Po tym, jak władze imigracyjne skierowały robotników rolniczych podczas zaskoczenia w tym roku w hrabstwie Kern w Kalifornii, plotki wywołane strachem krążyły w społecznościach w całym stanie.
W San Francisco uczeń gimnazjum błędnie poinformował, że agent imigracyjny i celny (ICE) autobus tranzytowy, skłoniło miasto do szkolnego rady do nadawania – a później cofa się – ostrzeżenie dla rodziców. W Oakland adwokat opublikował post na Instagramie Rzeczych nalotów występowały wokół Bay Area. A w środkowej dolinie klinika medyczna obsługująca pracowników farm migrantów widzieli, jak liczba pacjentów spadła Plotki twierdziły, że środki lodowe są ukierunkowane na swoich pacjentów.
Wydarzenia są częścią szerszego trendu, w którym narastające obawy dotyczące masowych deportacji w ramach drugiej administracji Trumpa spawają potencjalnie niebezpieczne kłamstwa na temat zamiatania i masowych aresztowań. I aby jeszcze bardziej się obawiać, administracja rozpowszechnia własne plotki o zamiataniu Aby zagrożenie wydawało się bardziej natychmiastowe i powszechne.
W odpowiedzi hiper-lokalne non-profit non-profit w Kalifornii działają jako awangardy przeciwko dezinformacji, wypełniając ważną lukę jako kłamstwa rozpowszechniające się w mediach społecznościowych i siew nieufności w głównym nurcie źródeł wiadomości. Opracowują zestaw narzędzi, publikują przewodniki zasobów i szkolą czytelników w zakresie wiedzy na temat mediów. A dzięki ekspansywnym sieciom w swoich społecznościach dziennikarze wspierają poziom zaufania, który umożliwia im łączenie się i rezonans z czytelnikami, których mogą być trudne do osiągnięcia.
„Panika działa na korzyść lodu” – powiedział Junyao Yang, reporter z Misja lokalna. „Mamy odpowiedzialność wobec naszych sąsiadów, którzy są imigrantami w misji, aby powiedzieć im rzeczy, które muszą wiedzieć”.
Iw dni, które nastąpiły po zamiataniu hrabstwa Kern, Gisselle Medina, dziennikarz w publikacji Fresnolandzaskoczyło ilość i specyficzność dezinformacji, które widzieli w mediach społecznościowych, w tym ostrzeżenia, że agenci patrolu granicznego monitorują główne skrzyżowania śródmieścia i twierdzenia, że agenci ICE schodzą w popularnym centrum handlowym.
Ale kiedy Medina wykonała pewne faktyczne wykrywanie-kontakt z lokalnymi organizacjami non-profit, dzwoniąc do sieci oglądania i skanowanie stron organów ścigania na Facebooku-nie byli w stanie zweryfikować roszczeń. „Nikt nie wiedział, co się dzieje” – powiedziała Medina. „Członkowie społeczności tutaj w Fresno byli po prostu bardzo przerażeni”.
Tak więc Medina wykorzystała platformę Fresnoland, aby wyprzedzić hałas i stworzyć dostępne zasoby, które czytelnicy imigrantów i członkowie społeczności mogą przejść po odpowiedzi. Opracowali artykuł To nakreśliło, co wydarzyło się w sąsiednim hrabstwie Kern w poprzednich dniach, w tym informacje o aresztowanych osobach i zaangażowanych agencjach, a także uwagi na temat szczegółów, które pozostały rozmyte. Następnie Medina wymieniła dane kontaktowe dla lokalnych organizacji usług imigrantów i ustanowiła kroki imigrantów do podjęcia spotkania z egzekwowaniem prawa imigracyjnego, takiego jak nie noszenie dokumentacji na temat ich statusu imigracyjnego.
„Chciałem stworzyć kompleksowy sklep, aby ludzie mogli się odwoływać i wrócić do następnych czterech lat i później”-powiedziała Medina.
Mission Local’s Yang miała podobny pomysł, kiedy opublikowała historię 17 stycznia „Nogatę” „PSA: Co imigranci powinni wiedzieć w czasach Trumpa”. W wyraźnej odpowiedzi na zbliżającą się inaugurację utwór zaoferował czytelnikom numery telefonów do wezwania pomocy prawnej lub zgłoszenia działań ICE, wyjaśniono, że imigranci nie są prawnie zobowiązani do ujawnienia swojego statusu prawnego organom ścigania i dostarczył czytelnikom link do pobrania i Wydrukuj własne Czerwona kartajasno kolorowy kawałek papieru opracowany przez Imigrantów Centrum zasobów prawnych, które wywołuje konstytucyjne prawa imigrantów.
Odpowiedź była pozytywna, powiedział Yang i walidacja wpływu. „To było bardzo potężne, aby zobaczyć, jak masz ten bezpośredni związek z czytelnikami” – powiedziała.
miMiejsce narzędzi dziennikarstwa serwisowego-od publikowania instruktażów po koordynowanie sesji szkoleń medialnych-po zwalczanie dezinformacji jest czymś, w co lokalne organizacje non-profit w Kalifornii opierają się od lat.
Od 2021 r., Błębnikułatwia organizacja medialna w języku hiszpańskim i MAM/Mayan w Bay Warsztaty obrony dezinformacji które uczą członków społeczności, jak identyfikować i rozpraszać kłamstwa. I w ubiegłym roku do wyborów, MiastoOrganizacja medialna non-profit internetowa obsługująca East Bay w San Francisco, opublikowała narzędzie, które pomagają czytelnikom dekodować poczty polityczne i hostowałem sesje informacyjne dla Lokalni licealni głosują po raz pierwszy w wyborach do zarządu szkołypodczas gdy personel Mission Local dostarczył wydrukowane kopie swoich normalnie internetowych raportów tylko w języku hiszpańskim i chińskim do jednojęzycznych kieszeni miasta. (The Guardian USA nawiązał współpracę z Mission Local, a dyrektor zarządzający Guardian USA wcześniej doradzał uruchomienie Cityside).
Liderzy newsroom twierdzą, że popyt na zasoby i wiedzę specjalistyczną lokalnych dziennikarzy. „Mieliśmy więcej próśb niż od czasu wyborów partnerów społecznych, prosząc nas o przyniesienie do nich warsztatów”, powiedział dyrektor założycielski El Tímpano, Madeleine Bair.
Jacob Simas, dyrektor dziennikarstwa społecznego Cityside, twierdzi, że zmiana stanowi szersze przejście w zakresie rozumiania obowiązków lokalnych newsroomów dla ich okolicznych społeczności. „Musimy postrzegać siebie jako dostawców usług” – powiedział Simas. „Zapewniamy to, co naszym zdaniem jest naprawdę krytyczną usługą dla naszych społeczności, co jest godne zaufania, wiarygodne raportowanie i zasoby informacyjne, które ludzie mogą skorzystać, aby poprawić swoje życie”.
Dobre wykonanie tej pracy obejmuje pielęgnowanie głębokich więzi z lokalnymi mieszkańcami i organizacjami – zarówno, aby lokalni dziennikarze mogli szybko i niezawodnie weryfikować prawdy lub obalić kłamstwa, a także, aby członkowie społeczności postrzegają lokalne newsroom jako zaufanych posłańców.
„Mieszkamy tutaj, mamy tu rodziny, pochodzimy ze społeczności, które są ukierunkowane”, powiedziała Alma Martinez, dyrektor wykonawczy Central Valley Journalism Collaborative (CVJC), który obsługuje inicjatywy informacyjne społeczne w całym stanie. „To buduje zaufanie. To jest tajny sos. ”
Dodała, że wymaga walki z frontem i środkiem dezinformacji.
„Nawet organizacje informacyjne mogą zostać oszukane. Musimy prowadzić przykład i upewnić się, że dostarczamy wiadomości, które są prawdziwe, które są obiektywne, a to dociera do sedna tego, co się dzieje ”.