Wersja tego artykułu pierwotnie ukazała się w biuletynie Quartz’s Obsession. Zarejestruj się tutaj, aby podzielić się naszą obsesją w swojej skrzynce odbiorczej.
W przypadku Southwest Airlines (Miłość) został wprowadzony na rynek ponad 50 lat temu, a jedną z jego najbardziej wyróżniających cech był sposób, w jaki umieszczał klientów w samolotach. Miejsca nie zostały przydzielone, a pasażerowie musieli znaleźć swoje miejsce, gdy nadszedł czas. To dziwactwo było w równym stopniu częścią tożsamości linii lotniczej, jak niskie ceny i taryfy bez dodatków.
Kiedy jednak inwestor-aktywista Elliott Investment Management dołączył w tym roku do zarządu Southwest w obliczu słabych wyników biznesowych, jedną ze zmian wprowadzonych przez kierownictwo była polityka „otwartego siedzenia”. Miała ona zostać zniesiona. Ryan Green, dyrektor handlowy linii lotniczej, powiedział: dzień inwestora We wrześniu klienci byli już zmęczeni konkurencją o miejsca.
Preferencje są jasne: 80% klientów Southwest Airlines woli zarezerwowane miejsca, podobnie jak 86% klientów innych linii lotniczych. A jeśli spojrzysz na nieudanych klientów, proces siedzenia i wejścia na pokład to największy powód, dla którego nie wracasz do Southwest. Uderzyło nas, jak jasny był przekaz. Konieczne jest, aby model ewoluował zgodnie z preferencjami klientów.
Uporządkowanie doświadczeń związanych z lotami od dawna stanowi wyzwanie dla linii lotniczych, ale dokładna logistyka związana z tym zadaniem może stwarzać wyjątkowe przeszkody. Amerykańskie linie lotnicze (AAL) rozpoczęło się badanie dosłownie ostrzeżenie Jest wyłączony, aby zapobiec zbyt wczesnej jeździe skoczków strefowych.
(Maksymalna liczba stref wejścia na pokład) cyfrowo
9 – Amerykańskie Linie Lotnicze
4 – Frontierowe Linie Lotnicze
3 — Południowo-Zachodnie Linie Lotnicze
Proszę, wyjaśnij mi, jakbym miał 5 lat!
Czy masz jakieś lepsze pomysły?
Przez lata wprowadzono wiele technologii, aby pasażerowie wsiedli do samolotów. Osoby podróżujące pierwszą klasą i osoby podróżujące służbowo zwykle wchodzą na pokład jako pierwsze ze względu na swój status (i taryfy premium), ale ciężko było zapewnić wszystkim pozostałym miejsca siedzące.
Przez długi czas uważano, że najefektywniej jest siedzieć od tyłu do przodu, ale ludzie wciąż wchodzili sobie w drogę, dopóki nie dotarli do przednich siedzeń. Otwarty styl miejsc siedzących w Southwest, gdzie wszyscy siedzą sami, był chwytliwy dla klientów i nawet jeśli na trasie była pewna konkurencja, niż oczekiwał lotnik, okazał się najszybszy, co dało mu pewną konkurencję w latach 70. Skopiowane przez inne firmy .
W latach 90. linie United Airlines eksperymentowały z siedzeniami „strefowymi” w swoich usługach wahadłowych. Dokonano tego w sekcjach pionowych, a nie poziomych, tak aby pasażerowie mogli zostać załadowani na przyczepę półciężarówki. Jako artykuł akademicki układane w tamtym czasie:
Miejsca w strefie 1 to miejsca przy oknie po prawej stronie samolotu. Strefa 2, miejsce przy oknie po lewej stronie samolotu. Strefa 3, środkowe siedzenie po prawej stronie. Strefa 4, lewe środkowe siedzenie. Strefa 5, miejsce przy prawym przejściu. Strefa 6, miejsce przy lewym przejściu.
Inżynierowie United Airlines odkryli, że system ten jest w rzeczywistości szybszy niż metoda zastosowana przez Southwest Airlines. Jednak na początku XXI wieku linie American Airlines wprowadziły podejście „grupowe”, które stało się standardem branżowym. Zamiast ustawiać siedzenia rząd po rzędzie lub rząd po rzędzie, pasażerowie wsiadają masowo, zgodnie z obszarem samolotu, którym zmierzają do miejsca docelowego.
Być może było to pojawienie się płatnego „priorytetu wejścia na pokład” jako dodatku, który stał się niszowym źródłem przychodów, którego pionierami były takie linie jak JetBlue Airways.
Godny zacytowania
„Samo wejście na pokład samolotu wymaga dokładnego sprawdzenia statusu i priorytetów, od skomplikowanego rytuału oddzielenia serafinów od cherubinów po załadowanie bagażu do krajowego odrzutowca na 150 miejsc. Można wydłużyć ten czas do prawie 40 minut, a zajmie to prawie dwukrotnie tak długo.” Aby wypełnić dni chwały, odwiedziliśmy mniej uwarstwiony południowy zachód. ” – Mark Gerchick, były główny doradca Federalnej Administracji Lotniczej, w swojej książce z 2013 roku Pozycja całkowicie wyprostowana i zablokowana.
Biografia
1999: W tym roku planujemy taką imprezę (proszę powiązać datę dwukropkiem)
1914: Pierwszy komercyjny samolot startuje z St. Petersburga na Florydzie. Na pokładzie znajdowały się dwie osoby: pilot Tony Janus i pasażer Abe Files. Janus wszedł pierwszy, potem Fail.
1971: Pierwszy lot Southwest Airlines obejmował „otwarte” miejsca siedzące bez rezerwacji.
2013: Alaska Airlines (ale) przetestuje system wejścia na pokład z dwoma drzwiami, w którym pasażerowie wsiadają z przodu i z tyłu samolotu.
2024: Southwest Airlines ogłasza, że zniesie wolne miejsca.
Ciekawostka!
W 2008 roku astrofizyk Jason Steffen opracował coś, co opisał jako: Najlepszy sposób na wejście na pokład samolotu: Przeskakuj rząd po rzędzie, przechodząc od miejsca przy oknie, przez miejsce przy przejściu, aż do siedzenia środkowego. Metoda ta nie cieszy się popularnością, gdyż nie uwzględnia takich czynników, jak podróżowanie z małymi dziećmi czy przywileje pierwszej klasy.