Deepak Puri, dyrektor ds. Inwestycji, Deutsche Bank (Db)) Private Bank rozmawiał z kwarcem o najnowszej wersji z serii wideo „Smart Investing”.
Zobacz powyższy wywiad i zobacz transkrypcję poniżej. Ta transkrypcja rozmowy została lekko zredagowana dla długości i jasności.
Andy Mills (AM): Jak myślisz, jak rynek zareaguje na 25% taryf Trumpa na stal i aluminium?
Deepak Puri (DP): Cóż, jestem firmą, która eksportuje stal i aluminium do USA, ponieważ ma takie taryfy, alternatywne efekty. I tak naprawdę próbuje zrobić administracja. Chcą sprowadzić niektóre z tych branż do USA. Chcą przywrócić te prace produkcyjne do USA. Myślę więc, że to bardzo szybka odpowiedź na kolana. Ale dla całego scenariusza handlu i taryfu uważam, że to, co śledzę, sekwencja wydarzeń, której sektora lub sektory są znacznie bardziej frontowe i centralne niż intensywność tych wydarzeń. I odwet. Zatem sekwencja, intensywność, odwet. A ponieważ prezydent Trump jest znacznie bardziej przygotowany na rozpoczęcie taryf handlowych znacznie wcześniej, wielu naszych partnerów handlowych przygotowało się do tego rodzaju wojny handlowej i taryfowej. Bardzo szybko rozpocznij podróż w obie strony. I obserwujesz to.
Widziałeś to, kiedy został ogłoszony w Meksyku w Kanadzie. Następnie bardzo szybko prześledziliśmy władze kanadyjskie własne taryfy. I myślę, że coś podobnego może się zdarzyć, wiesz jako sposób na ruszanie i powrót z powodu taryf na te stal i aluminium. Biorąc to pod uwagę, myślę, że jednym z celów rządu jest zmniejszenie deficytu handlowego. USA handlują ze 100 kolejnymi krajami, przy czym większość z nich ma deficyt handlowy. Dlatego importujemy więcej z tego kraju, a następnie eksportujemy do nich. I to, co mówi prezydent Trump, istnieje potrzeba równych areny. Tak jak otworzyłeś rynek produktów i usług, musisz otworzyć rynek produktów i usług. Te wojny handlowe i taryfowe są niczym więcej niż wskazówkami dotyczącymi negocjacji, aby osiągnąć tę umowę. Jak szybko wiesz, czy możesz zrównoważyć swój handel z faktem, że amerykańscy konsumenci są znacznie wyższe niż reszta świata? Ponieważ bardziej konsumujemy, bardzo trudno jest powiedzieć innym krajom, że nasza populacja musi zacząć konsumować tak, jak my. Kulturowo go nie ma. Myślę więc, że deficyt handlowy pozostanie z nami. Jednak po to prowadził kampanię i zdobył punkty Brownie, więc śledzi obietnice kampanii do niektórych stanów huśtawki, które zdecydowanie wygrał.
Poranek: Rynek amerykański pozytywnie zareagował na te taryfy. Czy widzisz, że inne sektory są pozytywnie lub negatywnie dotknięte?
DP: W rzeczywistości w niektórych sektorach będzie duża oferta cen, w których zbliża się taryfy, nawet jeśli dynamika nie zmieni się z dnia na dzień. Następnie odbyły się dyskusje na temat farmaceutyków, półprzewodników i samochodów. Są to trzy główne branże, w których taryfy pochodzą z krajów, w których je produkują i eksportują do naszego kraju. Tak więc lokalni producenci samochodów, lokalne firmy farmaceutyczne, mogą być w lepszej pozycji do gry i taryf. Ale myślę, że jest to jeden z czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wykonywaniu pierwszej należytej staranności kapitałowej, jeśli chodzi o wybór zapasów i które sektory wybrać. Ponieważ jest to niezliczona ilość czynników wpływających na ruchy cen akcji, to tło dla naszych makr jako gospodarki odgrywa znacznie większą rolę: zdrowie i wykonalność leżącej u podstaw firmy. Zarabiasz pieniądze? Jaki jest twój model biznesowy? Czy to addytywne? A może zwiększasz swój udział w rynku? Myślę więc, że oprócz handlu i taryf, o których mówimy, powinni odgrywać pewną rolę.
Poranek: Prezes Forda wyszedł i powiedział, że te taryfy powodują chaos w branży motoryzacyjnej. Jak widzisz, jak się rozwijają w tym sektorze?
DP: Tak, AutoS jest jednym z kluczowych problemów, które przynajmniej administracja wskazuje, że zrobimy znacznie mniej. Zwracamy uwagę, że na zagranicznych producentach samochodów jest mniej taryf niż firm amerykańskich producentów samochodów. Dlatego potrzebne jest równe szanse. Biorąc to pod uwagę, jednym z powodów, dla których inflacja jest tak wysoka, jest sprzedaż używanych samochodów. A jutro otrzymamy dane inflacyjne. I chciałbym zobaczyć, która część miesięcznego wzrostu pochodzi z przedziału cen używanych samochodów. Jest to więc coś, co trwa i wydaje się być świeckim trendem. Ludzie postpandemiczni byli znacznie bardziej skłonni do zakupu dodatkowych samochodów, być może udania się do swojego drugiego domu. I wciąż pozostało trzy lub cztery lata po pandemii. Dlatego istnieje znacznie większe zapotrzebowanie na przyczyny. A jeśli zamierzasz spowodować zakłócenia podaży, wywierają presję na ceny samochodów, co prowadzi do wyższej inflacji.
Cóż, jedno, co czuję, jest chociaż niewiele o tym mówiłem, inflacja. Prawie wszystkie handel i taryfy niszczą łańcuch dostaw. A początkową reakcją jest to, że mogą wzrosnąć oczekiwania inflacji. Na razie nie było to prawdą, ale jest to obszar, na którym chciałbym, aby wszyscy się skupili. Są dość statyczne w około 3% w przyszłym roku, przez następne pięć lat. Czy zaczną rosnąć? Ponieważ stanowi to wielką wskazówkę dla administracji, aby zmniejszyć rozmowy handlowe i taryfowe. Ponieważ ludzie oczekują, że będzie to znacznie większa inflacja, a rynek stawek zareaguje. rynek. Tak więc, jak wpada do narracji inflacyjnej, jest kluczem, który faktycznie pojawia się, jeśli chodzi o samochody, ale szersze narracje handlowe i taryfowe.
AM: To naprawdę interesujące. Jestem też ciekawy, jak to się trzęsie, ponieważ Fed wyraźnie widzi inflację. A Trump ma opinię na temat tego, co powinien zrobić Fed. I ma również swój plan. .
DP: absolutnie. I myślę, że właśnie dlatego karty są tak blisko serca prezydenta Trumpa. Nie wiem. Ale myślę, że administracja wie, że jednym z powodów, dla których przegrani są z powodu inflacji. Biorąc pod uwagę, że okres tymczasowy nie jest zbyt daleko, polityka, która promuje większą inflację, byłaby nieco krótkowzrocznością.
Inną rzeczą, którą mówię, jest to, że gdybyś był prezydentem Trumpem i tym administracją, nie sądzą, że uznaliby to za czteroletnią kadencję. Uważają to za następne 15 lub 16 miesięcy. Ich ważna data to właściwie 4 lipca 2026 r. I to jest poważne słowo, ale to rocznica sześciomiesięcznej rocznicy 250. rocznicy Deklaracji Niepodległości. Biorąc pod uwagę, że będzie to historyczny moment z prezydentem, który ma ten panash w wielkiej chwili i historyczny moment, trudno mi zobaczyć tę politykę, tak, teraz są na sterydach, ale zacznie się to zacznie Wpływają na prawdziwą gospodarkę i giełdę. Tak więc prezydent Trump chce być bardziej optymistą co do prawdziwej gospodarki i rynków giełdowych, ponieważ świętuje tę 250. rocznicę.
AM: Gdybyś miał ostatnią myśl, aby dać tam inwestorom, co by to było?
DP: Jeśli tylko mówisz ściśle o handlu i taryf, moją pierwszą reakcją nie byłoby reagowanie na wszystko, co wychodzi z administracji, ponieważ rynek działa w tajemniczy i skomplikowany sposób. To jeden kierowca, ale myślę, że podejmowanie tej decyzji może być krótkowzroczność. Chciałbym więc spojrzeć na inne zmienne, które mogłyby wpłynąć na giełdę. Kolejną rzeczą, którą mówię, są wojny handlowe i taryfowe, oczywiście są tam. I nie sądzę, żebyśmy nigdzie się wokół niego wybieramy przez następne trzy lata. Ale z drugiej strony pamiętaj o swoich osobistych celach. Są to efekty zewnętrzne, nad którymi masz niewielką kontrolę. A w niektórych przypadkach może to być czysto hałas, ale tak naprawdę nie zmieniono tego, że jeśli jesteś w własnej sytuacji, największym ryzykiem dla twojego portfela jest faktycznie handel zwyczajami, nie jest to, czy wzrosną, ale jak to się wzrośnie, ale jak to się wzrosną Robią recesję, a nawet dochód. Jest to zdolność do osiągnięcia celu rozpoczęcia inwestycji na pierwszym miejscu. Czy postępujesz płynnie? Dlatego w przypadku takich rzeczy zawsze lepiej jest stłumić swoje uczucia i dokonać oceny ryzyka, oczekiwaniach zwrotu i czynników napędowych inwestycji nieco bardziej obiektywne w ocenie ryzyka, a nie przyjmowanie wskazówek z zewnątrz.