w tej historii
Farmacja od lat nie wprowadza żadnych innowacji. Po wizycie u lekarza prześle on faksem receptę do apteki. Pacjenci muszą się tam udać, poczekać w kolejce i często nie wiedzą, jakie będą ich wydatki, dopóki nie nadejdzie termin płatności. Jest to proces niewygodny i nieefektywny, nic więc dziwnego, że szacunkowo 50% Amerykanów nie przystępuje do egzaminu. przepisane lekarstwo.
Jednak w ostatnich latach, częściowo ze względu na skutki pandemii, wzrosła liczba firm takich jak Amazon (AMZN+2,36%) i Walgreens (WBA-5,57%) pracuje nad aktualizacją doświadczenia apteki, uczynieniem jej bardziej cyfrową, poszerzeniem zakresu oferowanych usług i wypełnieniem luk, które czasami mogą przeoczyć podstawowa opieka zdrowotna.
„W świecie farmacji istnieje problem, który nie został rozwiązany przez ostatnie 50 lat: jak nawiązać kontakt z pacjentami i nakłonić ich do stosowania leków, niezależnie od tego, czy jest to pilna, czy przewlekła potrzeba?” Amazon Pharmacy – powiedział dyrektor medyczny dr Bin Gupta podczas dyskusji panelowej na szczycie Forbes Healthcare Summit w Nowym Jorku w zeszłym tygodniu. „I to właśnie staramy się tutaj zbudować”.
Gupta dodał, że Amazon pracuje nad osiągnięciem tego celu, ułatwiając ludziom otrzymywanie leków na receptę po niższych cenach. Gigant handlu elektronicznego ogłosił niedawno plany rozszerzenia do 2025 roku dostaw leków na receptę tego samego dnia do 20 miast w USA. Jest to wyczyn logistyczny polegający na włączeniu aptek do centrów realizacji zamówień firmy.
„Oznacza to, że około 45% kraju, jeśli będzie potrzebować Z-paca, będzie w stanie go zdobyć w ciągu zaledwie kilku godzin” – powiedziała Gupta.
Firma wykorzystuje także platformę e-commerce, aby pomóc pacjentom w uzyskaniu tańszych leków. Na przykład automatycznie stosujemy kupony producentów (z których wiele często nigdy nie jest odbieranych) bezpośrednio na naszej stronie internetowej, eliminując potrzebę poszukiwania kuponów przez pacjentów. Firma twierdzi, że dzięki tej inicjatywie klienci Amazon Pharmacy zaoszczędzą w tym roku około 50 milionów dolarów.
Niewielkie zmiany mające na celu zwiększenie przejrzystości cen, takie jak wykorzystanie sztucznej inteligencji do pomocy klientom w szacowaniu kosztów bieżących, również mają znaczenie dla pacjentów. Chociaż narzędzia te nie zmieniają rzeczywistych kosztów ani zakresu ubezpieczenia, mogą zapewnić przejrzystość i pewność oraz pomóc pacjentom mieć pewność, że ich ubezpieczenie pokryje ich leki i że poniesione przez nich wydatki będą zgodne z oczekiwaniami.
„Za każdym razem, gdy wprowadzamy ulepszenia, aby uczynić je prostszymi, bardziej dostępnymi i tańszymi, obserwujemy wzrost stosowania się do zaleceń lekarskich” – powiedział John Love, wiceprezes ds. farmacji Amazona w wywiadzie dla Quartz.
Ponadto coraz więcej aptek zapewnia praktyczną opiekę, gdy wizyta u lekarza niekoniecznie jest dogodna. Na przykład Walgreens stoi przed następującymi wyzwaniami: Udoskonal model klinikiw ciągu ostatnich kilku lat, oferta Szczepionki, badania profilaktyczne, a nawet wirtualne odprawy dla klientów w sytuacjach innych niż awaryjne. Farmaceuci mogą teraz nawet wypisywać recepty na leczenie niektórych schorzeń, takich jak COVID-19.
„Jeśli uważasz, że masz Covid-19, idź się przebadać. A jeśli wynik testu na obecność Covid-19 będzie pozytywny, przepiszemy Ci leki na miejscu. Możesz wziąć leki w sklepie” – Rick Gates , powiedział na szczycie starszy wiceprezes i dyrektor ds. apteki Walgreens. „To samo jest z grypą. Jest wiele innych rzeczy, które przychodzą ci na myśl, ale to tylko przepaść”.
Amazon Pharmacy ogłosiła niedawno, że współpracuje ze swoją usługą telemedyczną One Medical, aby pomóc pacjentom w uzyskiwaniu recept na schorzenia, o których nie chcą rozmawiać z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej. zaburzenia erekcji lub wypadanie włosów.
„Ostatecznie myślę, że chodzi o lepsze wyniki” – powiedział Gates. „Myślę, że farmacja jest dobrze przygotowana do osiągnięcia tego celu, ale musimy nadal się zmieniać”.