Gdy Donald Trump Został zainaugurowany po raz pierwszy, w styczniu 2017 r., Sabin Center for Climate Change Center University University uruchomiło tracker deregulacji klimatu. Cztery lata i sto siedemdziesięciu sześciu wpisów później, kiedy Joe Biden objął urząd, narzędzie zostało przemianowane na tracker regulacji klimatu.
W zeszłym miesiącu narzędzie zostało ponownie przemianowane: teraz jest to Klimat backtracker. W każdej z trzech iteracji narzędzia „nasze oczekiwania są spełnione” – zauważył Michael Gerrard, profesor szkoły prawniczej i dyrektor wydziałowy Sabin Center, zauważył pewnego dnia. Odkąd Trump został zainaugurowany (ponownie), jego administracja podjęła trzydzieści trzy działania w klimacie. Większość z nich miała postać nakazów wykonawczych, a większość z tych EO miała na celu zwiększenie programów produkcji paliw kopalnych lub kaleki, które mogą zmniejszyć stosowanie paliw kopalnych. „Robią wszystko, co możliwe, aby zwiększyć zarówno popyt, jak i podaż paliw kopalnych” – powiedział Gerrard. „To motyw, który działa”.
Podobnie jak postanowienia noworoczne, EOS są w dużej mierze aspiracyjne; Wykonanie ich zwykle wymaga od agencji federalnych opublikowania nowych zasad, żmudnego i czasochłonnego procesu. W pierwszej kadencji Trumpa nowe zasady środowiskowe były często opracowane niechlujnie, a kiedy zostali zakwestionowani w sądzie, tak niezmiennie, administracja często tracona. Jest za wcześnie, aby wiedzieć, czy druga administracja Trumpa będzie bardziej ostrożna, czy bardziej skuteczna w sądownictwie. Ale eksperci twierdzą, że to, co wydaje się rozróżniać drugą prezydencję Trumpa, jeśli chodzi o zmiany klimatu – lub, w rzeczywistości każda kwestia polityczna – jest jego gotowość do unikania prawa administracyjnego.
„To zupełnie inna i bardziej niebezpieczna administracja niż po raz pierwszy” – powiedziała Rachel Cleetus, dyrektor ds. Polityki programu klimatu i energii związanej z zainteresowanymi naukowcami. Osiem lat temu Cleetus kontynuował: „Kiedy zobaczyliśmy rozkazy wykonawcze związane z finansowaniem zamarzania na szereg priorytetów klimatu i energii, założenie polegało na tym, że nadal będziemy przestrzegać prawa, a Kongres miał władzę torebki. Ale w ciągu ostatnich trzech tygodni widzieliśmy, jak to zniszczyło. ”
Rozważ przypadek ustawy o redukcji inflacji, głównym elemencie przepisów klimatycznych zatwierdzonych podczas kadencji Biden. Administracja Biden w ostatnich miesiącach rzuciła się na fundusze przywłaszczone na mocy ustawy, ale zgodnie z analiza przez Waszyngton PostZ dotacji o wartości pięćdziesięciu miliardów dolarów, które przyznała administracja, tylko osiemnaście miliardów dolarów zostało faktycznie wypłaconych. Trump, pierwszego dnia, wydał EO zatytułowany „Unleasing American Energy”, który, wśród licznych przepisów, skierował agencje federalne do „zatrzymania” wydatków IRA. Wkrótce nastąpiła dyrektywa Urzędu Zarządzania i Budżetu, która poinstruowała wszystkie agencje federalne, aby zamrozić wypłaty, dopóki nie będą mogli ustalić, które z nich były „związane z żadnym z nakazów wykonawczych prezydenta”.
Dyrektywa OMB, która mogła wpłynąć na biliony dolarów w dotacjach federalnych i pożyczkach, została natychmiast-i skutecznie-złożona w sądzie przez koalicję grup non-profit i małych firm. OMB uchylił notatkę, ale tego samego dnia sekretarz prasowy Trumpa, Karoline Leavitt, nalegała w poście mediów społecznościowych, że „EO prezydenta na finansowanie federalne pozostaje w pełni i skutku, i będzie rygorystycznie wdrożony”. W tym momencie prokuratorzy generalni dwudziestu dwóch stanów i Dystrykt Kolumbii również pozwał administrację. 31 stycznia sędzia John J. McConnell, Jr., z amerykańskiego Sądu Resionalnego Rhode Island, skierował administrację Trumpa, zasadniczo ożywia zamrożenie. Ale wydaje się, że administracja tylko selektywnie przestrzegała jego instrukcji. W skrócie przedłożonym McConnellowi w piątek, prokuratorów z niebieskiego stanu wskazali na „ciągle zmieniającego się kalejdoskopu federalnej pomocy finansowej, która została zawieszona, usunięta w tranzycie, przeglądana i więcej”, odkąd zarządzenie McConnella zostało wprowadzone. Powiedzieli, że fundusze wciąż są utrzymywane, obejmują kilka rodzajów płatności upoważnionych przez IRA, wśród nich dotacje na pomoc społecznościom o niskich dochodach w instalacji paneli słonecznych i dotacji, aby pomóc gospodarstwom domowym o niskich i umiarkowanych dochodach w instalacji pomp ciepła.
„Wiele programów, dla których fundusze były nadal zamrożone”, najnowszy krótki czas znakomity„Wyraźnie odzwierciedla ataki polityczne prezydenta”. W poniedziałek sędzia McConnell wydał nowe zamówienie, które nalegało, aby administracja przestrzegała jego pierwotnego zamówienia. „Osoby, które dokonują prywatnych ustaleń prawa. . . Zasadniczo ryzykują pogardę kryminalną ” – zauważył. To, czy to nowe zamówienie skłoni administrację do zwolnienia funduszy, czy też przyspieszy pełny kryzys konstytucyjny, dopiero się okaże. (Witryna internetowa OMB kieruje teraz odwiedzającymi stronę internetową Białego Domu; nikt w biurze nie można skontaktować się z komentarzem.)
Kilka wycofujących się EO Trumpa koncentruje się na przyspieszaniu zezwoleń na wiercenie ropy i gazu na ziemiach federalnych. Zgodnie z rozkazami przepisy środowiskowe mogą zostać zawieszone lub cofnięte, jeśli zakłócają one ten cel, ruchy, które z kolei mogłyby dramatycznie – i negatywnie – afnedowe zagrożone gatunki, jakość powietrza i zapasy wody. Pozornie celem tych rozkazów jest obniżenie cen energii, ale wydaje się wątpliwe, aby faktycznie to osiągną, ponieważ ceny paliw kopalnych są już wystarczająco niskie, aby zniechęcić firmy do robienia znacznie więcej wiercenia. Tymczasem Stany Zjednoczone są już największym na świecie producentem ropy naftowej i, z szerokim marginesem, największym producentem gazu ziemnego. „Nie sądzę dzisiaj, że produkcja w USA jest ograniczona”, Darren Woods, dyrektor generalny ExxonMobil, powiedział Semafor kilka miesięcy temu. „Więc nie wiem, czy istnieje możliwość uwolnienia dużo produkcji w najbliższym czasie”.
Inne EOS Trumpa dążą do Wind Power, która jest największym źródłem energii odnawialnej w USA, z których można zablokować rząd federalny przed witrynami leasingowymi w zakresie rozwoju wiatru na morzu, a także uniemożliwiłby agencje federalne wydawanie pozwoleń na nowe projekty wiatru lądowego. (Projekty wiatrowe na gruntach prywatnych często wymagają pewnego rodzaju zezwolenia federalnego.)
Jeszcze przed zmianą administracji przemysł wiatrowy cierpiał na wysokie stopy procentowe. (Projekty energii odnawialnej zasadniczo nie mają kosztów paliwa, ale znaczne koszty z góry.) W ramach Trumpa wiele projektów prawdopodobnie zostanie anulowane. Barbara Kates-Garnick, która służyła jako podsekretarz ds. Energii w Massachusetts i jest teraz profesorem w Tufts’s Fletcher School, niedawno oszacowała, że spośród trzydziestu Gigawatts na morzu, które były w fazie planowania w 2024 r., Tylko szósta będzie Zostań zbudowany w ciągu następnych kilku lat. „Ten poziom wiatru morskiego z pewnością nie wystarczy, aby stworzyć realny łańcuch dostaw produkcyjny, zapewnić trwałe zadania lub dostarczyć czystą energię, której wymaga siatka”, Kates-Garnick napisał.