Poważna awaria Optusa spowodowała uszkodzenie części Queenslanduniemożliwiając ludziom dostęp do sieci NBN.
Z komunikatu na stronie internetowej giganta telekomunikacyjnego wynika, że jest on świadomy problemu dotykającego klientów w „Brisbane i niektórych częściach Queensland”.
„Szczerze przepraszamy za zakłócenia i dziękujemy klientom za cierpliwość, podczas gdy nasze zespoły pracują tak szybko, jak to możliwe, aby przywrócić usługi” – napisano.
Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś
Dotknięte sieci NBN utrudniają dostęp do Internetu, a także połączenia z telefonów domowych i urządzeń EFTPOS w lokalnych firmach.
Klienci składali skargi w Internecie, twierdząc, że problem trwał kilka godzin, zanim firma telekomunikacyjna ogłosiła tę decyzję.
Awarie zgłoszono w dużych częściach stanu, w tym w Rzymie, Cairns, Townsville, Rockhampton, Mackay i Gold Coast.
Dokładna liczba klientów dotkniętych nie jest znana.
Optus doświadczyła kolejnej awarii, która miała wpływ na połączenia ze służbami ratunkowymi.
Wiadomość pojawia się dopiero tydzień po szacunkowo 14 000 klientów w Melbourne miały wpływ awaria, która miała również wpływ na wezwania służb ratunkowych.
Więcej wkrótce…