Słynny zapaśnik Sting, opisując zmianę swojego charakteru, jaka nastąpiła w 1996 roku, z jasnej twarzy dziecka na mroczniejszą, enigmatyczną postać, przedstawił doskonały aksjomat dotyczący przewidywania przyszłości. Stinger zauważył: „Jedyną rzeczą, która jest pewna w przypadku Stinga, jest to, że nic nie jest pewne”.

Podobnie byłoby w przypadku mediów sportowych. Istnieje kilka trendów, które wydają się oczywiste (zwiększone inwestycje w kobiece media sportowe; konsolidacja starszych mediów i zwolnienia; Netflix staje się większym graczem sportowym; więcej mediów opiera się na przychodach z zakładów sportowych), ale kto wie? Mimo to przedstawiamy kilka przypuszczeń na rok 2025.

1. Tom Brady opuści nadawanie przed rozpoczęciem 2025 roku NFL sezon

Mówiłem już wcześniej, że postawię duże pieniądze, jeśli Brady nie zakończy swojego 10-letniego kontraktu z Foxem wartego 375 milionów dolarów. biorąc pod uwagę wszystkie jego różne interesy biznesowe wykraczające poza nadawanie, w tym własność. To pozostaje prawdą. Bezpieczniejszą prognozą byłoby to, że Brady rozwiąże umowę z Foxem po trzech lub czterech latach. Odważę się jednak powiedzieć, że Brady głębiej angażuje się w drużynę Las Vegas Raiders poza sezonem i postanawia związać się całkowicie z właścicielem NFL i swoją firmą produkcyjną przed rozpoczęciem następnego sezonu NFL.

2. WNBA oglądalność wzrośnie w 2025 roku

To nie jest moment na sport kobiecy; to był ruch już od jakiegoś czasu. Piąty mecz finałów WNBA – 67-62 thriller po dogrywce wygrany przez New York Liberty — średnio 2,15 miliona widzów, co jest najczęściej oglądanym meczem finałów WNBA od 25 lat. Finały oglądało średnio 1,6 miliona widzów, co stanowi wzrost o 115 procent w porównaniu z zeszłym sezonem. To zwieńczyło fantastyczny rok oglądalności ligi – i w tym miejscu absolutnie wspominamy, że katalizatorem eksplozji oglądalności było zainteresowanie Caitlin Clark. Ogółem wśród jej partnerów medialnych znajdowały się 32 okna telewizyjne WNBA, które w sezonie 2024 osiągnęły liczbę widzów przekraczającą 1 milion, włączając Draft WNBA. Tym samym pobito poprzedni rekord wynoszący 15.

W następnym sezonie nowi partnerzy, NBC i Amazon Prime Video, będą częścią długoterminowej umowy dotyczącej praw telewizyjnych i należy się spodziewać, że zainwestują oni poważne środki marketingowe. Na mocy nowych umów Disney, NBC i Amazon będą w każdym sezonie dystrybuować na terenie całego kraju ponad 125 meczów w sezonie zasadniczym i play-offach, w tym co najmniej 25 meczów w sezonie zasadniczym na platformach Disneya, 50 meczów w sezonie zasadniczym na platformach NBCUniversal i 30 meczów w sezonie zasadniczym na platformach NBCUniversal. gry sezonowe na Amazon Prime Video. Liga otrzyma także ok podskok z nowej serii (Golden State Valkyries) oraz większa ekspozycja poza sezonem dla gwiazdorskich graczy dzięki nowej lidze kobiecej koszykówki 3 na 3, Unrivaled, której premiera odbędzie się w styczniu 2025 r.

Gwiazda Clark będzie nadal rosła i jeśli sądzisz, że aktorzy działający w złej wierze, powalający ją za punkty związane z wojną kulturową, będą mieli wpływ na oglądalność, odsyłam cię do tych, którzy przewidywali, że oglądalność NFL zakończy się na zawsze. To strzałka w górę dla WNBA.

3. Flagowiec ESPN będzie natychmiastowym hitem

Usługa transmisji strumieniowej ESPN skierowana bezpośrednio do konsumentów, o nazwie kodowej „Flagship”, umożliwi konsumentom dostęp do całego pakietu sieci ESPN bez tradycyjnego abonamentu płatnej telewizji. Obejmuje to pełną ofertę programową ESPN+ i to, co jest obecnie emitowane w linearnym ESPN. Nastąpi także integracja z ESPN Fantasy i ESPN Bet. Raporty wskazują, że cena początkowa wynosi od 25 do 30 dolarów miesięcznie i moim zdaniem początkowo ta cena przyciągnie konsumentów. Myślę, że liczba pierwszych subskrybentów przekroczy oczekiwania, zwłaszcza biorąc pod uwagę niedawny duży wzrost liczby subskrybentów YouTube TV.

Firma badawcza MoffettNathanson, która dostarcza inwestorom instytucjonalnym informacji o trendach w mediach, komunikacji i technologii, opublikowała w tym miesiącu notatkę, w której prognozuje, że „po początkowej inwestycji w wysokości 75 milionów dolarów w roku finansowym 2025 w celu uruchomienia usługi (przewidując premiera pod koniec roku budżetowego 2025, przed rozpoczęciem sezonu NFL), prognozujemy, że w roku finansowym 2026 będzie początkowo milion płatnych abonentów, co przełoży się na przychody z subskrypcji na poziomie nieco ponad 200 milionów dolarów i przychody z reklam na poziomie 20 milionów dolarów”. Przewiduję, że w roku 2026 liczba ta będzie wyższa.

4. Zadzwoni Kevin Harlan NBA gry dla Amazon Prime Video

Ian Eagle ma podpisaną umowę jako jeden z głównych nadawców Amazona i przewiduję, że Harlan do niego dołączy. Kombinacja rozmów 1-2 z udziałem Eagle’a i Harlana zapewni streamerowi natychmiastową ogromną wiarygodność w przestrzeni gier na żywo.

5. ESPN zrezygnuje ze swojego obecnego MLB kontrakt po sezonie 2025

Jest to prawdopodobnie najbardziej zbliżone do prognozy dotyczącej zwolnienia. MoffettNathanson powiedział, że rezygnacja z umowy może zaoszczędzić Disney/ESPN aż 600 milionów dolarów na wydatkach, choć większość spodziewa się restrukturyzacji kontraktu. Czy ESPN otrzyma lokalne gry dla Flagship?

6. UFC zostanie podzielone pomiędzy ESPN i Netflix

Żadnych poufnych informacji ode mnie – po prostu domyślam się, że UFC powtórzy WWE i zwróci się do Disneya i Netflixa o swój produkt. I tak zaczyna się Netflix, który mocno angażuje się w prawa sportowe.


Dana White z UFC będzie szukał – i według przewidywań Richarda Deitscha – zdobędzie ogromne kontrakty medialne w 2025 roku. (Steve Marcus / Getty Images)

7. ESPN w końcu angażuje się w codzienny program studyjny poświęcony koszykówce kobiet w sezonie WNBA

Masz niesamowitą publiczność, która przyciąga Clarka, litanię interesujących gwiazd All-Star, od A’ji Wilson po Kelsey Plum, i apetyt na historie zarówno na boisku, jak i poza nim. Jeśli ESPN, jak zawsze, chce przypisania sobie zasług za budowanie kobiecej koszykówki w Ameryce, nie podlega to nawet dyskusji, biorąc pod uwagę wiele możliwości zbytu, jakie ma. Jeśli nie pojawi się to w przyszłym roku, sieć powinna zostać za to zmiażdżona.

8. Pac-12 zdobędzie prawa medialne co najmniej jednej markowej firmie medialnej

W listopadzie Pac-12 ogłosił, że Octagon będzie agencją rejestrującą, która poprowadzi konferencję przez krajobraz praw medialnych. To dla mnie sygnał, że ktoś z pewną wagą ugryzie, więc wezmę ulotkę, że będzie to WBD Sports, którego rok 2024 zdefiniowano przez utratę praw do NBA na TNT. W sezonie 2026–27 stany Boise, Kolorado, Fresno, Gonzaga, San Diego i Utah dołączają do stanów Oregon i Waszyngton. Liga potrzebuje jeszcze jednej szkoły piłkarskiej, aby osiągnąć próg pozwalający pozostać uznaną konferencją w ramach dywizji FBS.

9. ESPN wynajmuje aktywnego zawodnika lub trenera na Finały NBA

Od jakiegoś czasu było jasne, że kierownictwo ESPN nie chce dwuosobowej kabiny podczas transmisji z finałów NBA. Oczywiste jest również, że sieć potrzebuje znanego nazwiska (np. trenera Milwaukee Bucks, Doca Riversa), które będzie sprzedawać pod namiotem.

Kto to mógłby być? Mój kolega Andrew Marchand stwierdził ten kawałek w czerwcu że ESPN powinno już zabiegać o względy takich artystów jak LeBron James czy Steph Curry, na wypadek gdyby kiedykolwiek rozważali transmisję. To interesująca, długoterminowa gra. Moim zdaniem bardzo prawdopodobne, że w 2025 r. ktoś taki jak Chris Paul zostanie gościnnym analitykiem gier podczas finałów. Ciekawym jednorazowym występem byłby także wieloletni trener NBA Monty Williams.

(Zdjęcie na górze: Michael Reaves / Getty Images)

Source link