„Werbalnie nietrzymujący sprysk spinster, który pali jak komin, pije jak ryba i sukienki jak jej matka” – nie jest pomyślne wprowadzenie do Bridget Rose Jones, ale dokładne.

Na papierze nie brzmi to jak rola snów, ale Renée Zellweger Nie zgadza się, opowiadając Sky News: „To najlepsza praca na świecie, aby na chwilę wkroczyć w jej buty”.

Bridget Jones - Nowa era, nowe spodnie. Zdjęcie: Universal Pictures
Obraz:
Nowe spodnie, ten sam stary Bridget. Zdjęcie: Universal Pictures

Trzy dekady po tym, jak postać ożyła na stronie, a po trio wcześniejszych filmów Zellweger powrócił do „tej po prostu ujmującej postaci” na czwarty film, Mad About the Boy.

Z powracającymi postaciami, w tym Hugh GrantW Colin Firth I Emma Thompsonwprowadzane są również nowe relacje, a Leo Woodall i Chiwetel Ejiofor dołączają do obsady.

Zellweger kontynuuje: „Kocham ją. Kocham jej humor. Uwielbiam jej wrażliwość. Uwielbiam jej niedoskonałość. Uwielbiam okazję, by rozegrać jej przeliczenie planu, a może zaskakując ją w jej egzekucji. Kocham to wszystko. . „

Pierwszy film przyniósł Zellwegerowi ukłonić Oscara za jej przedstawienie Bridget, a nazwa postaci trafiła do leksykonu.

Mad o chłopcu reżysera Michaela Morrisa – pierwszego męskiego reżysera, który wkroczył do franczyzy – powiedział Sky News: „Kiedy widzisz Bridget, zdajesz sobie sprawę, ile, jak mało jest w filmie, które są po prostu niezaprzeczalnie ludzkie. To dziwne. Tam jest dziwne. powinno być więcej…

„Wygląda tak, jak patrzy, kiedy wstaje. Spóźnia się do szkoły. Upuszcza rzeczy, kiedy nie powinna ich upuszczać. Robi niewłaściwe przemówienie, kiedy musi wygłaszać właściwą mowę. A wszystkie te rzeczy sprawiają, że cię po prostu cię sprawiają zakochaj się w niej. „

Czytaj więcej: Bridget Jones: Bohaterka naszych czasów czy absolutna hańba?

Reżyser Michael Morris rozmawia z Zellweger na planie. Zdjęcie: Universal Pictures
Obraz:
Reżyser Michael Morris rozmawia z Zellweger na planie. Zdjęcie: Universal Pictures

Po latach poszukiwania duszy, jej twórca, Helen Fielding, zdecydowała, że ​​kluczem do atrakcyjności Bridget jest jej ujawnienie: „Różnica między tym, jak się czujesz, a tym, jak naprawdę jesteś w środku”.

Anonimowe kolumny Fieldinga dla The Independent, po raz pierwszy opublikowane w 1995 roku, były hitem ustnym. Cztery kolejne książki były bestsellerami.

Wyprodukowany przez roboczy tytuł – firma produkcyjna stojąca za brytyjskimi hitami, w tym cztery wesela i pogrzeb, Love and Notting Hill – pierwszy film miał ponad 280 mln USD (225 mln GBP) na całym świecie.

Szefowie studyjne będą mieli nadzieję, że szaleni, że chłopiec będzie działał podobną magią, a ponieważ bilety przedsprzedażą będą większe niż Barbie, wygląda obiecująco.

Użyj przeglądarki Chrome, aby uzyskać bardziej dostępny odtwarzacz wideo

Leo Woodall: „Renee to radość”

Wpadając w trwałe urok Bridget, Angela Mcrobbie, profesor studiów kulturowej na Goldsmiths University of London, powiedziała Sky News, że postać w terminie scalania kultury politycznej i popularnej wysłała pozytywne przesłanie młodym kobietom w latach 90. i na początku 2000 roku.

„Postać Bridget Jones, zarówno na piśmie, jak i w filmie reprezentowała nowy rodzaj młodej kobiety, która była na uniwersytecie, która znała Jane Austen i która wiedziała trochę o feminizmie.

„Wpadło poczucie, że znajomość feminizmu prześladowała zjawiska Bridget Jones, ale w sposób, w jaki chciała je odrzucić i umieścić w przeszłości.

„Chciała być kobieca. Chciała być seksowna. Chciała (nosić) strój Playboy Bunny. A w swoim wymarzonym krajobrazie wyobrażała sobie biały ślub z wieloma dziećmi w domowych hrabstwach. Istnieje sens, w którym było wrażenie To, co zrobiły kolumna, a następnie film, zaoferowano pewnego rodzaju wydanie z ciężaru bycia feministką ”.

Zestaw 418141 Zdjęcie 418141P Fotograf Everett/Shutterstock Różne „Bridget Jones's Diary” - 2001 Renee Zellweger, Hugh Grant, 29 maja 2003
Obraz:
PIC: Funkcje Rex

Mówi, że Bridget ubrana w widzianą koszulę i minispódnicę w biurze była jej sposobem na powiedzenie: „Musimy żyć z nierównościami seksualnymi, to nie jest takie złe. Chcę być prawdziwą dziewczyną. Chcę cieszyć się moją seksualnością Jeśli przyciąga mnie uwagę od szefa ”.

McRobbie kontynuuje: „W pewnym sensie można powiedzieć, że legitymizowała rodzaj nierówności seksualnej w miejscu pracy, ale w zabawny, beztroski sposób”.

Trener inteligencji emocjonalnej i fan Bridget Jones Miriam Bross powiedział Sky News, że widzi, dlaczego Bridget została opisana jako „feministyczna marmite”.

PIC: Funkcje Rex
Obraz:
PIC: Funkcje Rex

„Myślę, że jednym z powodów, dla których ludzie silnie na nią reagują, jest to, że została zamieniona w ikonę. Miała być kobietą lat 90.…

„Właśnie wtedy otrzymasz tę polaryzację, w której czujesz, że musisz albo być na korzyść Bridget, czy nie. Ale właściwie jest tak złożoną postacią, że każdy jest dla każdego.

„Była samotną kobietą, która dobrze się bawiła. Tak, ostatecznie kończy się mężczyzną. Ale to nie jest główna część. Główną częścią jest to, że odniesie sukces. Chociaż popełnia błędy, jest normalną waga i jest nadal ścigany przez mężczyzn.

„Dlaczego Bridget wciąż żyje, ponieważ dała ludziom główne przesłanie – bądź sobą i wszystko będzie dobrze”.

(LR) Chiwetel Ejiofor i Zellweger. Zdjęcie: Universal Pictures
Obraz:
Aktor Chiwetel Ejiofor dołącza do obsady. Zdjęcie: Universal Pictures

Bross twierdzi również, że Bridget pomógł udowodnić, że film skoncentrowany na kobiecych doświadczeniach może odnieść sukces jak film kierowany przez mężczyzn.

„W latach 80. ROM Coms polegały na neurotycznych mężczyzn znajdujących miłość… Kobiety w nich w nich miały bardzo niewiele do powiedzenia”.

Przykładem jest bohaterka aktorki Julii Roberts w Notting Hill – jak mówi Bross – „Jej cisza jest tak znormalizowana, że ​​Ronan Keating napisał piosenkę, gdy nic nie mówisz o jej ciszy”.

Ale potem pojawia się Bridget: „Mówi. Ma głos. Widzimy jej myśli. Chodzi o nią. Nie chodzi tylko o nią i miłość, chodzi o nią w jej pracy, widzimy, jak działa. Widzimy, jak popełniają błędy. My. zobacz ją. „

Bross kontynuuje: „Kto nie lubi widzieć siebie reprezentowanej na filmie? Reprezentacja ma znaczenie. I oto ta wadliwa kobieta, która w końcu dostała faceta”.

Renee Zellweger i Leo Woodall w Bridget Jones: Mad About the Boy. Zdjęcie: Universal Pictures
Obraz:
Zellweger i Leo Woodall w Bridget Jones: Mad About the Boy. Zdjęcie: Universal Pictures

Zarówno McRobbie, jak i Bross twierdzą, że będą patrzeć na szalonego o chłopcu.

Ale czy to ta sama stara Bridget, którą zobaczymy w nowym filmie? Z zupełnie innym tonem niż poprzednie raty, czy fani mogą czekać na kupę nostalgii, która prawdopodobnie pragnie?

Jak słusznie zauważa McRobbie, doświadczenie publiczności oglądających dzisiejsze filmu Gen Z jest bardzo różne od doświadczeń ich poprzedników.

„To znacznie trudniejszy świat niż na początku 2000 roku, a nawet w drugim filmie. Młode kobiety muszą poradzić sobie z toksyczną męskością i muszą przejść przez seksualność i są o wiele bardziej świadomi przemocy seksualnej. „

To nasuwa pytanie, czy Bridget będzie miał taki sam apel w 2025 roku, jak w 2001 roku?

Bross mówi, że wciąż ma wiele do zaoferowania: „Ta postać jest jak stara przyjaciółka. Nawet jeśli nie jest całkowicie aktualna, nadal ją pokochasz…

„Kiedy ludzie są zestresowani, kiedy są niespokojni, zwracają się do znajomych. Ludzie potrzebują czegoś kojącego. Potrzebują narracji, które pomagają im się uspokoić w stresujących czasach”.

Tymczasem Zellweger obiecuje, że Bridget nadal będzie wykazywać wszystkie cechy, które sprawiły, że ukochała ją na całym świecie.

„Myślę, że to tylko kontynuacja tych autentycznych przedstawień doświadczenia osoby i różnych rozdziałów życia.

„Wydaje się, że esencja tej osoby jest taka sama, a jej bardzo znany optymizm, jej wrażliwość oraz jej słodycz i jej humor, wszystko to samo”.

Bridget Jones: Mad About the Boy jest teraz w kinach.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj