ciężarówka

Zdjęcie reprezentatywne: Granica Bengalu Zachodniego-Jharkhand ponownie otwarta dla ruchu ciężarówek. Zdjęcie: PTI

W sobotę urzędnicy podali, że po zamknięciu na prawie 24 godziny granica Bengal Zachodni-Jharkhand została ponownie otwarta dla ruchu ciężarówek w handlu międzystanowym.

Rząd Bengalu Zachodniego zamknął w czwartek wieczorem granicę po tym, jak Damodar Valley Corporation (DVC) wypuściła wodę z tam znajdujących się wzdłuż granicy międzystanowej z Jharkhand, co doprowadziło do powodzi w południowych dzielnicach Bengalu.

„Granica międzystanowa została otwarta i tysiące ciężarówek z towarem, które utknęły na NH 2 i NH 6, skierowały się w stronę Bengalu Zachodniego” – powiedział urzędnik rządowy Jharkhand.

Operatorzy ciężarówek w Bengalu Zachodnim powiedzieli, że granica została otwarta, ale oczyszczenie 20-25-kilometrowej kolejki ciężarówek, która utknęła na granicy, zajmie trochę czasu.

Przestój, który miał trwać trzy dni, unieruchomił tysiące ciężarówek, w tym przewożących łatwo psujące się towary ze stanów północnych, a nawet dotknął służby ratunkowe.

W reakcji na tę sytuację przywódca opozycji w Zgromadzeniu Bengalu Zachodniego, Subvendu Adhikari, w poście w serwisie X napisał: „Mamata Banerjee znajduje się pod ogromną presją wywołaną połączonymi wysiłkami @HMOIndia, @NHAI_Official, @MORTHIndia i ich odpornością. Jharkhand, który wstrzymuje ruch z Jharkhand do Bengalu Zachodniego, rozpoczął ruch przeciwko niemu.

„Pojazdy, które utknęły na punktach wjazdu w Bengalu Zachodnim, zezwolono teraz na wjazd. Kiedy poruszyłem tę kwestię, sprawy zaczęły toczyć się szybko i dziękuję wszystkim za odegranie swojej roli w zakończeniu tej nielegalnej blokady” – powiedział przywódca BJP.

„Mamata Banerjee, która ma już kilka dni, ma zwyczaj robienia jednego kroku do przodu i czterech do tyłu. Zaczęło się od incydentu podatkowego w RG, a każdy krok, który podjęła jako administrator, a także jako supremo TMC, cofał się. To dopiero początek, odtąd wzywać Mamatę Banerjee.” będzie i musi się wycofać” – dodał Adhikari.

Wjazd ciężkich pojazdów z Jharkhand do Bengalu Zachodniego został ograniczony po tym, jak premier Mamata Banerjee oświadczyła w czwartek, że sytuacja powodziowa w jej stanie wynika z nieograniczonego uwalniania wody z tam DVC w celu „uratowania Jharkhand”.

Obwiniając DVC za „spowodowane przez człowieka” powodzie w Bengalu Zachodnim, powiedział, że jego rząd zerwie z nim wszelkie powiązania.

Oskarżył także Centrum o zaniechanie pogłębiania zapór DVC, co doprowadziło do powodzi w kilku okręgach Bengalu Zachodniego.

Tamy DVC znajdują się w Maithon i Panche wzdłuż granicy Jharkhand-Bengal Zachodni.

Urzędnik DVC powiedział, że w New Delhi wypuszczono wodę na polecenie Centralnej Komisji Wodnej (CWC), ale zauważył, że obecnie ją zatrzymano.

Rządzący JMM zaatakował także Banerjee za rzekome uszczelnienie granicy międzypaństwowej.

„Decyzja Mamaty Banerjee o uszczelnieniu granicy będzie ją drogo kosztować. Jeśli Jharkhand zamknie granicę, Bengal Zachodni zostanie odcięty od zachodniej, północnej i południowej części Indii. Proszę Didi o wyrozumiałość. Pojazdy towarowe nie ponoszą odpowiedzialności. Za przewiezienie powodzie w waszym stanie” – powiedziała na konferencji prasowej sekretarz generalna i rzeczniczka centralna JMM Supriya Bhattacharya.

W czwartek DVC wyjaśniło, że decyzję o spuszczeniu wody podjęli jednomyślnie Departament Zasobów Wodnych Bengalu Zachodniego i Jharkhand oraz Komitet Ekspertów Technicznych DVC.

(Jedynie nagłówek i obraz tego raportu mogły zostać przerobione przez pracowników Działu Standardów Biznesowych; reszta treści jest generowana automatycznie z syndykowanego źródła danych.)

Pierwsza publikacja: 21 września 2024 | 10:52 JEST

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj