w tej historii
jabłko (AAPL+0,64%) wrócił na górę Najszybciej rozwijający się konkurenci w Chinach.
To, co miał producent iPhone’a, było Drugi najwyższy udział w chińskim rynku smartfonów W trzecim kwartale wyniósł 15,6%, po czym wrócił do pierwszej piątki. Spadł na 6. miejsce Według danych International Data Corporation, w drugim kwartale br
Huawei znalazł się tuż za Apple, z 15,3% udziałem w chińskim rynku smartfonów. Jednak podczas gdy udział Apple w rynku spadł o 0,3% rok do roku, udział Huawei wzrósł o 42% z 11,1% w trzecim kwartale ubiegłego roku.
„Huawei dokonał niezwykłego powrotu, odnotowując co najmniej dwucyfrowy wzrost przez cztery kolejne kwartały” – stwierdziło IDC. „Oczekuje się, że wprowadzenie na rynek pierwszego na świecie składanego telefonu komórkowego będzie w dalszym ciągu wspierać rozwój rynku telefonów składanych”.
Od czasu premiery serii Mate 60 Pro w sierpniu ubiegłego roku Huawei powrócił na chiński rynek smartfonów. Huawei i inni krajowi producenci smartfonów osiągnęli w tym roku dwucyfrowy wzrost, Dostawy smartfonów w Chinach wzrosły o 8,9% Według poprzedniego raportu IDC, drugi kwartał był rokiem analogicznym do poprzedniego roku.
Według IDC Apple powrócił na rynek wraz z premierą iPhone’a 16, którego początkowa sprzedaż była na poziomie iPhone’a 15. „Oczekujemy, że nadchodzące promocje i przewidywana premiera Apple Intelligence będą napędzać przyszły popyt” – stwierdziła amerykańska firma w oświadczeniu. IDC stwierdziło:
Ogółem dostawy smartfonów w Chinach wzrosły w trzecim kwartale o 3,2% rok do roku, do 68,8 miliona sztuk, co oznacza czwarty z rzędu kwartalny wzrost.
„Znaczna fala modernizacji urządzeń napędza trwałe ożywienie na chińskim rynku smartfonów” – powiedział Arthur Guo, starszy analityk ds. badań w IDC China. „Pomimo ciągłych wyzwań gospodarczych, po trzech latach stłumionego popytu, konsumenci coraz chętniej kupują nowe smartfony”.
Na pierwszym miejscu Apple znajduje się krajowy producent smartfonów vivo, a w pierwszej piątce znajdują się chińskie Xiaomi i Honor.
Stan sprzedaży iPhone’a 16 w Chinach Wzrost o 20% w ciągu pierwszych 3 tygodni Bloomberg poinformował o porównaniu premiery iPhone’a z serii 15, powołując się na dane Counterpoint Research. Z danych wynika, że chińscy konsumenci wybierali droższe modele Pro i Pro Max, których sprzedaż wzrosła o 44% rok do roku.
Na początku tygodnia dyrektor generalny Apple Tim Cook po raz drugi w tym roku odwiedził Chiny i powiedział chińskiemu ministrowi przemysłu i technologii informatycznych Jinowi Zhuanglongowi: Amerykański gigant technologiczny planuje to zrobić „Będziemy nadal zwiększać inwestycje w Chinach i wspierać wysokiej jakości rozwój łańcuchów przemysłowych i dostaw” – wynika z tłumaczenia postu ministerstwa na WeChat.
Tymczasem, według raportu, rząd USA znajduje się na końcowym etapie rozważania o ograniczeniach amerykańskich inwestycji zagranicznych w Chinach w zakresie wrażliwych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, półprzewodniki i obliczenia kwantowe. Aktualizacje rządowe. Oczekuje się, że będzie to ostateczna zasada ukaże się w przyszłym tygodniu Lub przez kilka tygodni, Reuters (Tori+0,08%) zgłoszono.