w tej historii

Chick-fil-A wykorzystuje roboty do przetwarzania większości soku cytrynowego w zakładzie Bay Center Foods, co według firmy zwiększa wydajność i zmniejsza ilość odpadów.

Fabryka mieści się w Kalifornii, 35 ciężarówek cytryn dzienniei do rozładunku, sortowania, wyciskania i pakowania owoców wykorzystuje bezzałogowe wózki widłowe i roboty, jak po raz pierwszy podał Bloomberg. Rezultatem jest mniej wypadków związanych z palcami i prawie 100% wykorzystania cytryny w porównaniu do około 40%, gdyby pracownicy wyciskali owoce ręcznie. Oszczędza również około 10 000 godzin pracy dziennie.

Mike Hazelton, wiceprezes Chick-fil-A ds. zaopatrzenia i operacji w łańcuchu dostaw, powiedział Bloombergowi, że liczby nie kłamią. To oznacza, że ​​to nie wystarczy.

Placówka, która została otwarta w czasie pandemii pięć lat temu, zatrudnia obecnie 120 osób, które odpowiadają za takie zadania, jak konserwacja i dbanie o to, aby sok spełniał standardy jakościowe. Ramię robota zarządza każdym zadaniem, od sortowania cytryn po pasteryzację soku przy użyciu technologii wysokociśnieniowej. Soki z datą ważności 40 dni i dłuższą można pakować w zapieczętowane worki i wysyłać na terenie całego kraju.

Ta automatyzacja jest częścią szerszej strategii Chick-fil-A mającej na celu zmniejszenie kosztów pracy i poprawę wydajności. Obiekt umożliwia także firmie wykorzystanie innych źródeł przychodów, takich jak sprzedaż olejku cytrynowego branżom kosmetycznym i perfumeryjnym. Ponadto Chick-fil-A wskazała, że ​​zautomatyzuje inne obszary swojego łańcucha dostaw, takie jak gotowe mieszanki jajeczne do siekanych sałatek i smażonego kurczaka. Na początku tygodnia Chick-fil-A ogłosił: Przepis na frytki waflowe „nieznacznie” zmienionydenerwuje klienta.

Rzecznik Chick-fil-A powiedział Quartz’s, że od chwili otwarcia obiektu „ Siła robocza nie będzie się zmniejszać”, a pracownicy mogą swobodnie przygotowywać zamówienia i obsługiwać klientów. Jednak wzrost automatyzacji może sygnalizować spadek możliwości dla początkujących w sektorze fast foodów. Chick-fil-A chce przyspieszyć obsługę i rozwiązać problemy, usuwając żmudne zadania z lokalizacji restauracji. borykają się z wysokimi wskaźnikami rotacji Sieć restauracji typu casual.

W miarę jak automatyzacja staje się coraz bardziej powszechna w branży, liczba tradycyjnych stanowisk pracy w fast foodach, które opierają się na pracy ludzkiej, może spaść. Ale Chick-fil-A nie jest jedyną firmą korzystającą z tej technologii. Dzwonek Taco (Mniam-0,94%) zęby Eksperymenty AI Przyjmuj zamówienia i poprawiaj efektywność przejazdów. Sieć Tex-Mex, która w 2024 roku zwyciężyła w kategorii casual dining, obiecała, że ​​nie doprowadzi to do zwolnień. Wendy’s również korzysta ze sztucznej inteligencji. Celem jest skrócenie czasu oczekiwania, aby Frosty mógł nadążać za popytem. Z drugiej strony Burger King (QSR-0,33%) jest nadal przełożony w pełni zautomatyzowanyDzieje się tak dlatego, że pracownicy nadal ręcznie kroją cebulę.

Source link