Fani Beyoncé mogli być rozczarowani, że jej album „Cowboy Carter” nie znalazł się w gronie nominowanych do tegorocznych nagród Country Music Association Awards, ale niekoniecznie było to dla nich szokiem.

Ikona pop-upu była otwarta około czuć się niemile widzianyme w gatunku. W 2016 roku wydała country odę „Daddy Lessons” i wykonała ją na tegorocznej gali CMA Awards u boku The Chicks. Ich występ spotkał się z krytyką fanów gatunku, którzy narzekali, że Beyoncé nie jest artystką country.

Oprócz Beyoncé wielu czarnoskórych artystów wyraziło swoje zdanie jak trudno jest się przebić w branży muzyki country, ponieważ dyrektorzy często obsługują białych konsumentów. Jednak eksperci twierdzą, że za lekceważeniem Beyoncé kryje się coś więcej niż wieloletnie wymazywanie przez branżę wkładu czarnoskórych artystów w muzykę country.

Amanda Marie Martinez, adiunkt w katedrze studiów amerykańskich na University of North Carolina w Chapel Hill, wskazuje na centralizację branży w Nashville w stanie Tennessee. Od artystów oczekuje się, że „zapłacą swoje składki”, grając w honky-tonkach, uczestnicząc w rundach pisarzy i prezentując swoje prace w całym mieście, aby zbudować udaną karierę w tym gatunku.

„Panuje prawdziwa kultura szacunku, w której oczekuje się od ciebie kłaniania się strażnikom i wpadania w ich łaski” – powiedziała Martinez, która bada zjawisko wrogości wobec osób czarnoskórych w przemyśle muzyki country.

Natomiast raper Post Malone w tym roku po raz pierwszy wkroczył w świat muzyki country i wybrał bardziej mainstreamowe brzmienie country, zwracając się do gigantów z Nashville o pomoc w realizacji projektu. Jego najnowszy album „F-1 Trillion” zawiera 15 utworów z udziałem takich artystów jak Morgan Wallen, Tim McGraw, Blake Shelton, Luke Combs i wielu innych. Malone, który wystąpił w „Cowboy Carter”, został nominowany do czterech nagród CMA.

Beyoncé tego nie zrobiła, ani nie musiała, powiedział Martinez. Jako jedna z największych gwiazd popu na świecie, jej kariera nie jest zależna od Nashville ani Country Music Association, które organizuje CMA Awards. Podczas gdy ona stworzyłem najlepszy album country I wspierał innych wschodzących artystów czarnoskórych w tym gatunku nie odpowiadała głównemu nurtowi muzyki country.

„Muzyka country jako branża jest nadal absolutnie zdominowana przez emisję w radiu, a żeby w ogóle móc głosować w konkursie CMA Award, trzeba mieć określoną liczbę występów w radiu” – powiedział Martinez.

Ani Beyoncé ani Country Music Association nie odpowiedzieli na prośbę o komentarz w tej sprawie.

W radiu country dominują również biali mężczyźni, a w 2022 r. kobiety stanowiły 11% wszystkich słuchaczy. 19. zgłoszony w zeszłym roku. W latach 2002–2020 czarnoskóre artystki nie miały prawie żadnej emisji w radiu country, Tennessean podał w 2021 r..

„Texas Hold 'Em”, główny singiel z albumu „Cowboy Carter”, dotarł na szczyt listy przebojów Billboard Hot Country Songs. Jednakże niektóre stacje radiowe country powoli odtwarzały tę piosenkę i „16 Carriages”, gdy zostały wydane, co według Martineza stanowi kluczowy element procesu nominacji do nagród CMA.

Piosenka numer 1 na liście przebojów Hot Country Songs może kwalifikować się do tytułu singla roku w ramach rozdania nagród CMA, ale głosujący biorą pod uwagę także najlepsze piosenki na liście przebojów Country Airplay magazynu Billboard i Country Aircheck, zgodnie ze stroną internetową nagród.

Emmett Price III, dziekan wydziału studiów afrykańskich w Berklee College of Music, powiedział, że nie był zaskoczony pominięciem Beyoncé, ponieważ jest ona „burzycielką”.

„Cowboy Carter” był uważany za odzyskanie muzyki country, ponieważ podkreśla wkład czarnoskórych artystów w ten gatunek. Wielu miało nadzieję, że przyniesie większa widoczność dla muzyków country czarnoskórychPrice powiedziała, że ​​jej album „poddaje w wątpliwość nie tylko historyczne i kulturowe korzenie country i western, ale także sposób, w jaki normalizujemy pewne kulturowe aspekty kultury country”.

Podobnie jak wielu czarnoskórych artystów, którzy pojawili się przed nią, Beyoncé, jak powiedziała Price, wywołała dyskusję na temat tego, kto może wejść do gatunku country. Pomimo jej wpływów i teksańskich korzeni, wiele osób nadal uważa, że ​​nie jest country.

Price dodał, że nagrody CMA odzwierciedlają to, co branża „uważa za wielkich przedstawicieli kultury, przestrzeni i gatunku”.

Muzyka country od dawna jest uważana za gatunek, który przyciąga głównie białą publiczność. Martinez powiedziała, że ​​na podstawie jej badań materiałów marketingowych muzyki country, docelowa grupa odbiorców branży obejmuje „dorosłych w wieku od 20 do 40 lat, którzy mieszkają na przedmieściach, są domyślnie biali (i) są społecznie konserwatywni”.

W rezultacie dyrektorzy wytwórni muzyki country i programiści radiowi niekoniecznie promują albumy takie jak „Cowboy Carter”, ponieważ nie wierzą, że ich publiczność będzie nimi zainteresowana.

Rozmowa wokół „Cowboy Carter” pokazała, jak wiele pracy jeszcze trzeba wykonać, aby uczynić przemysł muzyki country bardziej inkluzywnym. Martinez powiedziała, że ​​problem wykracza daleko poza Beyoncé. Jest wielu czarnoskórych artystów w Nashville, którzy włożyli wiele pracy, aby zostać zauważonymi w branży, ale nadal są pomijani, powiedziała.

Shaboozey, który wystąpił w dwóch piosenkach z „Cowboy Carter”, oraz The War and Treaty byli jedynymi wykonawcami muzyki country, którzy zostali nominowani do nagród CMA w tym roku. Shaboozey został nominowany do nagrody dla nowego artysty roku i singla roku za swój wielki hit „A Bar Song (Tipsy)”. The War and Treaty zostali nominowani do nagrody dla duetu wokalnego roku.

„Biorąc pod uwagę wszystkich czarnoskórych artystów, którzy teraz występują, oczekuję większej reprezentacji i większej integracji, ale jej nie widzę” – powiedziała Price.

Pominięcie nagród CMA zapoczątkowało dyskusję na temat dalszych kierunków rozwoju przemysłu muzyki country.

„Beyoncé będzie w porządku” – powiedział Price. „Ale co to oznacza dla innych, być może czarnoskórych, brązowych lub queerowych artystów, którzy zostali zmarginalizowani, którzy zostali zepchnięci na margines, ponieważ nie wyglądają jak country, nie chodzą jak country lub nie brzmią jak country?”

„To jest pytanie i myślę, że musimy się z nim zmierzyć” – powiedział Price.

Więcej informacji od NBC BLK: zapisz się na nasz cotygodniowy newsletter.

Source link