Wszystkie pięć chatbotów stwierdziło, że generatywna sztuczna inteligencja będzie w nadchodzącym roku nadal ewoluować i zostanie zintegrowana z różnymi operacjami biznesowymi, aby poprawić innowacyjność i wydajność, szczególnie w branży opieki zdrowotnej, finansów, edukacji i produkcji.
W miarę jak firmy będą włączać sztuczną inteligencję do swojej podstawowej działalności, wdrożenie wyjdzie poza etap eksperymentalny, a sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana do „podejmowania strategicznych decyzji, optymalizacji procesów i poprawy jakości obsługi klienta” – powiedział Claude, że technologia zostanie włączona do narzędzi w miejscu pracy i przepływy pracy.
ChatGPT o1 powiedział, że generatywna sztuczna inteligencja stanie się „wszechobecna”, dodając, że technologia będzie wykorzystywana do tworzenia treści i kreatywności w marketingu, projektowaniu i produkcji medialnej.
W miarę jak modele sztucznej inteligencji poprawiają swoją zdolność do tworzenia realistycznych i kreatywnych wyników, „nastąpią przełomy w takich dziedzinach, jak sztuka, projektowanie, muzyka i tworzenie treści” – powiedział Gemini. Tymczasem firmy z różnych branż będą integrować generatywną sztuczną inteligencję, aby „usprawnić operacje, personalizować doświadczenia klientów i stymulować innowacje”.
ChatGPT 4o twierdzi, że personalizacja oparta na sztucznej inteligencji osiągnie „bezprecedensowy poziom” do 2025 r., dodając, że „stanie się ogromną przewagą konkurencyjną dla firm”.
Sztuczna inteligencja automatyzuje rutynowe zadania, „umożliwiając pracownikom skupienie się na funkcjach poznawczych wyższego rzędu” – stwierdził Gemini. „Chociaż sztuczna inteligencja może zastąpić niektóre role, stworzy również nowe możliwości zatrudnienia w obszarach rozwoju sztucznej inteligencji, jej konserwacji i nadzoru etycznego”.
ChatGPT 4o przewidział również, że sztuczna inteligencja „przestanie być zamiennikiem, a stanie się ulepszeniem”. Do przyszłego roku „zostanie zaprojektowanych więcej narzędzi do współpracy z ludźmi, zamiast w pełni automatyzować role, co potencjalnie zwiększa produktywność i kreatywność”.
Zarówno ChatGPT 4o, jak i Groq oświadczyli, że nastąpi postęp w zakresie „wytłumaczalnej sztucznej inteligencji”, czyli systemów sztucznej inteligencji, które mogą wyjaśniać procesy podejmowania decyzji.