w tej historii
Administracja Bidena zatwierdziła dwa wnioski Kalifornii o nałożenie bardziej rygorystycznych norm dotyczących emisji z samochodów osobowych i ciężarówek zasilanych benzyną, przygotowując grunt pod zmianę decyzji prezydenta-elekta Donalda Trumpa.
Agencja Ochrony Środowiska (EPA) przyznała w środę wyjątki od dwóch przepisów. Pierwsza ma na celu wprowadzenie zakazu sprzedaży nowych pojazdów napędzanych benzyną w Kalifornii do 2035 r., a druga Zmniejsz zanieczyszczenie powodowane przez ciężkie ciężarówki Generuje smog i sadzę.
EPA stwierdziła, że jej przegląd wykazał, że przeciwnicy nie udowodnili, że przepisy są niezgodne z istniejącymi standardami federalnymi stworzonymi na mocy ustawy o czystym powietrzu. Prawo wymaga od stanów uzyskania zwolnień od agencji rządowych w celu ustalenia norm emisji pojazdów, które są bardziej rygorystyczne niż te obowiązujące przez rząd federalny.
„Kalifornia od dawna ma prawo wnioskować o zwolnienia z Agencji Ochrony Środowiska w celu ochrony swoich mieszkańców przed niebezpiecznym zanieczyszczeniem powietrza pochodzącym ze źródeł ruchomych, takich jak samochody osobowe i ciężarówki” – powiedział administrator EPA Michael Regan. oświadczenie. „Dzisiejsze działanie jest zgodne ze zobowiązaniem EPA do współpracy z krajami w celu ograniczenia emisji i zajęcia się zagrożeniem zmianami klimatycznymi”.
Jednak zatwierdzenie tego zwolnienia, a co za tym idzie zasady, raczej nie potrwa długo.
W 2019 roku Prezydent Trump odwołany Kalifornijski urząd ds. emisji (później przejęty przez administrację prezydenta Joe Bidena) wywrócony Podczas kampanii prezydenckiej w 2024 r. Trump i jego zespół wielokrotnie powiedział Administracja oświadczyła, że uchyli przepisy i przepisy Bidena dotyczące promocji pojazdów elektrycznych, a także zwolnienia przyznane stanom. Jeśli prezydent Trump cofnie zwolnienie Kalifornii, prawdopodobnie dojdzie do batalii prawnej między nadchodzącą administracją a Golden State.
Sąd Najwyższy powiedział: ostatni tydzień Rozpatrzy apel producentów paliw o poparcie wcześniejszych zwolnień, które przyznały Kalifornii bardziej rygorystyczne limity emisji niż standardy federalne. Kilku głównych producentów samochodów, takich jak Honda (HMC-1,90%) i Ford Motor Company. (F+0,90%)spełnia już te kryteria. sala sądowa Odmówiłem wysłuchać wyzwań postawionych przez Ohio i 16 innych stanów pod przewodnictwem Republikanów.
Plan Kalifornii zakłada, że co najmniej 80% sprzedawanych nowych samochodów to modele elektryczne, a do 20% to hybrydy typu plug-in. W ich ślady poszło jedenaście innych stanów, w tym Nowy Jork i Massachusetts.
Zasada ta została pochwalona przez działaczy na rzecz zmian klimatycznych, ale sprzeciwiła się temu branża samochodowa.
Paul Cote, dyrektor kampanii „Prawo do zera” Earthjustice, powiedział: zwany Zgoda EPA to „ważny krok naprzód w ochronie naszych płuc przed zanieczyszczeniami i portfeli przed kosztami spalanych paliw”. klub Sierra podpowiedź EPA zwróciła się do Kalifornii o przyznanie innych zwolnień, które nadal oczekują na zatwierdzenie.
Tymczasem Krajowe Stowarzyszenie Dealerów Samochodów stwierdziło, że jest „rozczarowane” zgodą EPA. zwany Gdy prezydent Trump obejmie urząd, będzie musiał wycofać swoje „antykonsumenckie zarządzenia”.
Alliance for Automotive Innovation, stowarzyszenie branżowe reprezentujące Forda i General Motors (GM+0,88%)Toyota Motor Corporation (TM+3,42%)i kilka innych osób z branży skrytykowało rygorystyczne standardy wprowadzone przez Kalifornię i 11 innych stanów.
„To była oczekiwana zmiana i spodziewamy się, że prezydent Trump unieważni zwolnienie w 2025 r.” – powiedział John Bozella, dyrektor generalny grupy. oświadczenieZaznaczył, że przy obecnym stanie rynku „wystarczy cud”, aby firmy osiągnęły wymagany miks sprzedaży.