w tej historii
Tysiące dokerów na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej Oficjalnie strajkujępo niepowodzeniu negocjacji między związkiem zawodowym a federacją pracodawców.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Dokerów (ILA), które reprezentuje ponad 85 000 pracowników, prowadzi negocjacje z firmami, operatorami terminali i stowarzyszeniami portowymi reprezentowanymi przez Sojusz Morski Stanów Zjednoczonych (USMX) od maja ubiegłego roku. Aż 45 000 członków odeszło z pracy w kilkunastu głównych portach, w tym w Nowym Jorku i Teksasie, bez umów między grupami.
Skutki strajku będą prawdopodobnie dalekosiężne i wywołają skutki domina w branżach zależnych od materiałów takich jak stal i drewno. Około 180 stowarzyszeń branżowych reprezentuje firmy z różnych branż, w tym producentów samochodów, sprzedawców detalicznych, producentów zabawek i firmy sprzedające kostiumy na Halloween. ostrzeżony Strajk byłby „niszczycielski”.
Oto, co musisz wiedzieć:
Dlaczego amerykańscy dokerzy strajkują? Czego chcą?
mówi ILA pracownicy domagają się wyższych płac Zrekompensowałoby im to ich wkład w „wzbogacanie pracodawców i przemysłu” oraz pokryłoby rosnącą inflację, która „pochłonęłaby” obecny poziom wynagrodzeń.
Przewodniczący ILA Harold Daggett powiedział: „Jeśli nowa umowa podstawowa nie zostanie podpisana, śpiący gigant będzie gotowy ryczeć we wtorek, 1 października”. „Moi członkowie przygotowywali się na możliwość strajku od ponad roku”.
Pracownicy chcą także ochrony przed automatyką i urządzeniami nowej technologii w swoich terminalach. Według oświadczenie Negocjacje z ILA rozpoczęły się w ostatnim tygodniu maja na wniosek Sojuszu Morskiego Stanów Zjednoczonych (USMX).
Rozmowy te nie przyniosły jednak znaczących postępów.
Jaki wpływ może mieć strajk na gospodarkę?
Trudno dokładnie powiedzieć, jakie szkody wyrządzą naloty w szerzej rozumianej gospodarce światowej, a nawet w samych Stanach Zjednoczonych. Według , szacunki wahają się od zaledwie 540 milionów dolarów dziennie. rada konferencyjna,Do 5 miliardów dolarów dziennie– twierdzi J.P. Morgan. W zeszłym miesiącu Oxford Economics podało, że może to mieć wpływ na nawet 100 000 miejsc pracy.
Strajk ten będzie jednak prawdopodobnie miał poważny wpływ na całą gospodarkę USA. Prawie każda branża opiera się na głównych portach na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Perskiej w zakresie codziennego transportu sprzętu, żywności i towarów. Według raportu strajk dotknął porty i obiekty obsługujące około 51% całej przepustowości portów w USA. korporacja Mitre.
W miarę jak związki zawodowe zbliżają się do strajku przeciwko firmom, władzom portowym i operatorom terminali reprezentowanym przez USMX, spedytorzy zaczęli ostrzegać klientów, aby dostosowali swoje plany przed strajkiem. Chociaż wydaje się, że niektóre firmy odniosły sukces, wiele z nich odczuje trudności w nadchodzących dniach.
„Zatory i opóźnienia w tych głównych portach poważnie wpłyną na dostępność kontenerów, zwiększą koszty i zaburzą harmonogramy” – powiedział Christian Roelofs z Container xChange CEI, z którym firma współpracuje. Ponad 1500 firm spedycyjnych– napisano w poradniku dla klientów pod koniec ubiegłego tygodnia.
Jakie produkty najprawdopodobniej dotkną strajk?
Oczekuje się, że zakonserwowana żywność utknie w porcie do czasu podjęcia środków zaradczych. firmy oponiarskie takie jak Goodyear (GT) i Michelina (M.L.) Producenci samochodów, tacy jak General Motors, są podobnie silnie uzależnieni od dotkniętych regionów. (GM) Meble Boba, Home Depot (HD)IKEA jest także głównym importerem w portach na wschodnim wybrzeżu i w Zatoce Perskiej. Poinformowała CNBC.
Oczekuje się, że branża rolnicza będzie jedną z branż najbardziej dotkniętych strajkiem.
Im dłużej trwa strajk, tym bardziej sklepy spożywcze i restauracje będą prawdopodobnie miały trudności z zaopatrzeniem w świeże owoce i warzywa, zwłaszcza z Ameryki Łacińskiej. Według raportu co roku do portów, w których działa ILA, trafia 75 procent amerykańskich bananów, czyli ponad 3,8 miliona ton. amerykańskie biuro rolne (AFB).
Obejmuje to około 90% importowanych wiśni, 85% żywności w puszkach, 82% papryczek chili i 80% czekolady. Większość krajowego importu, takiego jak piwo, wino, whisky, szkocka i rum, również dociera do portów ILA w kontenerach, wraz z ponad 100 innymi kategoriami żywności.
Strajk dotknie także firmy wysyłające produkty za granicę. W raporcie stwierdzono, że około 30% amerykańskiego eksportu produktów rolnych drogą wodną, co stanowi trzy czwarte całkowitego eksportu produktów rolnych z USA, ulegnie zakłóceniom. baza sił powietrznych.
„Ponad 80 procent dostaw wody dla drobiu opuszcza porty wschodniego wybrzeża, a 56 procent bawełny, 36 procent czerwonego mięsa, 30 procent produktów mlecznych, a nawet 6 procent soi pochodzi z eksportu kontenerowego przez te porty” – AFB – powiedział w zeszłym tygodniu ekonomista Daniel Munk.
Co ludzie mówią o strajku?
„Dzisiaj ludzie nie wiedzą, czym jest strajk” – stwierdził Daggett w artykule. wideo W zeszłym miesiącu ostrzegł, że związki zawodowe mogą „sparaliżować” amerykańską gospodarkę. „W Stanach Zjednoczonych wszystko odbywa się łodzią”.
„Jesteśmy gotowi walczyć tak długo, jak będzie to konieczne i nie brać udziału w strajku przez żaden okres, aby uzyskać płace i ochronę w zakresie automatyzacji, na jaką zasługują członkowie ILA” – oznajmił Daggett w oświadczeniu we wtorek rano – dodał. Teraz jesteśmy właścicielami tego strajku” i „nasze żądania muszą zostać spełnione”.
„Strajki powróciły” – powiedział w poniedziałek Todd Vachon, dyrektor Sieci Badań nad Edukacją Pracy na Uniwersytecie Rutgers, wskazując na różnorodne działania pracownicze podjęte przez związki zawodowe w ciągu ostatnich kilku lat. „Związki zawodowe zawsze walczyły o przekształcenie złych miejsc pracy w dobre, a kiedy te miejsca pracy są zagrożone, będą walczyć, aby je uratować”.
Czwartek, Biały Dom zwany Urzędnicy z Departamentów Pracy i Transportu powiedzieli CBS News, że pracują nad postępem negocjacji, wzywając obie strony do rozwiązania sporów i uniknięcia strajku. W poniedziałek USMX powiedział: otrzymał zasięg Przez Federalne Biuro Mediacji i Pojednania, agencję rządową pomagającą pracownikom i pracodawcom w osiąganiu porozumień, oraz inne agencje.
Biały Dom i agencje federalne zachęcały ILA i USMX do dojścia do stołu negocjacyjnego, ale prezydent Joe Biden oświadczył, że nie będzie ingerował w strajk pracowników. Zgodnie z ustawą Tafta-Hurleya prezydent może wyznaczyć pracownikom 80-dniowy okres na powrót do pracy, do czasu, gdy negocjatorzy będą pracować nad porozumieniem.
A Potężna federacja branżowa zrzeszająca 177 krajów członkowskich Na kilka tygodni przed wygaśnięciem kontraktu wysłał list do Bidena, prosząc go o aktywowanie Tafta Hurleya w celu zapobiegnięcia strajkowi. Z poniedziałkowego raportu wynika, że przewodnicząca Izby Handlowej Stanów Zjednoczonych Suzanne Clark stwierdziła, że „nierozsądne” byłoby nieinterweniować. list Do prezydenta.
„To negocjacje zbiorowe”. Biden powiedział dziennikarzom w niedzielę.. „Nie wierzę w Tafta Hartleya”.
— William Gavin i Rachel Dalloo wnieśli swój wkład w powstanie tego artykułu.