LIke wszystkie główne ceremonie nagród, Grammys spawnuje mini-Industry w prognozach: na kilka tygodniach przed ogłoszeniem zwycięzców pojawia się wysypka artykułów nieuchronnie, w których głosy ekspertów skanują nominacje i przepowiedzieć, kto wygra. W tym roku tak naprawdę nie potrzebujesz dogłębnej wiedzy o branży muzycznej ani wewnętrznych machinacjach akademii nagrywania, aby ustalić, co się wydarzy, chyba że nastąpiło poważne zdenerwowanie.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy szereg artystów wpłynął na sposób, w jaki muzyka pop nie powinna już robić. Jego niegdyś definiująca rola w szerszej kulturze popularnej jest znacznie zmniejszona przez media społecznościowe, a jednak Kendrick Lamar nie jest taki jak my, nie był tylko ogromnym sukcesem komercyjnym, wpłynęło to na wszystko, od sportów amerykańskich po komunikat kampanii na temat wiadomości kampanii na temat Amerykańskie wybory prezydenckie do sprzedaży marek modowych przedstawione w filmie: jeśli miałeś coś nazwać piosenką roku, to oczywiście będzie to. Podobnie Charli Xcx Bachoralbum, który tak całkowicie złapał nastrój, jego tytuł zakończył się szeroko stosowanym (jeśli mglisto zdefiniowanym) przymiotnikiem: pojęcie jego zakończenia nocy nie nagalone wydawało się dość nie do pomyślenia (choć nie triumfował w największych nominowanych kategoriach).

Kendrick Lamar ze swoim Grammys Haul, w tym rekord roku dla Not Like Us. Zdjęcie: Frederic J Brown/AFP/Getty Images

Co więcej, Brat był częścią zauważalnej zmiany w tonie głównego nurtu muzyki pop, z dala od nienagannie stylizowanej, wyszkolonej mediami, doskonałości na Instagramie w kierunku czegoś bardziej bosm, bardziej szczerego i osobistego, stanu rzeczy, dla którego byłby lekko szalony Akademia nie rozpoznaje. To nie był jedynie trend, który wywołuje myśl, że utwory krytyków i podwyżka ogólnej jakości muzyki pop – to również sprzedał miliony płyt Sabrina Carpenter i Chappell Roanoboje zasłużyli dobrze w nocy. Gdyby ktoś wątpi, aby nowy nastrój w popie jest za granicą, warto zauważyć, że Roan pojawił się na ceremonii w makijażu Wimple i drag-queen i spędził mowę akceptacyjną na ekscytowanie przemysłu muzycznego za niechęć do zapewnienia młodym artystom żywym wynagrodzeniem W erze rekordów zysków. Prawdopodobnie nie spodziewałbyś się tego od najlepszego nowego zwycięzcy artysty kilka lat temu, ale jest to dokładnie coś, co robi Chappell Roan: jest zarówno imponująco otwarta, jak i posiadała bardzo oryginalne spojrzenie na to, jak powinna wyglądać gwiazda pop.

Ogólna i oryginalna… Chappell Roan przyjmuje swoją nagrodę dla najlepszego nowego artysty. Zdjęcie: CBS Photo Archive/CBS/Getty Images

Gdzie indziej można z pewnością argumentować, że albumy Beyoncé, które nie udały się kategorii albumu roku w poprzednich latach, były jakościowo lepsze niż album, który w końcu go wygrał – z pewnością, lemoniada z 2016 roku i renesans w 2022 roku były bardziej spójne i koncepcyjnie bardziej spójne – ale ty ty You „Bądź trudniejszy, aby to zrobić Cowboy Carter nie był wystarczająco wpływowy. Mimo wszystko wydawało się męczyć motyw Beyoncé-Goes-Country w połowie, wrzucając wszystko, od hip-hopu po psychodeliczną duszę, Cowboy Carter poczuł chwilę. Wystąpił Shaboozey-przed swoim singlem A Bar Song (Tipsy) spędzając rekordowe 19 tygodni na szczycie listy amerykańskich-i było to częścią stałej mody dla popowych artystów, którzy zmieniają ich dźwięk w kierunku czegoś bardziej narodowego country, uzasadnionego nieobciążony tym rodzajem zwolnienia z Nashville z Nashville, które słynęło z podobnie odnoszącego sukcesy drogę Old Town Road Lil Nas X pięć lat temu.

Rzeczywiście, najbliżej Grammy doszło do kontrowersji – oprócz nagród dla Chrisa Browna i Dave’a Chappelle’a oraz prowokującego pojawienia się Kanye Westa i jego żony – było wtedy, gdy wydawało się to najbardziej tradycyjne, rozdając najlepszy gong rockowy Batoom dla Beatlesów Od czasu do czasu. Można było postrzegać, że jako akt sentymentu-od czasu do czasu nazywał „The Last Beatles Single”, ostatnie odejście od największego zespołu wszechczasów-ale nie ma się wokół tego, że tak było Występ rockowy, który wymagał AI, aby to się stało, wcześniejsze próby wydobycia użytecznego wokalnego z niedokończonej wersji demo Johna Lennona z 1977 r., Ponieważ sprzęt nie był gotowy. Prawa i krzywdy korzystania z sztucznej inteligencji w muzyce były gorąco debatowane, a jednym ze sposobów, w jaki można przeczytać od czasu do czasu sukces, jest milczące kciuki z branży muzycznej dla głęboko dzielącej technologii, a przynajmniej pełna nadziei sugestia, że ​​to może być Cudowne narzędzie, a nie katastrofę kreatywności. Musisz podziwiać ich optymizm.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj