w tej historii
Disneya (DIS+3,98%) nie planuje sprzedaży swoich tradycyjnych sieci nadawczych i kablowych, co odróżnia ją od konkurentów, którzy aktywnie rozważają sprzedaż swoich aktywów w zakresie telewizji linearnej.
Dyrektor finansowy Disneya, Hugh Johnston, powiedział w czwartek CNBC, że firma dokonała przeglądu obliczeń i uważa, że sprzedaż aktywów związanych z telewizją linearną jest zbyt złożona operacyjnie, aby uzasadnić oczekiwane korzyści.
„Za pomocą arkusza kalkulacyjnego można uzasadnić niemal wszystko, ale kiedy sprawdziliśmy, co jest do tego potrzebne operacyjnie, szybko doszliśmy do wniosku, że jest to właściwie dobre zintegrowane portfolio. „A koszt jest prawdopodobnie wyższy niż korzyści”. powiedział Johnston.
Komentarze przekazały inne duże firmy medialne, w tym Disney i Warner Bros. Discovery. (WBD-4,82%) (spółka-matka HBO i Max), Comcast (CMCSA-1,49%) (właściciel NBC), Paramount (Do-3,22%) (spółka-matka CBS) zmagają się ze zmieniającym się krajobrazem medialnym, w którym transmisja strumieniowa szybko wyprzedza tradycyjną telewizję.
Dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, zasugerował możliwość zaprzestania działalności sieci telewizji naziemnej firmy w 2023 roku, mówiąc:Być może nie jest to rdzeń Disneya.” już.
Tymczasem oba komcast I odkrycie Warner Bros Podobno rozważa pomysł oddzielenia swoich aktywów związanych z transmisją strumieniową i studiami od borykającej się z trudnościami działalności związanej z sieciami telewizyjnymi.
Premiera „Domku Myszy” odbędzie się w czwartek Wyniki czwartego kwartału mieszaneWzrost był napędzany głównie działalnością w zakresie transmisji strumieniowej, ale tradycyjny dział telewizji firmy w dalszym ciągu borykał się z trudnościami.
Disney podał, że zysk operacyjny jego platformy do przesyłania strumieniowego wzrósł do 321 mln dolarów w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 września w porównaniu ze stratą w wysokości 387 mln dolarów w tym samym okresie w 2023 r.
Disney w końcu zarobił na swojej działalności związanej z streamingiem pięć lat po uruchomieniu Disney+. W zeszłym kwartale Disney poinformował, że jego usługi przesyłania strumieniowego, do których należą Hulu i ESPN+, po raz pierwszy stały się rentowne wcześniej niż oczekiwano. Firma spodziewała się wcześniej, że jej usługa przesyłania strumieniowego po raz pierwszy stanie się rentowna w czwartym kwartale.
Disney w dalszym ciągu stoi przed wyzwaniami związanymi ze swoimi tradycyjnymi obiektami telewizyjnymi, w tym siecią nadawczą ABC i kanałami kablowymi, takimi jak Disney Channel, National Geographic i FX. Firma odnotowała 38% spadek przychodów operacyjnych z sieci liniowej w czwartym kwartale do 498 mln dolarów z 805 mln dolarów w tym samym okresie w 2023 roku.