to trwa około ośmiu godzin, przy jednym serwisie dziennie, nie będzie to znacząca poprawa w przypadku połączeń bardziej pośrednich.

Może jednak pomóc DB w realizacji jego misji polegającej na skróceniu czasu. W listopadzie jedynie 60% pociągów dalekobieżnych tej linii dotarło do celu punktualnie, co oznaczało spóźnienie maksymalnie sześciominutowe.

Operator obiecał poprawę sytuacji do 2027 roku i dąży do osiągnięcia punktualności na poziomie ponad 75%, podaje AP.

Kluczową częścią akcji jest program modernizacji kilkudziesięciu odcinków linii kolejowych. Pierwsza część została ukończona, gdy w niedzielę ponownie otwarto terminowo 45-kilometrowy odcinek między Frankfurtem a Mannheim, jedną z największych tras w Niemczech.

Rząd za bieżących problemów obwinia niedoinwestowanie kolei w czasach swoich poprzedników.

Burmistrz Berlina Kai Wegner powiedział, że nowa usługa „jest także dobrym symbolem przyjaźni niemiecko-francuskiej”, natomiast niemiecki minister transportu Volker Wissing upierał się, że linia ta to coś więcej niż „tylko nowa, dodatkowa oferta”.

Wissing dodał: „Nadal mamy duży potencjał, aby przyciągnąć jak najwięcej osób na koleje w Europie dzięki atrakcyjnym ofertom, w tym dłuższym podróżom, i przeżyć tę przyjaźń”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj