Sir Jim Ratcliffe podnosi znak „na sprzedaż” w sprawie firmy, który ustanowił podczas kryzysu Covid-19 w celu dystrybucji rąk deszczowych dla lekarzy i konsumentów.
Sky News dowiedział się, że miliarder petrochemikalia Tycoon poinstruował doradców, aby rozpoczęli aukcję higieniczną INEOS, która została utworzona podczas pandemii, ustanawiając sześć fabryk w ciągu dziesięciu dni, aby zająć się globalnym brakiem produktów odkażających.
Źródła miasta poinformowały we wtorek, że Ineos współpracuje z Interpath, firmą doradczą nad sprzedażą.
Wyniki finansowe higienicznej INEOS były niejasne, chociaż osoby z zewnątrz stwierdzili, że jest prowadzony jako konwencjonalny proces sprzedaży, a nie w trudnej sytuacji.
Blog Money: Teraz wiemy, dlaczego Guinness smakuje gorzej w Wielkiej Brytanii
Ineos starał się promować ramię Sanitisers, łącząc go z portfolio nieruchomości sportowych, który obejmuje udział w zespole Mercedes Formuły 1 oraz partnerstwo z Nowej Zelandii All Blacks.
W 2021 r. Konglomerat zawarł oferty dystrybucyjne, aby sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem supermarketów Sainsbury i Ocado, sklepu internetowego.
Proponowana sprzedaż oznacza stosunkowo rzadkie utylizację miliardera z siedzibą w Monako.
Ineos nie odpowiedział na szereg próśb e-maila do działu relacji medialnych, ale mówi na swojej stronie internetowej: „Jako największy producent syntetyczny etanol o dużej czystości, Ineos był w wyjątkowej sytuacji, aby odpowiedzieć na globalny niedobór szkodnika ręcznego, gdy jest Pandemia uderzona w marcu 2020 r.
„Szybko manewrując w celu ustanowienia sześciu nowych fabryk w Wielkiej Brytanii, USA i Europie w zaledwie dziesięć dni, firma rozpowszechniła miliony butelek ocen handatycznych handatycznych do tysięcy NHS, instytucji medycznych i pracowników opieki zdrowotnej na całym świecie, za darmo.
„Ineos Hygienics jest oficjalnym dostawcą produktów sanitarnych dla międzynarodowych zespołów sportowych, w tym zespołu Mercedes-AMG Petronas F1, Tottenham Hotspur FC, Ineos Grenadiers i Ineos Team UK, pomagając zapewnić, że zespoły mogą nadal konkurować bezpiecznie i z pewnością”.
Rola Interpath w zarządzaniu sprzedażą higieniczną INEOS jest zaskakująca, biorąc pod uwagę jego coraz bardziej bliskie powiązania z Sir Jimem.
Firma konsultingowa została opracowana przez potentat po tym, jak nabył duży udział w Manchester United Football Club, umowę ukończoną w zeszłym roku.
Interpath zalecił szeroki zakres środków obniżających koszty w klubie Premier League, z których niektóre zostały przyjęte z kontrowersyjną energią.
Setki miejsc pracy zostały utracone, a dalsze zmniejszenie siły roboczej są uważane za nieuniknione.
Z dala od pracy Interpath z Czerwonymi Diabłami, która już się zakończyła, Sir Jim przeszedł również, aby obniżyć koszty w obszarach klubu, które wcześniej były uważane za nietykalne.
Należą do nich fundusze dostarczone stowarzyszeniu byłych graczy i fundacji charytatywnej Manchesteru United, o której donosił Sky News pod koniec grudnia przygotowane na znaczne cięcia wkładów klubu.
Konglomerat Sir Jima obejmuje szeroką gamę firm w obszarach takich jak petrochemikalia, handel energią i wysyłka.
Buduje także pojazd 4×4 o nazwie Ineos Grenadier i jest właścicielem marki modowej Belstaff.
W sporcie odegrał kluczową rolę w finansowaniu ostatnich wyzwań Wielkiej Brytanii na Puchar Ameryki, chociaż jego partnerstwo z Sir Benem Ainslie ma na celu zanurzenie się w prawne spory.
INEOS ma teraz również znaczącą obecność w kolarstwie.