Ten niesamowity most dosłownie ustanowił nowe wyżyny nie tylko dla Europy, ale dla całego świata.

Jest to nie tylko jeden z najbardziej Piękne mosty Na planecie, ale jest to również najwyższe.

Dla tych, którzy zastanawiają się, ta niezwykła struktura jest Millau wiadukt To wzrosło Południowa Francjarozciąga 8070 stóp długości i stoi na ogromnej wysokości 1104 stóp.

Słowa nawet nie oddają sprawiedliwości. Jest tak ogromny, że można go łatwo zobaczyć z kosmosu i tak widoczne, że ma własne centrum dla zwiedzających. Ludzie na całym świecie podróżują tylko po to, by przejechać przez jeden z cudów świata.

Podczas gdy obszar Gorges du Tarn jest już czarującym krajobrazami, wiadukt Millau skutecznie się do niego przyczynia.

A mieszkańcy regionu mają przyjemność oglądać coś, co opisano jako „inżynierię” Davida Knighta, dyrektora ds. Projektowania i inżynierii w Cake Industries i specjalistycznym doradcy Institution of Civil Engineers.

Powiedział: „To idealna gra architektury i inżynierii oznacza to, że każdy, kto ją widzi, uważa, że ​​jest spektakularny”. Dla tych, którzy nie mają luksusu, gdy wychodzą z domów, cóż, przejazd na A75 od Clermont-Ferrand do Beziers, jednej z głównych tras północ-południe we Francji, oferuje widok potrzebny i Tworzy to „poczucie podziwu”.

Ale ten znany most jest czymś więcej niż tylko dziełem sztuki, całkowicie zmienił mapę Europy. Jak?

Massif Central to szeroki obszar wyżyn położony w środkowej części dolnej połowy Francji. Region złożony z głębokich dolin i gorgów jest jedną z przeszkód, które sprawiły, że podróżowanie z północy na południe kraju lub Europy Północnej do Hiszpanii jest raczej trudne.

W tym miejscu pojawia się wiadukt. Michel Virlogeux, inżynier, który prowadził zespół projektowy, który po raz pierwszy rozpoczął pracę nad strukturą we wrześniu 1987 roku, podzielił się, że „w momencie, gdy Massif Central był zdalny pomimo centralnej lokalizacji”.

Z tylko jedną linią kolejową i drogami, które według inżyniera „nie były zbyt dobre”, trzeba było zrobić coś. Decyzja o budowie mostu wokół Millau została podjęta we wrześniu 1968 r., Ale ze względu na geografię tego obszaru, Michel Virlogeux, który był wówczas szefem dużej działu mostów francuskiej administracji, powiedział: „Znalezienie zajęło prawie trzy lata, aby znaleźć rozwiązanie. „

Zespół zaczął myśleć i wymyślił pomysły, w tym bieganie na zachód od Millau i sprowadzili drogę niższą wysokość do doliny, przez most przy niższym lvel i ponownie do płaskowyżu, a następnie dodanie tunelu.

Podczas planowania wywołał pomysł Jacquesa Soubeyran, jednego z inżynierów drogowych w zespole. Przypominając ten moment, Michel Virlogeux powiedział: „On (Jacques) zapytał:„ Dlaczego idziesz do doliny? ”. I to był wielki szok ”.

„Autostrada mijała 300 metrów nad rzeką. Nie rozważałem nawet możliwości przejścia na wysokim poziomie. Natychmiast powiedziałem, że jesteśmy głupi. Zaczęliśmy pracować nad pomysłem przekazania płaskowyżu na płaskowyż” – kontynuował .

Po ośmiu dniach mieli szczegółowe rysunki poziomów gruntu, ale nadszedł czas, aby zdecydować, jak będzie wyglądał most, a lider zespołu od razu wiedział, że będzie to most stały kablowym z powodów, w tym bycie „najbardziej wydajną strukturą do noszenia Obciążenie „i zdolność posiadania„ bardzo smukłego pokładu, aby lepiej na patrzeć ”.

Rząd francuski zrobił więc coś raczej interesującego i rozpoczął konkurs na projekt mostu, który został oczywiście wygrany przez grupę prowadzoną przez Michela Virlogeux jako inżynier i jako architekt to Norman Foster, który jest teraz Lordem Fosterem.

W październiku 2001 r. Projekt kosztuje 400 milionów euro (około 333 milionów funtów), a po trzech latach 600 budowniczych i 290 000 ton stali najwyższy most na świecie został w końcu ukończony.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj