Ta historia została opublikowana po raz pierwszy przemiał. Dodaj do listy Kliknij tutaj, aby uzyskać cotygodniowy biuletyn.

Kiedy sieć sklepów ogólnospożywczych Racetrac zastanawiała się nad instalacją samochód elektryczny Charger, kierownik projektu Rushi Patel zaczął od pustego arkusza Excela i kilku pytań. Czy sytuacja finansowa miała sens? Gdzie najlepiej go zainstalować? Jakich funkcji potrzebuję? Odpowiedzi na tego typu pytania mogą w dużym stopniu pomóc w ustaleniu argumentu ekonomicznego przemawiającego za budową publicznej infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.

„Ponieważ zauważyliśmy, że nasi goście korzystają z nowych rodzajów paliw, takich jak elektrony, chcieliśmy być częścią tej podróży z nimi” – powiedział Patel, menedżer ds. dywersyfikacji energii w spółce dominującej Racetrac, Metroplex Energy. Dał jednak jasno do zrozumienia, że ​​„ważne jest, aby mieć ofertę, która na pewno przyniesie ci pieniądze”.

W 2021 r. Patel zaczął powoli wprowadzać dane do arkusza kalkulacyjnego, wypełniając komórki następującymi informacjami: Szybkość penetracji EVopłaty za media, koszty budowy i różne inne wskaźniki. Zabrał także kadrę kierowniczą firmy na dwugodzinną wycieczkę po punktach ładowania w Atlancie, siedzibie toru wyścigowego. Jeden był schowany za placem handlowym, a drugi głęboko w garażu centrum handlowego. Było dla nich jasne, że Racetrac może działać lepiej.

Dwa lata później firma Racetrac zainstalowała swoją pierwszą szybką ładowarkę poziomu 3 w Oksfordzie w Alabamie. Posiada logo firmy oraz baldachim chroniący osoby wypompowujące elektrony ze słońca. Od tego czasu otworzył siedem kolejnych lokalizacji w trzech stanach. Jak dotąd „(model biznesowy) sprawdza się całkiem nieźle” – stwierdził.

Tych osiem ładowarek jest osób, obejmujących cały krajOd 2022 roku liczba ta wzrosła ponad dwukrotnie. Wzrost ten jest poparty dużą liczbą dowodów. Stacja ładowania pojazdów elektrycznych Oprócz sprzedaży energii elektrycznej może to być również opłacalne dla przedsiębiorstw.

W niedawnym badaniu opublikowanym w czasopiśmie Nature Communications zbadano ładowarki w Kalifornii i stwierdzono, że przed pandemią firmy Średni wzrost o 1500 dolarów rocznie Gdy w pobliżu znajdowało się co najmniej jedno urządzenie. Kolejny artykuł badający Teslę (TSLA) Superchargery zostaną zainstalowane w całym kraju, 4% wzrost liczby odwiedzających Dla biznesu. Efekt ten był szczególnie zauważalny, gdy ładowarka znajdowała się w promieniu 150 metrów i była pierwszą ładowarką w okolicy. Zaleta ta wynika z faktu, że całkowite ukończenie może zająć ponad 30 minut. Naładuj swój pojazd elektrycznydając kierowcom mnóstwo czasu na zakupy.

„Najbardziej dotknięte są lokalizacje, które pokrywają się z czasem ładowania samochodu” – powiedział autor badania Gordon Birch, profesor systemów informatycznych w Questrom School of Business na Uniwersytecie Bostońskim. . „Restauracje zasiadane nie są tak dochodowe jak restauracje typu fast food”.

Różne firmy dostrzegają korzyści płynące z instalowania ładowarek. Walmart buduje własną sieć Do ponad 1300 ładowarek znajdujących się już w sklepach dodane zostaną dwie kolejne ładowarki. cole i starbucks (seks) Dodajemy więcej sprzętu. Subway planuje dodać „oazę ładowania” ze stołami piknikowymi, Wi-Fi i placem zabaw. Są też miejsca jednolite zapewnić bezpłatne ładowanie Aby przyciągnąć potencjalnych klientów.

„Samo posiadanie i obsługa ładowarki jest niezwykle trudne” – powiedział Jim Barnes, założyciel firmy National Car Charger, która zarządza ponad 11 000 punktów ładowania w całym kraju. „Po dodaniu wzrostu liczby koszyków na zakupy, uzasadnienie ekonomiczne staje się znacznie łatwiejsze”.

Patel twierdzi, że sprzedaż Racetrac faktycznie wzrosła, podczas gdy ludzie przestali się podłączać. Dodał, że jakość doświadczenia wydaje się mieć duże znaczenie, dlatego firma inwestuje w takie funkcje, jak zadaszenia.

„Jeśli zamierzasz zatankować zwykły samochód pod dachem, nie ma powodu, dla którego nie mógłbyś zrobić tego samego[w przypadku pojazdu elektrycznego]” – powiedział, zauważając potrzebę zapewnienia dobrze oświetlonych obiektów, w tym dostępu do środków czystości udogodnienia. . Toalety również odgrywają dużą rolę w przyciąganiu klientów.

„Jeśli skorzystasz z usługi i sprawisz, że doświadczenie będzie wspaniałe, nie tylko zapłacą więcej, ale będą nadal wracać” – powiedział Karl Doenges, dyrektor wykonawczy ds. Analiz ładowania w Instytucie Energii Transportu Masu. Jednak zarówno on, jak i Patel wskazali, że nadal istnieją wyzwania, które należy pokonać. Najbardziej godny uwagi jest sposób dostosowania kosztów mediów i cen dla klientów.

Przedsiębiorstwa użyteczności publicznej często pobierają dwie stawki od rachunków komercyjnych. Jedna opłata naliczana jest na podstawie ilości zużytej energii, a druga to opłata stała, oparta na szczytowym zapotrzebowaniu na dany miesiąc. Ceny mogą się również różnić w zależności od pory dnia. Może to utrudniać określenie ceny ładowarki.

Doenges powiedział, że przewoźnicy eksperymentują z cenami za czas korzystania z usług i coraz częściej oferują dynamiczne ceny oparte na popycie, podobne do dopłat Ubera. Patel powiedział, że niektóre przedsiębiorstwa użyteczności publicznej również opracowują modele, które są lepiej dostosowane do schematów ładowania pojazdów elektrycznych, dlatego firma Racetrack wybrała Alabamę na swoją pierwszą ładowarkę. Jednakże „najtrudniejszą rzeczą pozostaje ustalenie cen energii elektrycznej” – stwierdził.

Zainstalowanie ładowarki może być bardzo kosztowne, sięgające tysięcy dolarów za pojedynczą jednostkę. ładowarka poziomu 2 Do setek tysięcy za znacznie szybsze urządzenia poziomu 3, które wykonają zadanie w zaledwie 20 minut. Przynajmniej w tym zakresie dostępne są znaczące zachęty federalne. Dwupartyjna ustawa o infrastrukturze z 2021 r. ustanawia krajowy program infrastruktury pojazdów elektrycznych o wartości 5 miliardów dolarów. Obecnie w trakcie opracowywania w całym kraju Zamierza zbudować 500 000 nowych stacji Do 2030 roku. Otrzymano 619 575,87 dolarów Firma zainstaluje cztery ładowarki w swoim sklepie w Dublinie w stanie Georgia.

Patel nie wdawał się szczegółowo w plany rozbudowy toru wyścigowego, ale powiedział, że w przyszłości będzie więcej ładowarek i ma pewność, że jeśli firma je wyprodukuje, klienci będą w stanie uzasadnić koszt „Przeprowadziliśmy mnóstwo analiz” – powiedział. „Zeszliśmy dość głęboko”.

Artykuł ten został opublikowany po raz pierwszy przemiał W https://grist.org/business/public-ev-chargers-are-good-for-the-planet-theyre-only-good-for-business/. Grist to niezależna organizacja medialna non-profit, której misją jest opowiadanie historii o rozwiązaniach klimatycznych i sprawiedliwej przyszłości. Dowiedz się więcej tutaj Grist.org

Source link