Z tą historią

Wojna handlowa prezydenta Donalda Trumpa może być poważnym problemem dla Boeinga (BA+0,16%))i daje europejski rywal Airbus (powietrze+0,62%)) Wejdź do konkurencji.

„Na przykład w scenariuszu o najgorszym przypadku istniał całkowity wzrost o 25% taryf na taryfy, które są tatami z obu stron. Boeing 787, cena wzrośnie o 40 milionów dolarów”, powiedział Aercap. (Aer+1,24%)) CEO Aengus Kelly W środę rozmawiał z pudełkiem CNBC.. „Nikt nie chce za to płacić”.

Aercap, największa na świecie firma zajmująca się leasingiem samolotów, która kupiła 150 samolotów, helikopterów i silników w 2024 r., Biegnie wpływ rosnące ceny samolotów.

Stany Zjednoczone wydały 25% taryf w Kanadzie i Meksyku, 20% taryf w Chinach i 25% taryf na zagraniczne aluminium i stal od czasu objęcia urzędu Trumpa. Wkrótce 2 kwietnia rośnie obowiązek lądowania na biurku prezydenta.

Boeing jest jednym z 10 najlepszych producentów w Meksyku, wydając do 1 miliarda dolarów w całym kraju za pośrednictwem łańcucha dostaw. Arkusz informacyjny firmy. Każdego roku ponad 500 milionów dolarów wydaje się na części na samoloty komercyjne w Meksyku.

Dyrektor generalny Boeing, Kelly Autoberg, powiedział w zeszłym tygodniu pracowników, że taryfy Trumpa zwiększyłyby koszty części takich jak lądowanie importowane z Kanady, Bloomberg News Zgłoszono. Boeing ma dział oparty na Winnipeg, który produkuje ponad 500 części i zespołów dla swoich jednostek komercyjnych. Boeing Winnipeg jest także partnerem „poziomu 1” w programie 787 Dreamliner. Został zmontowany w Południowej Karolinie.

Ortberg powiedział, że taryfy mogą również stworzyć „ciągłość problemów z dostawą”. Złożone samoloty Boeinga składają się z tysięcy części i podlegają wymagającym specyfikacjom. Ekspert lotniczy Jerold Lundkist Ostatnio przyciągnęło uwagę Boeing 737 ma około 2000 części od 700 dostawców.

„To dla nas naprawdę, jeśli budujemy nasze produkty i nie mamy żadnych elementów łańcucha dostaw” – dodał.

Taryfy Trumpa na stal i aluminium 25% spowodowały odwetu z Europy. Ogłoszony obowiązek Od masła orzechowego po metal kosztuje towary o wartości 28 miliardów dolarów. Prezydent omówił również 25% taryf na import z Unii Europejskiej, co może zachęcić do dalszego obalenia.

W rezultacie samoloty Boeing staną się jeszcze droższe na głównych rynkach europejskich. Rynek komercyjny firmy Perspektywy Do 2043 r. Oczekuje się, że Eurazja stanowi 22% globalnej dostawy. Boeing współpracuje obecnie z liniami lotniczymi i rządami w 150 krajach.

Boeing nie tworzy części w UE, ale ma zakład produkcyjny w Wielkiej Brytanii. Generować komponenty Dla linii 737. Gwiazda premiera Wielkiej Brytanii Kiel powiedziała w środę, że kraj powiedział ”Zachowaj wszystkie opcje w stole„Odpowiedz na taryfy Trumpa.

Jest kilka stosunkowo niewielu na Airbus. ochrona Przeciwko amerykańskim taryfom. Francuska firma ma obiekty w Alabamie, Mississippi i Florydzie i współpracuje z ponad 2000 dostawcami w ponad 40 stanach.

CEO Guillaume Faury Powiedział CNBC w zeszłym miesiącu Jeśli obowiązki celne zakłócają działalność, firma może ustalić priorytet dostawy klientom spoza USA. Niektóre amerykańskie linie lotnicze kupują samoloty z Airbus, w tym Delta Air Lines (Dal-4,54%)) Jet Blue Airways (JBlu-4,09%)).

Kelly, dyrektor generalny AerCap, powiedział CNBC (CMCSA-2,72%)) W swoim najgorszym scenariuszu zobaczysz większość linii lotniczych ucieka się do Airbusa na nowe samoloty. Boeing kontroluje USA, podczas gdy Airbus zarządza 75% do 80% rynku globalnego. Ale Kelly ostrzegł, że jest za wcześnie, aby w pełni zrozumieć wpływ taryf.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj