Pasażerowie zostali pozostawieni samym sobie po upadku brytyjskiej linii lotniczej i natychmiastowym odwołaniu wszystkich lotów.

Przewoźnik Blue Islands z Wysp Normandzkich zaprzestał działalności i uziemił wszystkie samoloty.

Linia lotnicza, która zatrudniała około 100 pracowników, od dwudziestu lat świadczy usługi do różnych miejsc docelowych na Wyspach Brytyjskich i poza nią.

Operator z siedzibą na Jersey ogłosił w piątek, że zaprzestał działalności i anulował wszystkie rezerwacje.

Blue Islands, dysponujące flotą pięciu samolotów ATR-72, miało swoją siedzibę na Guernsey, ale łączyło głównie Jersey z lotniskami w Anglii, w tym Bristol, Exeter i Southampton.

Na stronie internetowej linii lotniczej znajduje się informacja dla pasażerów: „Z przykrością informujemy, że Blue Islands zawiesiło handel ze skutkiem od dnia 14 listopada 2025 r.

„Wszystkie przyszłe loty obsługiwane przez Blue Islands zostały odwołane. Prosimy nie udawać się na lotnisko, jeśli nie wybrano alternatywnych środków transportu.

„Głęboko żałujemy niedogodności, jakie ta sytuacja wpłynie na Państwa plany podróży”.

Pasażerowie zostali pozostawieni sami sobie po upadku brytyjskiej linii lotniczej i natychmiastowym odwołaniu wszystkich lotów (zdjęcie stockowe)

Pasażerowie zostali pozostawieni sami sobie po upadku brytyjskiej linii lotniczej i natychmiastowym odwołaniu wszystkich lotów (zdjęcie stockowe)

Tysiące pasażerów, którzy mają rezerwację z wyprzedzeniem u przewoźnika, zachęca się do skontaktowania się ze swoim bankiem lub dostawcą karty płatniczej, jeśli dokonali rezerwacji bezpośrednio.

Spółka Blue Islands stwierdziła dalej: „W przypadku rezerwacji dokonanych za pośrednictwem naszego partnera code-share Aurigny, ale podróżujących lotem Blue Islands, prosimy o bezpośredni kontakt z firmą Aurigny – niektóre loty mogą nadal odbywać się.

„W przypadku rezerwacji dokonywanych za pośrednictwem biura podróży lub firmy wakacyjnej należy skontaktować się z firmą, za pośrednictwem której dokonano rezerwacji, w celu uzyskania porady i wskazówek”.

Rząd Jersey zapewnił Blue Islands 8,5 mln funtów, a raport z sierpnia 2025 r. wykazał, że 7 mln funtów pozostało niezapłaconych.

Elaine Millar, minister skarbu i zasobów Jersey, powiedziała: „Jestem zasmucona ogłoszeniem, że Blue Islands zawiesiło działalność, a moje myśli są natychmiast z ludźmi, których praca została dotknięta, oraz pasażerami, których podróż zostanie zakłócona”.

Potwierdziła, że ​​„dla pracowników zatrudnionych na Jersey wsparcie rządowe jest gotowe i dostępne”.

Podkreśliła również kluczowy charakter połączeń lotniczych dla wyspy i zapewniła, że ​​przygotowano już środki awaryjne w celu szybkiego przywrócenia połączeń, dodała: „Rząd współpracuje z alternatywną linią lotniczą, aby zapewnić Jersey niezawodne i zrównoważone połączenia lotnicze w dłuższej perspektywie”.

Aurigny i Loganair potwierdziły, że dodają do swoich rozkładów lotów dodatkowe usługi, aby pomóc pasażerom Blue Islands.

Loganair ogłosił, że od niedzieli uruchomi połączenia z Jersey do Guernsey, Exeter, Bristolu i Southampton wraz z Guernsey do Southampton, natomiast Aurigny uruchomił loty z Southampton do Guernsey i Guernsey do Jersey „początkowo do środy”.

Obaj przewoźnicy potwierdzili, że zaoferowano specjalne taryfy, aby pomóc pasażerom, którzy musieli podróżować którąkolwiek z dotkniętych tras.

W oświadczeniu Loganair napisano: „Rozumiemy, że będzie to niepokojący czas dla osób planujących podróż do i z Jersey, w związku z czym rozpoczynamy loty od niedzieli 16 listopada”.

Rzecznik Aurigny powiedział, że linia lotnicza jest „głęboko zasmucona” zaprzestaniem lotów przez Blue Islands.

„Po ogłoszeniu, że Blue Islands przeszło do administracji, Aurigny podejmuje natychmiastowe działania, aby pomóc klientom Blue Islands na Wyspach Normandzkich” – dodał rzecznik.

Upadek Blue Islands to druga regionalna linia lotnicza, która upadła w niecałe trzy tygodnie po zaprzestaniu działalności przez Eastern Airways w dniu 28 października.

Rzecznik Ports of Jersey powiedział: „To kolejny smutny dzień dla lotnictwa regionalnego, który nadchodzi tak szybko po wiadomościach o Eastern Airways.

„Od prawie dwudziestu lat marka Blue Islands odgrywa kluczową rolę na regionalnym rynku lotniczym w Wielkiej Brytanii, zapewniając społecznościom Wysp Normandzkich przez cały rok niezbędną łączność lotniczą”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj