w tej historii

Amazonka(AMZN-1,15%) zamyka swoją bezpłatną usługę przesyłania strumieniowego Freevee w ramach szerzej zakrojonych wysiłków mających na celu obniżenie kosztów i usprawnienie działu wideo. Decyzja została podjęta po tym, jak konkurencyjne firmy medialne ogłosiły niedawno sukces swoich bezpłatnych platform do strumieniowego przesyłania wideo.

Freevee to podejście Amazona do tego, co w branży nazywa się usługami FAST: bezpłatną telewizją strumieniową z reklamami. Widzowie Freevee mogą oglądać oryginalne programy, w tym: obowiązek sędziowski Uzyskaj kanały w stylu telewizji kablowej zawierające treści takich marek jak QVC, bez płacenia abonamentu. (QRTE+6,23%), poczta w WaszyngtonieNHL i sędzia Judyta. Amazon po raz pierwszy uruchomił Freevee pod swoją marką IMDb TV około pięć lat temu.

Inne popularne platformy FAST to Pluto TV firmy Paramount Global (Do+1,84%) i Tubi Fox Corp (lis+1,54%) – obie spółki są wspierane przez gigantów tradycyjnych mediów i odnotowały gwałtowny rozwój w ciągu ostatnich kilku lat.

zgłoszone przez Bloomberga We wtorek Amazon ogłosił, że zaprzestanie świadczenia usługi Freevee i przeniesie całą zawartość do Prime Video, płatnej usługi przesyłania strumieniowego w ramach subskrypcji. Media podały, że takie posunięcie następuje po dokładnej analizie kosztów produkcji programów z oferty rozrywkowej Amazona po kilku kosztownych serialach, które nie przekonały widzów.

„Aby zapewnić naszym klientom prostsze wrażenia z oglądania, zdecydowaliśmy się wycofać markę Freevee” – powiedział w oświadczeniu rzecznik Amazona Quartz. „Treść dostępna dla członków Prime pozostaje niezmieniona, w tym wybór oryginalnych tytułów z Amazon MGM Studios, szeroka gama licencjonowanych filmów i seriali oraz obszerna biblioteka kanałów FAST – wszystko dostępne w Prime Video”.

Z kolei dyrektor generalny Fox Corporation, Lachlan Murdoch, powiedział w zeszłym tygodniu inwestorom, że spodziewa się, że platforma FAST jego firmy, Tubi, wygeneruje w tym roku przychody przekraczające 1 miliard dolarów.

Przychody reklamowe Fox Corp. wzrosły w zeszłym kwartale o 11% rok do roku. Było to spowodowane „ciągłą dynamiką Tubi”. Murdoch zauważył, że atrakcyjność Tubi dla reklamodawców wynika nie tylko z zaawansowanych możliwości targetowania w porównaniu z tradycyjną telewizją, ale także z możliwości dotarcia do odbiorców, do których trudno dotrzeć. Fox Corp jest także właścicielem sieci nadawczej Fox i kanałów kablowych, takich jak Fox News i Fox Sports.

„Oczywiście kierowanie geograficzne nie jest jedyną wartością, ale do tej grupy demograficznej bardzo trudno jest dotrzeć” – powiedział Murdoch o Tubi. „Większość z nich działa bezprzewodowo. To młodzi, bardzo różnorodni i bardzo cenni odbiorcy”.

Podobnie Paramount Global, spółka matka CBS, MTV i Nickelodeon, podkreśliła w tym miesiącu inwestorom rozwój swojej usługi FAST, Pluto TV.

„W dalszym ciągu obserwujemy dobre wyniki Plutona. Od początku roku liczba obejrzeń Plutona wzrosła o 5%, do 5,6 miliarda godzin, i jest to najczęściej oglądany film w historii” – powiedział w zeszłym tygodniu współzałożyciel Paramount, George Cheeks inwestorzy.

Oczekuje się, że cały dział sprzedaży bezpośredniej Paramount stanie się rentowny dopiero w przyszłym roku, powiedział dyrektor finansowy Naveen Chopra.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj