w tej historii

Poważny strajk dokerów może mieć wpływ na przepływ towarów dla głównych importerów działających w portach na wschodnim wybrzeżu i wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, w tym Walmart. (WMT) i General Motors (GM)Zostało to ujawnione przez import geniusz, firmę agregującą dane handlowe.

Jeżeli nie zostanie osiągnięte porozumienie, terminale w niektórych z tych portów mogą zaprzestać działalności, co będzie miało wpływ na produkty przesyłane w kontenerach i zagrozi globalnym łańcuchom dostaw. Może to ostatecznie doprowadzić do wyższych cen wszystkich towarów prawie każda branża — Od handlu detalicznego, poprzez motoryzację, po produkcję.

Walmart, IKEA, General Motors, First Solar (FSLR), technologia klimatyczna Firma jest jednym z wiodących importerów na świecie. 14 głównych portów Z danych podanych przez Import Genius wynika, że ​​strajk może dotknąć tę spółkę.

Dane te obejmują cyfrowe zapisy szczegółów produktów nadawcy i kontenera z głównych portów, takich jak Nowy Jork/New Jersey, Baltimore, Savannah, Georgia, Houston, Karolina Północna, Karolina Południowa, Wirginia i Nowy Orlean.

Na szczycie listy znalazła się firma Solar, importująca około 70 000 TEU (jednostek 20-stopowych), a następnie General Motors, który zaimportował co najmniej 62 500 TEU.

Firma Quartz skontaktowała się z First Solar w sprawie skutków strajku, ale nie otrzymała jeszcze odpowiedzi.

Firmy oponiarskie takie jak Goodyear (GT)Michelin i Continental Tire zaopatrują się w portach wschodniego wybrzeża i należą do czołowych importerów w dotkniętych portach. Inni czołowi importerzy w wybranych portach to Walmart, LG Electronics, Bob’s Furniture, Samsung i Home Depot. (HD)Hyundaia.

Do czołowych importerów w Nowym Jorku i New Jersey, największych portach wschodniego wybrzeża, zaliczali się General Motors i Globis America LG. W Baltimore dwoma największymi importerami są IKEA i Bob’s Furniture, natomiast w Savannah, największym porcie na południu, największym importerem jest Hanwha Q Cells, która produkuje komponenty fotowoltaiczne. Walmart i IKEA są głównymi importerami w porcie Wirginii.

Dane podawane przez Import Genius nie obejmują jednak przesyłek obsługiwanych przez zewnętrzne firmy logistyczne lub w sprawie których odbiorca złożył anonimowy wniosek do Urzędu Celnego USA.

Komentarze ekspertów i liderów

W Doradztwo dla klienta na 26 wrześniaChristian Roelofs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container It ma potencjał, aby go urzeczywistnić. Zatory i opóźnienia w tych głównych portach będą poważnie wpływać na dostępność kontenerów, zwiększać koszty i zakłócać rozkłady jazdy. ”

Ogłoszeni już przewoźnicy morscy to Maersk, CMA CGM i Hapag-Lloyd dodatkowe opłaty Z powodu przerwania strajku w porcie. Duńska linia lotnicza Maersk wprowadza od 21 października dodatkowe opłaty dla dotkniętych portów, począwszy od 1500 dolarów za kontener 20-stopowy do 3780 dolarów za kontener 45-stopowy.

„Ta dodatkowa opłata jest konieczna, aby pokryć wyższe koszty operacyjne poniesione w wyniku przerw w świadczeniu usług oraz zapewnić trwałość naszych usług i ciągłe wsparcie dla wymagań naszego łańcucha dostaw” – stwierdził Maersk w oświadczeniu Ta.

Uruchomiono CMA CGM ładowanie Hapag-Lloyd wystartował 11 października, a następnie Hapag-Lloyd 18 października.

Departament Transportu Stanów Zjednoczonych uważnie monitoruje próby podwyżki cen. W Oświadczenie wydane 1 października brSekretarz transportu Pete Buttigieg wezwał przewoźników oceanicznych do wyeliminowania dodatkowych opłat. „Nikt nie powinien wykorzystywać zakłóceń dla zysku, zwłaszcza w czasie, gdy wszystkie części kraju odbudowują się po huraganie Helen” – stwierdzono w oświadczeniu.

„W związku ze strajkami, które trwają obecnie we wszystkich portach na wschodnim wybrzeżu i na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej, NRF wzywa prezydenta Bidena do natychmiastowego wznowienia przepływu towarów w tych kluczowych portach i natychmiastowego wznowienia transportu towarów. „Wzywamy Państwa do interwencji przy użyciu wszelkich niezbędnych środków, w tym statku Taft-. Hartley Act, aby sprowadzić negocjujące strony z powrotem do stołu” – powiedział Jonathan Gold, wiceprezes ds. łańcucha dostaw i polityki celnej w Krajowej Federacji Detalistów (NRF). powiedział Quartz w oświadczeniu.

Ostatni raz prezydent odwołał się do ustawy Tafta-Hartleya podczas swojej administracji w 2002 r., gdy blokował porty na zachodnim wybrzeżu. George’a W. Busha. Ustawa umożliwia prezydentowi interweniowanie w sporach pracowniczych stwarzających ryzyko dla bezpieczeństwa narodowego lub publicznego, wprowadzając 80-dniowy okres karencji. Wymaga to od pracowników powrotu do pracy do czasu kontynuowania negocjacji.

„To krytyczny moment dla sprzedawców detalicznych i innych przedsiębiorstw przed sezonem świątecznym. Im dłużej potrwa to zakłócenie, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zakłóci nie tylko gospodarkę, ale także płynny przepływ towarów, zarówno importowych, jak i eksportowych, przez Wschód. Porty przybrzeżne i w Zatoce Perskiej szkody dla milionów przedsiębiorstw, pracowników i konsumentów zależnych od przepływu będą jeszcze większe” – stwierdził Gold. .

Source link