
w tej historii
W środę federalne organy regulacyjne wydały zarządzenie Apple. (AAPL-0,97%) i Goldman Sachs (G.S.-0,47%) Zapłacić ponad 89 milionów dolarów odszkodowania i grzywny za awarie związane z kartami kredytowymi Apple.
Biuro Ochrony Finansów Konsumentów stwierdziło, że Apple Card, zarządzana przez spółkę pomiędzy gigantem technologicznym a Goldman Sachs, zawierała wiele braków w obsłudze klienta i wprowadzała w błąd, które dotknęły setki tysięcy użytkowników.
„CFPB ustaliło, że Apple nie wysłał do Goldman Sachs dziesiątek tysięcy sporów konsumenckich związanych z transakcjami Apple Card. Ponadto, gdy Apple wysyłał spory do Goldman Sachs, bank nie spełnił licznych wymogów federalnych dotyczących dochodzeń w sprawie konfliktów”. Agencja podała w oświadczeniu:.
Jak podaje gazeta, firmy wypuściły kartę pomimo „ostrzeżeń stron trzecich” skierowanych do Goldman Sachs, że system rozstrzygania sporów dotyczących płatności Apple nie jest gotowy. W rezultacie konsumenci często długo czekali na zwrot środków w przypadku spornych roszczeń – twierdzi CFPB.
Goldman Sachs nakazano zapłacić co najmniej 19,8 mln dolarów odszkodowania i 45 mln dolarów kary cywilnej. Apple został ukarany grzywną cywilną w wysokości 25 milionów dolarów.
CFPB stwierdziło, że Goldman Sachs nie jest upoważniony do wydawania nowych kart kredytowych, „chyba że może przedstawić wiarygodny plan, że produkty będą rzeczywiście zgodne z prawem”.
CFPB stwierdziło również, że Apple i Goldman Sachs wprowadziły konsumentów w błąd w sprawie nieoprocentowanych planów płatności za urządzenia Apple i obciążyły konsumentów odsetkami, gdy sądzili, że nie zostaną obciążeni.
„Apple i Goldman Sachs bezprawnie uchyliły się od swoich zobowiązań prawnych wobec pożyczkobiorców Apple Card” – stwierdził w oświadczeniu dyrektor CFPB Rohit Chopra. „Duże firmy technologiczne i duże firmy z Wall Street nie powinny zachowywać się tak, jakby były wyłączone spod prawa federalnego”.
Rzecznik Apple powiedział, że firma „zaangażowana jest w dostarczanie konsumentom uczciwych i przejrzystych produktów finansowych”.
„Chociaż zdecydowanie nie zgadzamy się z charakterystyką postępowania Apple przedstawioną przez CFPB, zgodziliśmy się z CFPB w sprawie umowy” – stwierdziła firma w oświadczeniu. „Nie możemy się doczekać, aby w dalszym ciągu zapewniać wspaniałe doświadczenia klientom Apple Card”.
Goldman Sachs nie odpowiedział na prośbę o komentarz.