W opublikowanym w czwartek raporcie amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) stwierdziła, że ​​firmy z branży mediów społecznościowych gromadzą, udostępniają i przetwarzają ogromne ilości danych o swoich użytkownikach, oferując jednocześnie niewielką przejrzystość i kontrolę nad sposobem ich wykorzystania przez systemy oparte na sztucznej inteligencji.

W raporcie przeanalizowano, w jaki sposób platforma Meta, TikTok firmy ByteDance, platforma gier Amazon Twitch i inne firmy radzą sobie z danymi użytkowników, dochodząc do wniosku, że zasady zarządzania i przechowywania danych wielu firm były „żałośnie nieodpowiednie”. YouTube, platforma mediów społecznościowych X, Snap, Discord i Reddit również zostały uwzględnione w raporcie FTC, chociaż jego ustalenia były anonimowe i nie ujawniły konkretnych praktyk firmy. Właścicielem serwisu YouTube jest Google należący do Alphabet.

Firmy z branży mediów społecznościowych gromadzą dane za pomocą technologii śledzenia stosowanych w reklamach internetowych oraz dokonując zakupu informacji od brokerów danych i w inny sposób – stwierdziła FTC.

„Chociaż praktyki te są opłacalne dla firm, mogą zagrażać prywatności ludzi, ich wolności i narażać ich na szereg szkód, od kradzieży tożsamości po prześladowanie” – powiedziała przewodnicząca FTC Lina Khan.

Prywatność danych, szczególnie w przypadku dzieci i nastolatków, stała się gorącym tematem Izba Reprezentantów USA rozważa przyjęte przez Senat w lipcu ustawy mające na celu rozwiązanie problemu wpływu mediów społecznościowych na młodych użytkowników. Niedawno Meta wprowadziła konta dla nastolatków, które obejmują zaawansowaną kontrolę rodzicielską

Tymczasem duże firmy technologiczne starają się pozyskać źródła danych w celu szkolenia nowych technologii sztucznej inteligencji.

Transakcje dotyczące danych są rzadko ujawniane i często dotyczą prywatnych treści zamkniętych za ścianami płatniczymi i ekranami logowania, przy czym osoby, które je opublikowały, nie powiadamiają ich wcale lub z niewielkim wyprzedzeniem.

Oprócz gromadzenia danych na temat sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z ich usług, większość firm, które FTC przeprowadziła pod kątem przeglądu, zebrała dane dotyczące wieku i płci użytkowników lub oszacowała je na podstawie innych informacji.

Niektórzy zbierali także informacje o dochodach użytkowników, wykształceniu i stanie cywilnym – podała FTC.

Firmy gromadziły informacje o osobach, które nie korzystały z ich usług, a niektóre nie były w stanie określić, w jaki sposób zbierały i wykorzystywały dane – podała FTC.

konkretne wyniki

Użytkownicy mediów społecznościowych nie mają kontroli nad wykorzystaniem danych

Firmy z branży mediów społecznościowych gromadzą dane za pomocą technologii śledzenia stosowanych w reklamach internetowych i kupują informacje od brokerów danych

Większość firm zbierała wiek i płeć użytkowników lub szacowała je na podstawie innych informacji

Niektórzy zbierali także dane na temat dochodów użytkowników, wykształcenia i stanu cywilnego

Firmy zbierały informacje o osobach, które nie skorzystały z ich usług

Niektórym nie udało się zidentyfikować wszystkich sposobów gromadzenia i wykorzystywania danych

Pierwsza publikacja: 20 września 2024 | 12:48 JEST

Source link