Dziesięć lat temu czarny piątek Taka była definicja wydarzenia detalicznego. Kupujący ustawiają się w kolejce przed otwarciem sklepów, często na długo przed tym, zanim pomyślą o wstaniu w jakikolwiek inny dzień. niszczyciel drzwi transakcja.

Obecnie zdecydowana większość konsumentów jest na wakacjach, chociaż zapaleni entuzjaści handlu mogą nadal to robić. robić zakupy inaczej. A to zagraża statusowi Czarnego Piątku jako największego święta zakupowego w roku.

nowy badanie Według badań Quantum Metric 45% konsumentów rozpocznie świąteczne zakupy przed Czarnym Piątkiem, a co czwarty zakończy zakupy przed Świętem Dziękczynienia. Oznacza to, że ludzie są mniej zmotywowani do pójścia do centrum handlowego i zakupu telewizora z dużym ekranem w najniższej cenie.

Ale być może bardziej zaskakujące są następujące ustalenia: Październikowa wyprzedaż świąteczna Nie udowodniono również, że jest skuteczny. Jak wynika z badań Quantum, skorzystało z nich jedynie 15% konsumentów. Zamiast tego klienci kupują prezenty w dogodnym dla nich przedziale czasowym, a nie kierują się jednorazowymi wydarzeniami związanymi ze sprzedażą detaliczną.

Inaczej mówiąc, świąteczne zakupy przekształciły się w wydarzenie całoroczne.

Ponadto kupujący w coraz większym stopniu polegają na sztucznej inteligencji przy znajdowaniu najlepszych ofert. Około 33% ankietowanych w ankiecie Deloitte dotyczącej handlu detalicznego na święta 2025 stwierdziło, że planuje korzystać ze sztucznej inteligencji podczas zakupów świątecznych, czyli dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku.

„Wdrożenie sztucznej inteligencji przez konsumentów pokazuje, że oczekiwania przesuwają się w stronę personalizacji i wydajności”. napisane przez firmę ostatni miesiąc. „Kupujący oczekują teraz natychmiastowych rekomendacji dostosowanych do ich gustów, budżetów i odbiorców, podnosząc poprzeczkę w zakresie cyfrowych doświadczeń sprzedawców detalicznych”.

Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, Deloitte zasugerował sprzedawcom detalicznym możliwość osadzania narzędzi, takich jak wyszukiwarka prezentów oparta na sztucznej inteligencji, asystent stylu i Deal Copilot, bezpośrednio w swoich witrynach i aplikacjach.

Source link