w tej historii
Linie lotnicze JetBlue (JBLU) to Airbus (łatwy) Dyrektor generalna Joanna Geraghty, która pracuje nad odrzutowcem, powiedziała w czwartek, że nie chce, aby z produkcji w zasadzie nowe samoloty wycofywano się z powodu problemów z silnikiem.
„To wspaniały samolot i bardzo chciałabym polecieć” – powiedziała na konferencji branży turystycznej Skift Global Forum.
W lipcu ubiegłego roku RTX (RTTX 10.0) spółka zależna Pratt & Whitney odkryłem problem Wystąpił problem z metalem używanym do produkcji firmowego silnika turbowentylatorowego z przekładnią PW1100G-JM. W szczególności wystąpiły problemy z turbiną wysokociśnieniową i tarczą sprężarki z metalu proszkowego. Ta wada może powodować pęknięcia, dlatego wszystkie silniki musiały zostać sprawdzone lub wycofane z eksploatacji, aby upewnić się, że nie uległy uszkodzeniu. Airbus wykorzystuje PW1100G-JM w swoich samolotach A320neo, a JetBlue również korzysta z tego samolotu.
Problemy z jednostkami napędowymi są przyczyną problemów dla wielu przewoźników w całej branży. Najnowszy raport rocznyJetBlue powiedział, że przegląd i naprawa uszkodzonych samolotów w warsztacie naprawczym może zająć nawet rok. Linie lotnicze Spirit (trzymać), JetBlue były narzeczony z korporacji,odbierać 200 milionów dolarów Aby zrekompensować powstałe w rezultacie szkody w zakresie jego pojemności.
„Chociaż współpracujemy z Pratt & Whitney nad zabezpieczeniem odszkodowania, pełny wpływ wydalenia i potencjalnych środków zaradczych pozostaje niepewny” – stwierdziła spółka JetBlue w swoim najnowszym raporcie rocznym.