Z tą historią
Sektor samochodowy w USA jest atakowany.
Po Carmax (Kmx-17,58%)) Brakuje oczekiwań przychodów, jego akcje spadły o prawie 20% w czwartek po południu, oznaczając jedną z najważniejszych codziennych strat firmy od początku pandemii Covid-19. Carbana, gdy analitycy flagują presję na rynek używanych samochodów (CV-9.11%)) Straciłem 9%.
Kropla nadeszła jak Goldman Sachs (Gs-7,40%)) Zmniejsza prawie milion prognoz sprzedaży samochodów na 2025 r., Powołując się na bardziej miękki popyt i rosnące obciążenia kosztów z taryf zaproponowanych przez prezydenta Donalda Trumpa na chiński import. Administracja ogłosiła 90-dniowe zawieszenie kilku obowiązków, ale kolekcja samochodów, stali i aluminium pozostaje nienaruszona. (F-5.84%))GM (Gm-5,77%))i Stellantis (stres-13,54%)) Niżej.
Goldman przewiduje, że ceny nowych samochodów wzrosną od 2000 do 4000 USD
„Uważamy, że proponowane taryfy zwiększą koszty co najmniej niskiego do średniego pojedynczego importowanych pojazdów importowanych średnio co najmniej pojedynczych cyfr 100 USD”, napisał analityk Goldman, szacując, że nowe pojazdy mogą wzrosnąć w przyszłym roku od 2000 do 4000 USD.
Ten skok ceny okazuje się trudny do przejęcia, zwłaszcza że popyt już się ochłodził.
Najnowsze kwartalne wyniki CARMAX wzmocniły ten szczep. Przychody wzrosły do 6 miliardów dolarów w porównaniu z poprzednim rokiem, a kompozycje jednostkowe z drugiej ręki wzrosły o 5,1%, podczas gdy zysk na akcję wyniósł 0,58 USD.
Według notatki Williama Blaira około 0,06 USD Miss pochodzi z pisania jednostki Edmunds, ale inwestorzy wydają się koncentrować na większym obrazie. CARMAX Auto Finance odnotował wzrost dochodów i poprawę jakości kredytu, ale nie było to wystarczające, aby zrównoważyć obawy dotyczące zrównoważonego rozwoju popytu.
Zasłona celna droga przed
Perspektywy szerszego rynku samochodów szybko zachmurzają się, gdy wysokie presja zderzają się z inflacją opartą na taryfie. Goldman zwiększył również prognozę sprzedaży samochodów w USA na 2026 o 1,1 miliona sztuk, zmniejszając przycięte szacunki globalnej produkcji na 2025 i 2026 o 3,6 miliona sztuk.
Krótko mówiąc, przemysł motoryzacyjny jest w trudnej łatce. Zapasy nie są problemem, ale są przystępne.