Analityk inwestycyjny Motley Fool Asset Management Shelby McFaddin rozmawia z Quartz w najnowszej odsłonie naszej serii filmów „Smart Investing”.

Obejrzyj powyższy wywiad i zapoznaj się z poniższą transkrypcją, która została lekko zredagowana pod kątem długości i przejrzystości.

Andy Mills (przed południem): Od 1 października dokerzy strajkują na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej. Jak długo według Was będzie trwał strajk?

Shelby McFadyen (SM): Nie mogę podać konkretnych liczb, ale to wiem Negocjacje płacowe mogą zająć więcej czasu Wymaga to bowiem jeszcze większych ustępstw ze strony zaangażowanych stron. Kierownictwo zwykle nie przejmuje się takimi sprawami. Dzieje się tak dlatego, że jest to bezpośrednio powiązane z zyskami. Z podwyżek płac bardzo trudno skorzystać. Zwłaszcza, gdy nie jest to tak proste, jak: „Dam ci 2% na ten długi okres czasu”. Rozumiem, że zainteresowanie uzyskaniem dużej części tych podwyżek jest duże.To one znajdują się na pierwszej linii frontu, zmagając się z wieloma wyzwaniami, jakie stwarza inflacja. Może to więc zająć trochę więcej czasu, ale może to być kilka dodatkowych dni. Może to potrwać jeszcze kilka tygodni.

AM: Cóż, myślę, że firmy chcą jak najszybciej przywrócić wszystko na właściwe tory. Jak myślisz, na ile są przygotowani na przedłużenie strajku?

SM: Myślę, że firmy, które w dużym stopniu polegają na żegludze oceanicznej, uwzględniają to w swoich planach. Trudno całkowicie uniknąć tych problemów. Można też część rzeczy przenieść do transportu lotniczego, ale jest to kosztowne. Możesz zmniejszyć ilość wysyłanej przesyłki, co będzie się wiązać ze znacznymi kosztami, ale możesz też najpierw zmienić trasę. Jestem więc pewien, że zastosowano pewne środki ostrożności, ale znowu bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe, jest zapewnienie 100% zabezpieczenia przy zerowym wpływie na przychody. Rachunki są dosłownie należne.

AM: To z pewnością będzie miało ogromny wpływ na wiele firm. Jak myślisz, kto jest zwycięzcą i przegranym?

SM: Z drugiej strony myślę, że część zwycięzców nadal będzie zajmować się spedycją międzynarodową. Są takie firmy jak UPS (UPS-em) i FedEx (FDX), być może uda Ci się zawrzeć umowę krótkoterminową. Podobną sytuację zaobserwowaliśmy wiosną, kiedy UPS zmagał się z własnymi problemami z Teamsterami. W tym przypadku straciliśmy znaczną część wolumenu, ponieważ niektórzy z naszych klientów powiedzieli: Ale widzieliśmy, co może zdziałać strajk. ” Tak więc w części telekonferencji prowadzonej w trzecim kwartale niektóre firmy wykazały się proaktywnością i oświadczyły: „Wiemy, że w pewnym momencie być może będziemy musieli podnieść ceny. Mogą wystąpić problemy z zapasami lub łańcuchem dostaw”. „Będziemy to robić aby mieć pewność, że niektóre z naszych produktów będą mogły zostać prawidłowo wysłane drogą lotniczą.” To jedna z opcji.

Jednak firmy, które mogą mieć trudności, to te, które otrzymały gotowy produkt i na niego czekają. A nawet firmy czekają na Twój wkład. Jak wiadomo, zapasy stale spadają w ciągu ostatnich kilku lat, a wiele firm obecnie szczyci się tym, że nie posiada tak dużych zapasów, więc nie mają już tak dużej poduszki zabezpieczającej jak kiedyś. .

Jeśli masz niewielką liczbę gotowych produktów i czekasz na dane wejściowe, może to stanowić problem. Dlatego też wiele dóbr kapitałowych może stać się nieco droższych w oczekiwaniu na zakończenie strajku.

Pracownicy ILA ubrani w białe T-shirty i dżinsy trzymają plakaty z napisem:

fotografia: Marka Felixa/AFP (Obrazy Getty’ego)

AM: Czy sądzi Pan, że firmy będą musiały podnieść ceny z powodu strajku?

SM: Myślę, że jest trochę za wcześnie, aby z całą pewnością stwierdzić, że zaobserwujemy jakiś znaczący wzrost. W zależności od tego, jak długo potrwa taka sytuacja, myślę, że firmy mają możliwość podniesienia cen, ale to też zależy od zapasów i tego, czy czekają na nie gotowe towary, czy surowce. Tak więc, chociaż nie chcę twierdzić, że stagnacja inflacji jest pewna w tym kwartale, to powiedziałbym również, że obstawiam, że Fed to rozważy. Chociaż dostosowywanie się do wydarzeń na świecie nie jest ich obowiązkiem, powinni być świadomi wszystkich rodzajów segmentów i branż inflacji towarów i usług, tego, jak zaczyna się ona zmieniać i czy jest ona przyczyną, czy nie przyjrzyj się temu, co powinno być wydarzeniem tymczasowym.

Zatem nie powinna to być kwestia strukturalna, powinna być czymś, co rozwiąże się samoistnie – cóż, powinno rozwiązać się samoistnie bez interwencji Fed – dlatego jest mniej prawdopodobne, że uznają to za powód odchylenie.

Source link